Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

OK, nu vill jag oxå haka på astrosnacket:

:arrow: Jag 790201 (Vattuman med månen i väduren - eller?)
:arrow: Karln 770929 (Våg med månen i väduren eller oxen... eller?)
:arrow: Son 010813 (Lejon med månen i tvillingarna... eller?)
:arrow: Dotter 070507 (Oxe med månen i stenbocken... eller? Fattar mig förövrigt minst på henne :roll: :oops: )

O:) :mrgreen: :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Elle skrev:700921
770725
050731
071105
Det ser väldigt tjusigt ut tycker jag. Men det är Gablex som är siffer-esteten i det här gänget. Mycket sjuor blev det iaf. :D

*frieda*, din lilla plutt är ju en mycket grundad liten människa. Dubbel-jord, kanske inte helt lätt att förstå sig på för en luft/eld-person som du själv men egentligen inte alls så svårt som man kan inbilla sig heller. :wink: Ox-barn är beroende av ordning och reda, lugn och ro. De är trygghetsnarkomaner. Har man en hetsig vädursmåne får man hålla den i schack med en ox-unge för de klarar inte av utbrott och känslostormar. De vill ha förutsägbart och sansat, haha! Man kommer längre med tålamod än med att sätta hårt mot hårt med en oxe. För ingen är envisare än oxen. Annars är de enkla att tillfredsställa: mat, sömn och lite gos och skratt så är de nöjda och sköter i stort sett sig själva. Månen i stenbocken brukar ge barn som växer upp fort och kan vara lite lill-gamla. Ansvarsfulla och tar livet på största allvar. Stenbocken och vattumannen styrdes ursprungligen av Saturnus båda två innan de hittade Uranus. Båda tecknen har ett allvarligt stråk där de kan finna varandra.

Sonen är mer samma sort som du själv. Eld/luft men tvärtom. Ni förstår varandra bra men konkurrerar inte.

Maken borde förstå sig bättre på lillstintan utan att behöva anstränga sig. Vågen och oxen styrs av samma planet - Venus. Och har han Månen i oxen är det ännu bättre.

Jag tycker ni har en bra balans sammantaget!

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

åh Jannika.. skulle jag också kunna få en sån där kommentar på min lejonflock..?

om du orkar och vill förstås :heart: :!:

:oops: 8-[

/Fjällmor
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jannika skrev:*frieda*, din lilla plutt är ju en mycket grundad liten människa. Dubbel-jord, kanske inte helt lätt att förstå sig på för en luft/eld-person som du själv men egentligen inte alls så svårt som man kan inbilla sig heller. :wink: Ox-barn är beroende av ordning och reda, lugn och ro. De är trygghetsnarkomaner. Har man en hetsig vädursmåne får man hålla den i schack med en ox-unge för de klarar inte av utbrott och känslostormar. De vill ha förutsägbart och sansat, haha!
Hetsig vädursmåne, jag :?: 8) Nä, jag som är så lugn, sansad och fin :^o 8-[ :oops: Ha ha. Det ryker ju bara ett par kaffekoppar i veckan, det är väl en världslig sak :roll: Nä men i:et på pricken var det där ju :wink: Sonen och jag är som ler och långhalm :lol:

Tack :heart: Ska genast "härpa" (lat. för skärpa) mig :P

Koz og klem :!:
KajsaIE

Nyfiken!

Inlägg av KajsaIE »

Utan att jag har läst hela tråden så verkar det här jätteroligt ju.

Kanske du kan "kika" på mina älsklingar också :oops:

Jag 790608
Mannen 701109
Stotjejen 020519
lilltjejen 070323

Hoppas du har lust att säga ngt om det här "galna" gänget! Vi har då superroligt tillsammans :wink:

Kram!
Kajsa
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Nyfiken i en strut :oops: som jag är så hakar jag på KajsaIE.Känner mig lite lagom oförskämd ,men har du Jannika lust och tid så skulle det vara väldans intressant att läsa vårans familjs horoskop? :oops:
Här kommer iallafall dom:
Tomas 700424
Jag,ulrika 700110
Jacob 020317
Liw 070101

Kram ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

ulrikaj skrev:Nyfiken i en strut :oops: som jag är så hakar jag på KajsaIE.Känner mig lite lagom oförskämd ,men har du Jannika lust och tid så skulle det vara väldans intressant att läsa vårans familjs horoskop? :oops:
Tomas 700424
Jag,ulrika 700110
Jacob 020317
Liw 070101

Kram ulrika
Om inte annat så kommer väl Gablex gå igång på era siffror :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

Här kommer dagens inlägg från gravida surpuppan :twisted: .

Eftermiddagen har varit en enda lång sammandragning, och jag var lyckligare än lyckligast när Anton ville gå in och titta på film när vi var ute på gården. Värsta solskenet, vårvärme, massor av kompisar på gården - Jenny och Anton går in och gräver ner sig i soffan framför Shrek :lol:.

En av sammandragningarna gjorde dessutom rejält ont, fast tyvärr inte värkont. Mer som för-mycket-luft-i-tarmarna-krockar-med-stenhård-livmoder-ont. Om ni fattar. Fisont, liksom.

