Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Oh guuudars vad ni är roliga :lol: Sitter på jobbet och läser medan jag äter min gröt och måste logga in för att besvara.
blödning, du vet som man får efter ägglossningen om man inte lyckas bli gravid
-Hoppet är det sista som överger en, man KAN testa svagt svagt negativt också!

"Två halvaraber på en kobbe", jag synar och höjer med likadan tegelvilla i en förort och en halv- eller rättare sagt, en trekvartsbrasse. Eftersom vi vet att gräset alltid är grönare på andra sidan så skulle jag gärna sitta på kobben jag.

Kiki nääh den kommentaren om att barnen inte är till för att bekräfta oss hade inte hjälpt *sagt med glimten i ögat :wink: * Det biten var nämligen en del av mitt dilemma för jag VET ju att det är så och ändå fascineras jag av 1. Vilket behov vi föräldrar ändå har utav den bekräftelsen 2. Hur ont det gör att inte få den.

Till min historia då; jag fattar inte varför jag var så himla "hemlighetsfull" när jag kunde ha skrivit saker rätt ut.
:arrow: Förtydligande och förklarande följer:

Både jag och maken är Sjökaptener. Vi jobbade båda till sjöss innan graviditeten, 10v ute och 10v hemma. Iom. Klimp så slutade jag, har bytt jobb och jobbar nu i land.
Havet har alltid varit min passion, efter 16 år så är jag så pass "skadad" att det sitter i blodet på mig. Alltså sitter jag stundtals och längtar tillbaka så magen knyter sig på mig och attacker av ångest light infinner sig. (Och nej, färjor är inget alternativ, det skall vara oceaner långt bort).

Maken vill inte riktigt fortsätta där ute; han skulle vilja ha mitt jobb och jag hans. Nu pratas det om att korta ner 10v. resor till 5-6v, men 5-6v ledighet.

Så mitt dilemma består sig av att om jag räknar ihop timmar jag får med Klimp nu, med jobb i land så är de så få jämfört med timmarna/tiden jag skulle få med Klimp om jag gick tillbaka.
Jag skulle förvisso utsätta Klimp för en separation och vara ifrån honom veckor i sträck, i gengäld skulle vi få kvalitetstid utan dess like under ledigheterna.
-Vilket är klokast? 40 min på morgonen + 2 timmar på eftermiddag + lör och sön /eller/ 5-6v ifrån Klimp och 5-6v med Klimp 24/7?
Kommer jag att förstöra min unge om jag åker?

Beslut beslut beslut. Egentligen så är det ingen fara på färde för det är inte så att jag MÅSTE fatta ett beslut, jag menar att inget jobb hänger på en skör tråd. Vill jag fortsätta i mitt nuvarande jobb så gör jag det och vill jag sluta här så är det också upp till mig.
Jag är bara halvt olycklig eftersom jag känner mig instängd på land och skulle vilja ha mer kvalitetstid med Klimp än de ca 36-40 timmarna i veckan.

Nu får jag dock vara produktiv så jag återkommer till kvällen!
:heart: och önskar er alla en underbar dag :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, förlåt Gotlandsmamma. Jag vet såväl att du älskar din arab och att det mest är på skoj det hela. Inte dåligt samvete, då är det JAG som ska be om ursäkt. Han verkar ju bra på att borsta tänderna i alla fall, eller var det du kanske??? :lol: Här är vi så kassa på det just nu så jag befarar kariesangrepp... :shock: :lol:

Kalaskakan: Syskon först, va??? Eftersom det låter som ni vill det. SEN kan du ge dig ut igen. Så nu skulle jag tänka att jag är strandsatt för en begränsad period för att föda mina barn. Sen väntar nya tider. Och nej, jag tror inte Klimp tar skada ett dugg. Det finns ju rätt många pappor som jobbar på det sättet om man säger så... :roll: Sen att JAG inte skulle vilja det, det handlar mer om Tinis Hemmafis och Tinis Båträdd.

Ja, Ewa är ju inte av denna värld vad gäller klokhet. Sicken klippa! :D

Kiki: Röding! Så himla kul. Du HAR fått humor, jag lovar! :lol:

Miar70: Gott att du tittar in här då och då. Jag skriver sällan till dig i Klagomuren nu för tiden (bara debatterar, debatterar 8) ) men jag tänker på dig!

Lillan är fantastisk här. Som hon sover, Lillsessan! Igår sov hon 2 timmar på fm och 1,5 timme på em. Och så 12 timmars natt på det.... Fast nu börjar hon pigga på sig faktiskt, så idag får jag nog lov att återgå till schemat.

Kalaskakan: Jag är nyfiken på hur Klimp och pappa har det. Funkar det bra? Hur går nätterna och läggningarna? Har han schema eller kör han på känn, maken? Visst ÄR det jobbigt att lämna kontrollen. Speciellt när man tycker sig kunna det hela sååååå bra... :roll:

Kram på er!
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej svejs,
Tinis, det är bra att du debatterar för du är himla bra på det!
Överlag är jag iofs helt fascinerad av hur bra alla är på att uttrycka sig i skrift på det här forumet. Men inte bara det, utan argument och råd läggs fram på ett så tydligt och logiskt sätt.
Känner mig klart i underläge och då hade jag ändå femma i svenska!

