Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

Tinis du är för rolig, vilken koll du har, jag tror ibland att jag har Fibro i hjärnan för jag har så kort minne, så när jag tryckt på svara har jag redan glömt vad ni skrivit.

Blivandemamman, jo jag har Fibro, men jag vet inte så mycket ännu, är lite lat med att ta reda på saker. Lite rädd för att fastna, har varit på ett möte med fibro-klubben här i stan, men det var rätt gnälligt och jag gillar inte att gnälla :? Det är inte alltid en god egenskap :shock: Mitt, som jag upplever, som största problemet för mig är ÖGONEN, hela tiden luddigt och suddigt, muskelaturen i ögonen är "angripen"

Nu gick jag och läste om blivandemammans inlägg, GUD vad kul GRATTIS :heart: :heart: :heart: en bebis. Vi håller ju också på men i den här takten på tandborstningen lär vi få vänta 8)

Tinis, du glömde att Ms Sophie, Gotlandsmamman och jag går på kurs i aktivt föräldrarskap för Pea.

Jag har ju fått träffa en del kacklare idag :thumbsup: ilindstrom t.ex :heart: lyckos mig.

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

blivandemamma, vad tråkigt att höra om din sjukdom. Eller tycker du att det är en lättnad att få en diagnos, kanske? Och hur blir det med dagmammeplanerna?

Kalaskakan, jag förstår att man inte hinner hänga här hela tiden när man jobbar heltid. Jag hinner liksom inte jobba heltid för jag hänger här hela tiden... :roll: :lol:

Nämen vad Klimpen kan!!! :shock: Smart för sin ålder måste jag säga.... Signe grymtar mest som en gris.... fast "mamma" och "pappa" säger hon förstås och "oooooj". Däremot går hon som en liten gudinna sedan hon var 10,5 mån. Hon nästan springer nu...superkoll på kroppen.

Jag fick för mig att det var lite bebisverkstad hos er, Kalasis?! Men....mmm, dom där dagarna då är det inte helt fel med lite tandborstning... Du förstår DET är ett ord du måste lära dig här på Kackelforum. Betyder helt enkelt trevliga aktiviteter med maken i sänghalmen (ja, eller för sig själv... men då brukar vi prata om eltandborsten 8) ). Bara så du vet, liksom! :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Och blivandemamma: TACK för dina fina ord om mitt inlägg. Jag pöser stolt och går nu in och sparar det för framtiden. Det VAR kanske lite bra ändå, nu när ni säger det.... :oops: :lol:
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

*Asg* tandborstning :lol: Jo nej det ÄR faktiskt tufft att hinna borsta tänderna här nu för tiden. Vi båda sitter i ngn slags komatös tillstånd tills läggdags infinner sig runt 22.00.
Men slippa karies i synerhet under ägglossningstider är vi noga med. Jag tror att vi båda är för fega för att säga det rätt ut att "Jo vi försöker väl då'ra" så vi låtsas inte-alls-försöka.

J, maken blir alltid lika besviken när mensen kommer och försöker dölja det med orden "Nej nej jag ville inte aaalls ha ett syskon nu". Jag å min sida säger "JO jag vill HA ett barn till, men inte nu". Alltså borstar vi tänderna mest under äl.

-Och där tror jag att jag även besvarade BlivandeM's fråga med *s*
-Oh nej, vi försöker inte alls O:)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hihi! :lol: Och jag blir så galet gravid på studsen om jag ens tittar på maken i ägglossningstider, så här borstas det med fordralet på (blir inte så rent, nej jag vet...). Alltså vad värdelöst det är med säkra perioder. Jotack, då är man ju inte det minsta intresserad.... och så kommer the magic egg days om man bara WOW liksom :shock: ....och så var det inte säkert längre nej...Får man ens antyda att man önskade att man kunde hålla på lite utan att det blir något... jag menar, vilket ilandsproblem!
Elle

Inlägg av Elle »

kiki skrev: Jag ska på träff :lol:
stockholmsträff, massa kul forumfolk, tjohej vad jag är modig, (risken jag tar är ju att dom inte gillar mig :? men det är det värt) Jag har lagat en LCHF-paj som jag ska ha med mig, första pajen jag lagar i mitt liv :!:
Jag gillar dig skarpt kiki :heart: och vad min son tycker om dig, ja det förstod du väl? :wink:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

..och vart har man en smiley som skrattar så tårarna rinner??