Gick in i vecka 39 idag, så det börjar bli dags att gissa när.
:arrow: Bf är den 7 maj.
:arrow: Barnmorskan har spått att jag går ca en vecka över tiden.
:arrow: Nancy har gissat på 5 eller 9 maj.
:arrow: Jander tycker maj är bra överlag.
:arrow: Själv förbereder jag mig på den 28 maj, enligt Jannikas rekommendation om övertidsinställning.
[-X Helgen den 10-11 maj går tyvärr inte, för då är barnvakterna inte i stan. Vad tror ni andra?

Jannika :heart:, vad jobb du får här i tråden! Jag hoppas att du säger till om du vill ha vanligt kackel i stället för horoskopkackel. Jag vet ju att du brinner för det, men det kan ju bli lite mycket av det goda ibland (säger hon som tryckt i sig en hel påse Marianne och undrar var halsbrännan kommer ifrån).
miar70 skrev:
JennyH skrev:Kolla på sifferraden ovanför bokstäverna på tangentbordet. 6-8-0 är varannan siffra till höger, 321 är de tre siffrorna längst till vänster. Ett mönster liksom.

:lol:
:mrgreen:
Jenny :heart: har du möjligen sett "Beuatiful mind" :?:
:mrgreen: Jo, på bio till och med. Men jag är ju filmanalfabet och filmdyslektiker, så jag minns inte så mycket av den. Men det var nåt om sjukligt intresse för mönster och uppklistrade tidningsartiklar och Nobelpris. Eller? Vadå, menar du att jag är lite konstig? Eller att jag ska få Nobelpris?? :mrgreen:

Om skidskolan under nästa vårvinters surödleträff:
Eftersom Ebbab hoppade av (efter att jag tvångsanmält henne :oops:), så finns det plats kvar.
Anmälda hittills:
:D Jannika
:D Anton

Ingen mer?

:heart: till er allihopa
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

JennyH skrev: Gick in i vecka 39 idag, så det börjar bli dags att gissa när.
Har du någon tråd i Barnaväntan. Jag kollade, men hittade ingen... kan vara blind. Men lägg frågan där, tycker jag :) Annars tror jag på 3 maj, det är ett bra datum ;)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

/LO skrev:
ulrikaj skrev:Nyfiken i en strut :oops: som jag är så hakar jag på KajsaIE.Känner mig lite lagom oförskämd ,men har du Jannika lust och tid så skulle det vara väldans intressant att läsa vårans familjs horoskop? :oops:
Tomas 700424
Jag,ulrika 700110
Jacob 020317
Liw 070101

Kram ulrika
Om inte annat så kommer väl Gablex gå igång på era siffror :D

/LO
:lol: :lol: 8)

Kram igen från ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

/LO skrev:
JennyH skrev: Gick in i vecka 39 idag, så det börjar bli dags att gissa när.
Har du någon tråd i Barnaväntan. Jag kollade, men hittade ingen... kan vara blind. Men lägg frågan där, tycker jag :) Annars tror jag på 3 maj, det är ett bra datum ;)

/LO
Jo, det finns en tråd på Barnaväntan, som ligger någon sida bak eller så... Fast jag orkar inte ställa frågan på ett ställe till. Om ni tycker frågan ligger fel, så får ni väl låta bli att låtsas om den :wink:.

3 maj låter bra! :D
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

JennyH skrev:
miar70 skrev:
JennyH skrev:Kolla på sifferraden ovanför bokstäverna på tangentbordet. 6-8-0 är varannan siffra till höger, 321 är de tre siffrorna längst till vänster. Ett mönster liksom.

:lol:
:mrgreen:
Jenny :heart: har du möjligen sett "Beuatiful mind" :?:
:mrgreen: Jo, på bio till och med. Men jag är ju filmanalfabet och filmdyslektiker, så jag minns inte så mycket av den. Men det var nåt om sjukligt intresse för mönster och uppklistrade tidningsartiklar och Nobelpris. Eller? Vadå, menar du att jag är lite konstig? Eller att jag ska få Nobelpris?? :mrgreen:
Jo, han fick ju nobelpriset och såg liksom mönster i det mesta :wink: så självklart förväntar vi oss att en av våra forumvänner en dag tar emot Nobelpriset :D :!:

Sen tycker jag din förberedelse inför att få barn den 28 maj låter helt perfekt :wink: eftersom JAG fyller år då :lol: :!:

:heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

back to basics...

http://www.alltommat.se/recept?recipeid=8255

8)

/Fjällmor
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Fjällfolket skrev:back to basics...

http://www.alltommat.se/recept?recipeid=8255

8)

/Fjällmor
... surkål, var det ja 8) :mrgreen:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

JennyH skrev:Om skidskolan under nästa vårvinters surödleträff:
Eftersom Ebbab hoppade av (efter att jag tvångsanmält henne ), så finns det plats kvar.
Nej, nej JennyH, inte hoppade jag av pga dig! Möjligen för att en renfäll är aningens mer lockande än en skidbacke. Men om jag får ett års betänketid så kanske jag kan tänka mig lite skidor på tvären. Om jag får lite stöd uppför också vill säga.

Jannika, jag hoppas att du inte tror att jag la ut mina siffror för att du ska horoskopa dom! De var mer till för lite sifferanalys a la Gablex faktiskt. Även om jag inser att deras tjusning försvann när jag inte la ut de sista fyra siffrorna.
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"