Igår kväll (natt) kunde jag inte somna. La mig alldeles för sent vid 23 och klockan var över 1 innan jag kunde somna, sen sov jag helsnuttigt sen. Usch vad jobbigt. Men jag vet varför. Blev helt "i gasen" med att sy ett par byxor till Hannes och en tunika till Lovisa av några gamla kläder. Även fast det krånglade var det så kul och jag ville bli färdig. Sen funkade det väldigt dåligt att bara lägga sig rakt av på det. Tydligen måste jag slappa i soffan en timme innan läggdags eller läsa en bok eller nåt.

Nu är jag på jobbet (hm, smygsurfar lite). Snart ska jag hålla i lite möten. Jobbar på ett rätt litet verkstadsföretag och nu håller vi på med organisationsutveckling eller vad man ska kalla det, med fokus på "ständig förbättring". Lite segt i början men jag tror det blir bra iallafall. Vi tar lite i taget.

Mannen var borta fyra dagar över helgen och nu på lördag åker han bort en vecka igen med jobbet. Blä vad trist. Men det får väl gå på nåt vis.
Jag skulle faktiskt också kunna resa med jobbet men vill inte riktigt än. Än ammar jag Hannes morgon och kväll men det blir ju mindre och mindre och han blir ju inte mätt på det så om en månad kan jag nog slita mig... :roll: :wink:
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Krümel! Roligt att höra ifrån dig. :D

Tack för uppmuntrande ord! Du ser, jag får ofta höra att jag skulle bli politiker, för jag KAN bara inte låta bli att analysera, debattera, vända och vrida på saker....Ganska jobbigt ibland säger maken :roll:
]
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 09:45, redigerad totalt 1 gånger.
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Jag smygsurfar jag med :-$ Känner mig SÅ effektiv här idag men det är faktiskt inte mitt fel att folk inte har vett att ge mig behövande underlag.

Tinis åh du, nu ser'ru börjar du få en mer överskådlig blick över hur Familjen Klimp fungerar *s* Vind för våg, gör det som faller oss in och reder ut det redas ut måste när det blir dags. Mina vänner har myntat ett talesätt angående mig "Köra en Kalaskakan" 8-[

Ja visst kan jag resonera så; syskon först och landsatt och sen ut till det stora blå igen. Men; eftersom vi hade det lite svårt att få till Klimp så utgår vi från att Lillklimp _kan_ dröja på sig och då går tiden..
Iaf, tack för input raring :heart:!

Åh Klimp trivs jätte bra med Pappa! De löser sina saker och de hittar på grejer tillsammans. PappaKlimp kör efter schemat men ojar sig typ var tredje dag att "Klimp är grinig för han har inte sovit tillräckligt på em".
-Ehm va? Hur mkt sov han då?
-Tja 1½ + 1.
-Ehm, men då har han ju sovit allt han skall sova!
-Ja men han är grinig!
-Ok, men hur skall du lösa det då?
- .....??

Klimp drar 14 timmar/dygn, 11½ natt så att han och jag får 30-40 min på morgonen och 2½ på två lurar, em+fm. Nätterna sitter som smäck, han drar 11½ djupa, utan uppvak eller vargtimslull.
Mat i massor och mkt utevistlese, de grejar det fiiint. Dessutom inser maken också vilket jobb det är. jag föreslog att han skulle ta den mesta föräldraledigheten nästa gång, *s* han ville dela 50/50 :lol:

Nu skall jag se busy ut igen,
*Ses*!
Gäst

Inlägg av Gäst »

LindaVega: Glämde säga hej till dig. Roligt att du tittade in och TACK för matnyttig info!

Löpardrottningen! :wink: :D

Kram!
kiki

Inlägg av kiki »

Tinis, återigen har jag blivit djupt imponerad av din klokhet, :heart: :heart:

i tråden om jonatan =D>

Du är himla fanstastisk

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tinis skrev:Miar70: Gott att du tittar in här då och då. Jag skriver sällan till dig i Klagomuren nu för tiden (bara debatterar, debatterar 8) ) men jag tänker på dig!
Klart jag kikar in här - varje dag! Måste ju hålla koll på er alla :wink: Debatterar gör du f ö mycket bra, kära Tinis :heart:

Kram på er alla godingar i tråden!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åååååh, tack!!! :oops: :D :heart: Gud vad man växer av det här forumet. Det är värsta utvecklingsprogrammet, eller hur? Jag har lärt mig massor om mig själv. SHN och BB är rena ledarskapsutbildningen!!!! :D För att inte tala om alla superkloka som florerar här.

