Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

JennyH: Haha! Du är så kul! :lol: Fisont, Marianne...

Jag låtsades inte heller om att jag förståd varför jag fick sitta upp och sova efter mina gravvofrossor. En hutt Gaviscon, kanske? Det var det enda som hjälpte faktiskt...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Haha, jag tycker allt är så kul ikväll... :mrgreen: Skidor på tvären??? På längden och utför har man ju hört talas om...
Gablex

Inlägg av Gablex »

WOW :shock: :D så många vackra siffror! Jag ber att få återkomma med den estetiska analysen - är aptrött efter en jobbresa som verkligen sög musten ur mig :roll:. Varma, trötta, kramar till alla skräcködlor här i tråden! :wink: :P :P :P :D
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej vänner!

Jag hinner inte med er nu men jag måste säga att min teori om GRAVID=ÖKAT PÅSLAG AV HUMOR alternativt ÖKAT PÅSLAG AV HUMOR=GRAVID stämmer såååå bra på dig Jenny! :lol: Eventuellt får jag utöka min teoribildning lite: GRAVID=INITIALT SUR=SJÄLVMEDVETEN=ÖKAT PÅSLAG AV HUMOR

Och om du flyttar dina roliga b.f.-funderingar till Barnaväntan blir jag gramse. SJÄLVKLART ska du ta dem här! Där VI finns! Jag har ingen känsla för feelingen alls just nu men återkommer när jag konsulterat mina polers mediumen. (obs, skoj!)

Tänk att det snart är dax! :shock: Tiden går fort när man har roligt, haha!

Ser också med glädje fram emot de estetiska sifferfunderingarna, Gablex.

Alla flockastros betar jag av i mån av tid.
*frieda* skrev:Koz og klem
Betyder? På? Uttalas?:D

Kram Jannika
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jannika skrev:
*frieda* skrev:Koz og klem
Betyder? På? Uttalas?:D
Betyder kram och kram på norska och uttalas [koos åg kleem], tror jag :roll: :lol: Inget pervigt alltså om du blev orolig :wink: :P
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :lol: :lol:

oooh va ja gillar skräcködlor....

Men jag hinner bara läsa, aldrig skriva juh!!!

Måste UUUUT i vårvädret :P och NJUTA..

Kram på er alla med en speciell en till tokroliga JennyH (jag slår till på valborgsbebis bara för att vara motvallstant :wink: ) och en megastor en till vår egen överskräckis Jannika :heart: för att hon startat den bästa tråden i mannaminne..

soooolen here I come! 8)

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej alla skräcködlor! :D

Om bebis funderat på att komma ut snart, så vore jag tacksam om den väntade tills jag är frisk igen. Världens vårförkylning har drabbat mig (och ingen annan i familjen). Snor, nys, host, ont i halsen, slem. Nej, det är inte pollenallergi, eftersom det blir bättre av att gå ut... :roll:. Än så länge ingen nästäppa dock, vilket gör att jag kan fortsätta att (inte) träna på profylaxandningen. Det som är bra med förkylningen är att sambon får hålla sig hemma och jag kan vila på riktigt. Han har ju gått ner till 80% arbetstid nu, sedan denna eller förra veckan. Är osäker på vilket, eftersom han jobbar till 17 nästan varje dag ändå... :o

Miar70: Stort tack för lite uppmuntran till det extremt avlägsna datumet 28 maj. Skriver upp på plus-listan att det är din födelsedag :heart: .

Tinis: Gaviscon inhandlades för ett tag sedan. I tablettform, visserligen. Men det vill jag ALDRIG mer ta. Hellre halsbränna a la drake än de där räliga tabletterna. Novalucol är min grej. Trodde först att de inte funkade, tills jag kollade på bästföredatumet. De var från Anton-graviditeten #-o och därför liiite gamla, men nu är nya VÄLFUNGERANDE, MINTSMAKANDE, GODA Novalucol inköpta. Så här frossas det på.

Ebbab: Jag lovar att hjälpa dig upp för backen om du bestämmer dig för att hänga på skidskolan. Du kan ju alltid tänka att du kommer vara mer erfaren än Anton, som endast åkt kabinlift sommartid! Han springer dock mallig omkring i en t-shirt där det står: Öva i Sälen, åka i Åre... 8-[ .

Igårnatt drömde jag äntligen om vad bebisen ska få heta om det blir en kille. Tyvärr var namnet inte alls lika gjutet i sten på morgonen, i dagsljus. Om det är någon som är färdig med bebbe-verkstan och har ett killnamn över, så pm:a gärna det till mig. Man får hittelön om det blir fullträff!!
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jenny som redan har ett A-barn skulle ju kunna ha ett till... Albin och Anton. Tänk så vackert! Eller kanske mitt eget favvo A-namn Axel!