Så är det här också! Inte för att vi är så värst fertila, det tog oss ett tag att få till Klimp men herreje om vi är trötta annars så har vi ändå energi kvar till.. extra tandborstning efter läggdags. Jag har klockrena äl-symtom, de går liksom inte att bortföklara som "gaser" eller "åt ngt taskigt därför hugger det lite extra i MAGEN". Alltså är de osäkra periodera ehm.. mycket osäkra :lol:

Har Anna W förresten utarbetat ngn kur för vuxna? Jag och J skulle gärna ställa upp som försöksfigurer annars :wink:
Har på känn att det blir sen läggning idag och skyller INTE på migränen som gjorde att jag måste åka hem från jobbet och det hela gav mig tid till engagemang här idag :roll:
kiki

Inlägg av kiki »

Elle skrev:
kiki skrev: Jag ska på träff :lol:
stockholmsträff, massa kul forumfolk, tjohej vad jag är modig, (risken jag tar är ju att dom inte gillar mig :? men det är det värt) Jag har lagat en LCHF-paj som jag ska ha med mig, första pajen jag lagar i mitt liv :!:
Jag gillar dig skarpt kiki :heart: och vad min son tycker om dig, ja det förstod du väl? :wink:

Tack Elle :heart: :heart: :heart: jag gillar dig med :heart: som du kunde kommunisera med min icke talande dotter, galant :heart: Du kommer att bli en strålande dagmamma, eller BB-dagisfröken :thumbsup:

Kram Kristina

Social delaktighet
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Stockholmsträff.. *surar lik ett litet barn* för att sådana kuligheter inte kan klämmas in i mitt jobb.

Men gläds åt att ni hade det trevlig :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kalaskakan skrev:Jag har klockrena äl-symtom, de går liksom inte att bortföklara som "gaser" eller "åt ngt taskigt därför hugger det lite extra i MAGEN". Alltså är de osäkra periodera ehm.. mycket osäkra :lol:

:oops:
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 09:43, redigerad totalt 1 gånger.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Kiki och Elle! :lol:

Talar inte Mio, Kiki?
Elle

Inlägg av Elle »

TACK Kristina :heart: Din juvel komminucerade galant tycker jag, var väldigt tydlig med vad hon ville. Vilken sötnos :heart: Hoppas vi ses snart igen!

Elle

Inlägg av Elle »

Vilken stavning.. :shock: Sv-pedagog som man är :oops: KOMMUNICERADE menade jag...

Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Nej nu kallar John B så jag drar mig till sängs :sleep: (Egentligen inte för jag var så himla smart och drog i mig två skivor sockerkaka och är således hög på socker nu, men skam den som ger sig.)

Massa kram på er och lovar att titta in imorn kväll igen. Dags att etablera goda vanor!

:heart:
kiki

Inlägg av kiki »

Tinis skrev: Talar inte Mio, Kiki?
Nä, mamma :!: PAPPA (treordsmening :lol: med tal)

Felix och Hugo åker buss (treordsmening teckenspråk :lol: )
katt, tecken
hund, tecken
Hela imse vimse spindel bus, utan ljud bara tecken.
ALLA Mora Träsk låtar, tecken

Full koll på kroppen alltså, huvud axlar knä och tå :lol: Måla med storstån är härlig att se :lol: :lol: :lol:

Felix var väldigt sen med talet, det släppte när han fick rör i sina öron. Nu väntar ett samtal med örondoktor Olle :lol: om rör till Mio. Alla öroninflammationerna gör att det samlas vätska bakom trummhinnan så dom hör liksom inte sig själva. ingen oro här inte men hon är så intresserad av att kommunicera så för hennes skull så hoppas jag på rören.

Social delaktighet
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"