Ujuj vilken dag. Har haft med barnen på IKEA (glömde bort att lillan hade vattenkoppor. Hon fick ha mössan djupt neddragen i pannan :oops: 8) ). Hade lite för dåligt med mutor med mig också....."Snälla, vänta lite bara, mamma ska bara kolla lite på bänkskivorna här".... "Nähänä" "Jasså, hungrig?" "Bajsnödig OCKSÅ?". Hu, det här köket blir aldrig bestämt. För på kvällarna bara forumar jag eller däckar. Maken börjar bli lite sur på att det liksom bara finns dom två alternativen för mig.... O:)
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 09:46, redigerad totalt 1 gånger.
Krümel

Inlägg av Krümel »

Ja, håller med Kiki om just den tråden, Tinis. Jag skrev ju ett inlägg i den redan när det var kurning på gång och redan då försökte jag utifrån egna erfarenheter och tankar peka på just det här med maten men det verkar ju inte gått fram precis... Ja, ja. Ångrar helt klart mitt andra inlägg eftersom jag inte lyckades framföra det jag ville på ett bra sätt, det kan snarare missförstås som om jag tycker att SHN-boken ska skrivas om :shock:, och sen blev det ju världens diskussion (inte om det jag skrev, men ändå). Funderar på om jag ska skriva något förtydligande men struntar nog i det. Allt är liksom sagt.

Hm, ja, ensamlek. Vi kör lite halvhjärtat ca 30 minuter för Hannes. Han brukar ofta bajsa under den tiden och så måste amningen fyllas på med gröt rätt snart efter morgonamningen. Så då blir det inte mer än 30 minuter. Snart kanske vi går över till välling och då blir det kanske ändring. Lovisa tittar på tv på morgonen. 8) Men hon tittar däremot inte nåt på kvällen så jag tycker det känns helt ok.

Tinis, igen, håller helt klart med om det finstilta. :-$ :D
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Sitter vid datorn, maken mitt emot i soffan, han zappar runt på kanalerna, vi pratar om Barnmorskorna, hamnar in på "vår" förlossning, diskuterar runt denna och operationer, tänk vilken förberedelse det är ändå på sjukhus. Jag hade inte funnits här idag om jag fött hemma till exempel! Från första blödningen (fick 2) efter Tintin föddes och moderkakan inte släppte tills jag var på operationsbordet gick det 15 minuter MAX! Fascinerande och fantastiskt vilken backup det finns ändå.
Nåja det var inte det jag skulle till.
Känner för att bara kackla lite och var ska man inte göra det om i Tinis kackeltråd?! :lol: :wink:
Tandborstning är ju kul har jag förstått :wink:
Jag som sett tandborstning som ett nödvändigt ont två gånger om dagen och så finns det ju TANDBORSTNING som är så mycket roligare :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Just det Ms Sophie! That's the place to be! :lol:

Nej, Krümel, jag tycker inte du behöver ångra ditt inlägg alls. Du sa klart och tydligt hur det var för DIG. Det är bra!
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 09:47, redigerad totalt 1 gånger.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kalaskakan: Vilken UNDERBAR liten goding du har. Haha, pilutta er allihopa :^o , jag har sett KLIMP! Min första riktiga kurbebis här på forumet. Det var i och med Klimps SHN-kur som coachen Tinis föddes . I will always love you.....ou ou ooooo... :-({|=

Jag fick honom på mail, så jag kunde inte gosa med honom :(
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nähä.... här var det ingen action. Så gonatt då, då.. :D
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 09:48, redigerad totalt 1 gånger.
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Tinis, kära du, kan man borsta tänderna på nåt annat sätt än på RIKTIGT??? He he!
Kan du laga marulk för vänner a la 6 personer o köpa skumpa, så kan du avsätta en kväll för maken då ni äter lite gott, dricker lite gott o diskuterar er renovering så att det går i land alltihop, på ett bra sätt. Bojkotta datorn en afton! Så det så! :lol: :roll:

Egentligen är det Lindas java-stund nu, ville bara skriva några rader. Det är verkligen hur kul som helst att läsa nu för tiden, en salig blandning. :!:

Ska till Intersport i em o spana in en ny cykel. Vill cykla i stället för bilkörandet hit o dit. Har ju en finfin cykelkärra t barna som bara står. Mina päron ska betala cykeln i 30 års present.

Kalaskakan - vet du vad jag tror...du har DITT svar inom dig o lita på det. Lita på ditt hjärta och dig själv. Vad du än beslutar dig för, så håll fast vid det DU tror på. Mår du bra så gör din omgivning det. De speglas av dig givetvis. Livet går inte i repris brukar jag säga, kör på det du känner är bäst.

Näe, lite java va...hm...nästa helg är det kurs i Sthlm...o jag vill inte bo på vadrarhem igen, det var bedrövligt o en kompis som jag frågade om övernattningsmöjlighet har inte hört av sig...vad betyder det??? :shock:

Stora kramen! :wink:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"