Jag sällar mig till Jannikas vänta-länge-tanke... Lika bra att ställa in sig på det och bli glatt överraskad! Men bli inte förvånad om det blir när barnvakterna inte är i stan! :wink: Tänk att det är så SNART! :shock: Jag fattar inget!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Gäst

Inlägg av Gäst »

JennyH skrev:Tinis: Gaviscon inhandlades för ett tag sedan. I tablettform, visserligen. Men det vill jag ALDRIG mer ta. Hellre halsbränna a la drake än de där räliga tabletterna. Novalucol är min grej. Trodde först att de inte funkade, tills jag kollade på bästföredatumet. De var från Anton-graviditeten och därför liiite gamla, men nu är nya VÄLFUNGERANDE, MINTSMAKANDE, GODA Novalucol inköpta. Så här frossas det på.
Neeeej, absolut INTE i tablettform :shock: . Det var nog det värsta jag haft i munnen i hela mitt liv. Flytande ska det vara. Smakar också illa, men är över på en sekund (håll för näsan och svälj!) Resultatet varar länge, blir som lock.
Jannika

Inlägg av Jannika »

[quote=JennyH"]Igårnatt drömde jag äntligen om vad bebisen ska få heta om det blir en kille. Tyvärr var namnet inte alls lika gjutet i sten på morgonen, i dagsljus. Om det är någon som är färdig med bebbe-verkstan och har ett killnamn över, så pm:a gärna det till mig. [/quote]

Vadå A men inte B? Nu får du väl klämma ur dig (åtminstone :wink: ) namnet du drömt. Och vad har ni i pipen?

Albin (vit) är för gulligt, jag håller med. Och passar så bra till Anton (den oskattbare). Lite andra på A: Alvin, Alve, Alva, Amanda (den älskade), Astrid (I love!), Abbe, Alma (själ eller äpple), Adam, Algot, Astor.

Eller hur var det nu, VET ni att det är en pöjk? I så fall får du tänka bort flicknamnen. Vad är det för personlighet på ungen so far?

Jag ÄLSKAR Gaviscon tuggtablett. Jag tycker de är jättegoda! Nästan som godis fast med trevliga bieffekter (ostörd sömn tex).

Puss tillbaka Fjällan! Undra hur länge jag ska kunna inhysta cred på att vara TS? :lol: Det var ju inte så svårt direkt. Lite som pappans del i tillblivelsen av barnen. Fort var det gjort. Näe, äras de som äras bör - dvs ni själva!

*frieda*, jag hade inga snuskigheter alls på min lista :shock: jag var bara nyfiken, haha! :lol:

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jannika skrev:
JennyH skrev:Igårnatt drömde jag äntligen om vad bebisen ska få heta om det blir en kille. Tyvärr var namnet inte alls lika gjutet i sten på morgonen, i dagsljus. Om det är någon som är färdig med bebbe-verkstan och har ett killnamn över, så pm:a gärna det till mig.
Vadå A men inte B? Nu får du väl klämma ur dig (åtminstone :wink: ) namnet du drömt. Och vad har ni i pipen?

Nejmen, jag kan verkligen inte skriva ut namnen i offentligheten ännu. Kommer på pm istället Jannika. FÖRLÅT alla andra, verkligen. Men jag är lite rädd att skylta med namn sedan ett av våra tänkta namn till Anton inte längre kan användas. En nära bekant har lagt beslag... säkert inte med vilje, men det spelar ju ingen roll :?.

Albin (vit) är för gulligt, jag håller med. Och passar så bra till Anton (den oskattbare). Lite andra på A: Alvin, Alve, Alva, Amanda (den älskade), Astrid (I love!), Abbe, Alma (själ eller äpple), Adam, Algot, Astor.

Abbe :heart: . Också upptaget, men tillräckligt långt bort i bekantskapen för att vara ok!
Albin, nja, jag vet inte. Fint, men...liksom.
Alma skulle Anton hetat om han var tjej. Jag är ju spansk-tokig, och det är ett av de finaste ord jag vet på spanska. Men det ligger inte kvar på vår lista den här gången :D.

Alve? Det måste jag fundera lite på. :P

Eller hur var det nu, VET ni att det är en pöjk? I så fall får du tänka bort flicknamnen. Vad är det för personlighet på ungen so far?

Vi har inte en susning om könet. Men flicknamn har vi typ en miljon i beredskap, för lite olika personligheter :lol: .
Vad ungen har för personlighet vet väl inte jag :lol:. Men för några veckor sedan verkade den hemskt obekväm av sig i magen och knödde som attan och ville ut både genom naveln, revbenen och sidan. Nu har den lugnat sig betänkligt, och verkar ha hittat utgången för det trycker på rätt bra neråt ibland :cool:. Den blir vild och galen när Anton sitter jämte, och vill gärna vara med då :heart:, liksom om något annat barn sitter i min famn. Som att den känner att det är en kompanjon där på utsidan.
Sammantaget: rätt cool unge, som tröttnar på att det är trångt ibland och vill ut, men är rätt nöjd med tillvaron ändå. Några regelbundna tider har jag inte märkt av, men den sover gott på natten och länge på morgonen!

