The Gastsjö Camp! 22-26 mars

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Forumist-skylt. Taget, haha!

Jag lugnar mig med maten, sorry. Vill ha koll. Lite ivrigt lagd. OCH skolfröken. Bad combination. Jag tränar på att andas och slappna av. Ibland går det. :lol:

Ni som varit med förr, orkar man göra nåt dagtid efter att ha kurat på nätterna eller är kurarnas övriga aktiviteter (typ pölbad, snöänglar) lagda till kvällen? :wink: Annars kan det bli spännande att se mig försöka komma i en baddräkt. :lol:

Tack för lakan! :heart: Roligt ska det bli!

Kram Jannika
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Nu tror du mig inte men det är SANT. Jag har två stycken gravid-baddräkter :lol: Tjusigt svarta och med kopiös plats för kopiös mage. Jag använder den ena själv :lol: :lol: (Ja, vafarao, man kan väl inte vara gravid jämt :?: :!: )

Sist gjorde vi så att folk sov i skift. Vi fick ihop det rätt bra. Alla behöver inte vara vakna hela nätterna (eller hela dagarna). Vi delade in oss i lag. Du ska få veta ALLT i Simons tid! Jag väntar bara på 1. fullständig deltagarlista, 2. kurbarnskatastrofer.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Hej.

Min ambition är att komma. Den 30 januari är mitt jobbschema spikat och inte förräns då kan jag med 100% säkerthet säga att jag kommer. Tyvärr har det visat sig att jag bara kan komma själv - alltså utan barnafar och liten SS på 15 månader.
Hoppas det är ok!?
Återkommer den 30:e med definitivt svar.

/Åsa
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Haha! Underbart. Du och jag Anna, i en varsin gravid-baddräkt. En syn för gudarna. Vem ringer pressen? :lol:

Ok, lag. Varva. Tippelitoppen!

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

I'm in! Det känns jättekul!
Jag åker Sthlm-Bräcke torsdag 22/3 kl 7.58-12.35 i vagn 12.
Och så åker jag från Bräcke på söndagen 25/3 kl 16.17. Jag får ta en taxi solokvist där på eftermiddagen.
Det ska bli riktigt spännande med kursen, och jag ser fram emot några dagars semester från familjen 8) .
Vi hörs :D
Åsa
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Det verkar som att de flesta av oss åker samma tåg från Stockholm. Vagn 12.
Vi åker också det kl 8.35 på måndag mot Stockholm med byte i Sundsvall. Vagn 6.

Det här ska bli riktigt kul! :lol:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

kvacke skrev:JennyH - Jag ringde och kolla med taxi idag och det kostar 1550 kr enkel väg så det billigaste är nog att hyra bil. Det kostar 1800 kr för alla dagarna.
:shock: Dyrt!!
Om vi inte blir många och delar föreslår jag tåg från ÖStersund till Bräcke. Jag kan nog ordna skjuts för er från flygplatsen till stationen, och sedan går ett tå¨g 16.35 tror jag det var (de går rätt tätt där på em) från Östersund till Bräcke. Tar 45 minuter och kostar under hundringen :!: Jag har ju bara mig själv med mig till Gastsjön så jag kan hjälpa till med barn och packning :D

Vad säger du? Så kanske Anna kan hjälpa oss att boka taxi från Bräcke.

På samma sätt kan man göra tillbaka till Östersund. Jag måste tyvärr åka APTIDIGT, 6.33 går ett tåg från Bräcke jag måste med. Det går flera senare också, med tanke på att du inte flyger förrän vid lunch.

Vi kunde ju tagit det här via PM :oops: , Kvacke, men jag tänkte att fler kanske funderar på samma väg?

Tjohej!
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Visst, Jannika - kan det bli tjusigare :?: Svar nej :!:

:D Kantarella - då avvaktar jag besked, och hoppas, innerligen :!: :!:

:D Åsa B - toppen. Det fixar sig - säkert kan någon skjutsa dig till Bräcke :wink:

Glada nyheter till alla: BIBBAN KOMMER OCKSÅ :heart: :lol:

:D LO - byte i Sundsvall? Nåja, det är ett enkelt byte, tvärs över perrongen bara (i regel). Och ett gäng forumister på gott humör klarar det säkert bra, att släpa barnvagnar och väskor och och och... KUL ska det bli och särskilt välkommen är förstås du, min kära ordförande :heart:

:D JennyH - sådana där taxipriser vill vi inte höra talas om. Jag har specialavtal med Taxi Bräcke. Mycket billigare. Så jag ordnar med det, så fort transportationsbehovet på alla håll blivit klarlagt och jag fått alla tider :wink: Du ska INTE trassla med tåg till Bräcke och allt det där. Det är för jobbigt och tröttande. Här behövs goda, glada krafter :lol: :lol: :lol:
Fridolin

Inlägg av Fridolin »

Iiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaaaaa!! :oops: :lol: Jag kommer!!!! (Och lilla Maja oxå såklart.)

Nu har jag tänkt klart och även fixat med barnvakt. Vilket visade sig inte bli helt lättförhandlat...

Jag är så glad och förväntansfull så jag spricker! :D Nu ska jag bara läsa ikapp mig på alla detaljer som ni som redan är bokade har styrt upp. Åh, vad jag är glad! :thumbsup:
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Härligt :wink: :lol:
kattklo

Inlägg av kattklo »

Så!
Nu är tåg upp bokat. \:D/
Familjevagn från Stockholm 0758.

Kvacke och JennyH (och om det var några fler) även jag ska till Östersund på måndagen för vi ska vidare norrut mot fler härliga vårvinterdagar. Vi får väl se vilka tider vi alla har åt det hållet. Jag är flexibel och kan hänga på.

Guuuud vad skönt det ska va att träffa likasinnade!!!
Fridolin

Inlägg av Fridolin »

Ok, jag är i bokningstagen! För det kommer inte ske någon gemensam tågbokning vid senare tillfälle, eller hur?

Har jag fattat rätt om jag ska ta tåget Stockholm-Bräcke 07.58 den 22:a och hemresan den 26:e 8.35 med byte i Sundsvall?
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10
vanna

Inlägg av vanna »

Men hur fantastiskt låter inte den här sammankomsten?

Hoppas hoppas att det blir en uppföljare- som jag har vett att upptäcka i tid :wink:
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

En tidig "praktisk" fråga, men när det är dags för taxi Bräcke-Gastsjön och sedan tillbaka har taxibolaget bilbarnstol eller ska jag kånka med min egna (som jag då måste få instruktion av maken för att veta hur den ska sättas i :lol: ).
blomman

Inlägg av blomman »

Jag kommer!
Ska bara boka flyg så jag får återkomma med tider. Är gärna med och åker från Östersund på torsdagen!
Tänkte förse er kurare med frukostbröd och fikabröd om det kan smaka?
Anna, äger du en degblandare? Lite tungt att flyga med tänkte jag... :wink:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"