Jag ÄLSKAR Gaviscon tuggtablett. Jag tycker de är jättegoda! Nästan som godis fast med trevliga bieffekter (ostörd sömn tex).

Jamen, du är ju INTE klok :shock:. Ska jag skicka mitt nästan oanvända paket till dig :?: Tillåt mig skaka lite lätt på huvudet åt ovanstående. Jösses.
:heart:

Jannika

Inlägg av Jannika »

Jamen, du är ju INTE klok . Ska jag skicka mitt nästan oanvända paket till dig? Tillåt mig skaka lite lätt på huvudet åt ovanstående. Jösses.
:lol: :lol: :lol: Näe, kanske inte. Jag är numera högst ogravid så ditt gentila erbjudande avböjes.

Jag håller väl en tumme på Jajas 4 maj då. Eller lillebrollans 10 maj. Eller svärfars 11 maj. Tre mycket trevliga individer. Eller förresten, 10 maj är det begravning för Engla, då kan bebisen få slippa komma ut. :(

På måndag är det en dokumentär som heter Engla som SVT har gjort. kl 20.00 har jag för mig.

Fjällan, jag har ju flockat lite med de dina. Du får specificera vad du är ute efter. :heart:

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika skrev:
Fjällan, jag har ju flockat lite med de dina. Du får specificera vad du är ute efter. :heart:

Kram Jannika
Hej goding! :D

Jo, alltså... jag fick ju veta var månarna bor och så... men jag skulle vilja ha en sån där underbar Jannikacomment om vad det betyder...typ... :oops:

Om du VILL förstås! :heart:

:arrow: Jennyyyy! Jag skrattar på mig!!! :lol: :lol: :lol: Kan inte du vara gravid jämt..?
Jag föredrar för övrigt också novalucol :wink:

/Fjällmor (som har inflammation i axeln :roll: )
Jannika

Inlägg av Jannika »

Kajsa och ulrikaj skrev: Jag 790608 Tvilling med Måne i skorpa/skytt? (skytt mest troligt om du inte är född jättetidigt)
Mannen 701109 Skorpa med Måne i fiskarna/vädur?
Stortjejen 020519 Oxe med Måne i lejonet
lilltjejen 070323 Vädur med Måne i oxe/twins?

Tomas 700424 Oxe med Måne i skytt
Jag,ulrika 700110 Skorpa med Måne i väduren
Jacob 020317 Fisk med Måne i vädur/oxe?
Liw 070101 Stenis med Måne i tvillingarna COOLT födelsedatum!
Då ska vi se...

Om man ska få fram det rätta Mån-tecknet de dagarna när Månen byter tecken måste jag göra en "riktig" uträkning, en sån som jag gör när jag ställer ett komplett horoskop, och det har jag inte tid och ork med. Så de Månar som hamnar mellan tecknen säger jag inget om eftersom jag inte vet. Ni kan ju däremot själva läsa på om de två som finns att välja mellan och känna efter vilken som känns mest ert barn. Och Månen symboliserar känslor och vanor. Så har man tex en Måne i tvillingarna behöver man ha koll på vad som händer för att känna sig trygg. De har ett starkt känslomässigt behov av intellektuell stimulans och sociala kontakter. De kan lätt bli lite flippeti-flopp och splittrade.

Kajsa, ni får ihop alla fyra elementen på era Solar, alla sorter representerade. Din stortjej är en cool, envis oxe med en titta-på-mig-Måne. Hon känner sig känslomässigt trygg när hon är i centrum för allas uppmärksamhet. Stolt och tycker inte om att känna sig hjälplös.

Oavsett vad lillan har sin Måne passar hon perfekt med sin syster. De där två kommer bli som ler och långhalm om de inte redan är det.

Ulrika, du och din mans Solar står i opposition, utmärkt för äktenskap och ni har era Månar i samma element så känslomässigt förstår ni varandra bra. Kan kanske bli lite dramatiskt mellan varven men inget ni inte reder ut.

Jacob är en känslig fisk. En vänlig drömmare. Oavsett vilken Måne han har är den bra för honom. Väduren ger lite djävlar-anamma och oxen lugnar ett oroligt fiskhjärta.

Kram på er! Jannika
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Tinis skrev:Skidor på tvären??? På längden och utför har man ju hört talas om...
JAg har i alla fall skidorna mest på tvären när jag åker slalom! Att ha dom utför går alldeles för fort! :D

JennyH - vill du ha A-namn? Jag har ju en viss förkärlek för Arvid, men det kräver ju sin man :lol: . Ett annat som jag gillar stenhårt är Almer - coooolt! Andra bokstäver som föredras?
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"