Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jannikastrolog skrev:Tinis, VEM ska bestämma i er familj? Ni är dubbel-fasta tecken samtliga utom dottern men hon har en fast måne (och troligen den envisaste månpositionen av alla). Fasta tecken kännetecknas av att de är principfasta, kompromissovilliga, bestämda åsikter, lojala, uthålliga genomförare men är inte alltid så påhittiga och anpassningsbara. Ni har i alla fall spridit ut er i alla elementen så ni får väl dela upp områdena för ansvar och beslut, haha!
Tack, rara! :D

Haha! Ja, VEM ska bestämma???? :roll: :lol: Men du har en poäng där med uppdelade områden, för så ÄR det faktiskt hemma hos oss. Och inom dessa områden släpps inte en jäkel innanför tröskeln :wink:. Fast jag tycker ju att vi är jättepåhittiga inom diverse områden (skriver musik, texter, syr, snickrar...massa kreativa grejer)!!! :shock: Anpassningsbara.... njaee.... där ligger det kanske endel.

Hmmm...makens skorpionmåne får jag nog locka fram lite bättre har jag en känsla av... :oops:

Lilla dottern är en sån livsnjutare. Äter, sover, gosar. En riktigt enkel unge hittills. Verkar inte så envis ännu, faktiskt. Lilla dubbelskorpan däremot, ujujuj, han HAR så mycket känslor och så mycket energi och så mycket för sig så jag blir alldeles....

Vad menas med fasta tecken egentligen?

Kramar!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men Gablex då! Inte behöver du starta nån konstig siffertråd. Surödlan har plats för nästan alla avarter och böjelser så länge ingen skadar någon annan. :lol:
Susanne G skrev:Jag: 690811- Lejon med Måne i kräftan/lejonet?
Sambon 700802- lejon med Måne i lejonet
Dotter 040625- kräfta med Måne i jungfru/vågen?
Eventuellt två dubbel-lejon! :shock: Lejonet och kräftan är de mest utpräglade "barntecknen". Har man mycket av den energin brukar livet vara fyllt av egna och andras barn, kanske jobba med barn, prioritera att vara med familjen/barn osv. Lejonets barnenergi är mer flockledare medans kräftans är mer omhändertagande/duttande/pysslande. Båda är mycket barnkära men på olika sätt.
Minns själv känslan av barnavårruset.
Den här kommentaren kan tyda på att du har en en Måne i kräftan och i så fall har du och lillan ett starkt band som kommer vara hela långa livet. Tajt.
Jag satt än en gång och önskade surödlekacklet till mitt kök och kände: sitta här och drömma?! Vafalls! GÖR nå't då!

Så...jo...kanske dags att nämna nå för guben...?
Ja GÖR det så han hinner vänja sig med tanken, haha! :lol: Lejon är ju inte så mycket för att BARA drömma. Tur för oss!
K-ina skrev:Ni är ju jätteläskiga!!! :shock:
Haha! :lol: Men du är inte allergisk mot renhår eller bär på snöskräck väl? För i så fall skulle jag gärna träffa dig! :heart:

Kram på er knäppon. Jannika
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Hej jannika och tack för att du kikade på oss.

Det där med barn stämmer super på mig. Jag började barnvakta när jag var väldigt ung, bara 10 år. Utbildade mig till barnskötare och jobbade med barn under några år. Har sedan haft en lååång paus men alltid värnat lite extra för de små och varit intresserad av barn.

Det du skriver om att det är viktigt att vara med familjen känner både sambon och jag. Vi brinner båda för att barn ska få vara hemma länge. Senast igår diskuterade vi fenomenet att barns dagisstarter har krypit ner i åldrarna till 1 år :shock: Fast det blir ju mest att vi håller med varandra :wink:

Jag har själv nyligen fattat ett stort beslut angående mitt yrkesliv bara för att jag vill vara hemma mer. Nästa vecka kommer jag att stänga min butik som jag haft i sex år och bara sälja från nätet. Känns så skönt. Ska bli underbart att få vara mer med Majken. För som du skrev så är vi väldigt tajta hon och jag. :heart: Förhoppningsvis kanske det kan bli ett litet syskon oxå :wink:

Kram/Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Vi måste ha skrivit samtidgt Tinis!

Mån-oxar är den sortens bebisar som andra föräldrar avundsjukt kallar "snälla" barn. Som om det fanns dumma? De älskar att sova och äta. Får de bara basbehoven hjälpligt tillfredsställda sköter de sig nästan själva. Deras sinnelag är godmodigt och jämnt, de hetsar inte upp sig särskilt lätt MEÄN om deras rutiner störs eller om de stressas eller tvingas till något brukar de svara med den sortens envishet som åsnor tillskrivs. Seg och omöjlig att övervinna annat än med stor list. Deras envishet brukar visa sig i trotsåldern om inte förr. Endel Mån-oxar gör saker tom långsammare om de är stressade. De är fysiskt uthålliga och har stor arbetskapacitet även om de föredrar att ta det lugnt och mysa. En livsnjutare.

Mån-skorpioner är mer känslomässigt intensiva. När de väl bestämt sig för något finns det ingenting som kan stoppa dem, det är väl en av orsakerna till deras ibland oförtjänt dåliga rykte. Men djupt engagemang och en passionerad hållning för positiva saker är ju aldrig fel.

Jag tror jag skrev om vad som kännetecknar de fasta tecknen? När man gör ett riktigt horo så räknar man ihop alla planeter och andra viktiga positioners element- och kvalitéfördelning och får på så vis en hint om den människans preferenser och personlighet. Bland annat.

Det finns tre kvalitéer: kardinala, fasta och rörliga tecken. Kardinala är initiativtagande och handlingsinriktade. Igångstartare. De rörliga är just det. Anpassar sig enkelt och snabbt till nya förutsättningar.

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jepp, samtidigt! :D

Aha, jag trodde att alla tecken kunde vara fasta eller rörliga. Men man delar alltså in dem i de tre olika kvalitéerna du beskriver. Då är jag med! :D

Ja, hmmmm då ser vi väl fram emot nästa trotsbarn då :lol: . Dubbelskorpans trots avverkades under STORT, känslomässigt utagerande. Lillasyster lär väl stå där som en åsna och tjura om jag förstår dig rätt :wink:.

Tack för ditt engagemang, Jannika, du är så generös! :D
Jannika

Inlägg av Jannika »

Vad intressant Susanne! Tack för att du delar med dig.

När man tittar bara på Solen/Månen kan man ju EGENTLIGEN inte säga precis hur nåt är. En Sol i lejonet i det tolfte huset är inte alls så lejonaktig som om den hamnar i sitt eget femte hus tex. I vissa placeringar "syns" inte tecknets karaktär. Alla aspekter till andra planeter måste också tas i beaktande förstås. En dynamisk Mars sätter en hel del fart på vilken Måne som helst och en Saturnus-aspekt dämpar det mesta.

Gablex! Vad säger DU om våra pers?

690209 Den är fin. Spec med de fyra sista men de vågar jag inte skriva ut.
740317 Kanske inte så kul... Eller jo, 7-4-0-4(1+3)-7!
020504 I like.
030921 Rent numerologiskt väldigt jämn men vad säger du?
050729 Vad tycks?
070713

Nancy, hjätat! Är du sliten? Jag tänker på dig. :heart:

Kram Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

Gulle-Jannika, sliten är ordet sa Bull...

Hoppar dock kvickt in i den underbara siffermagin och konstaterar att jag tycker att det planerade snittet bör förläggas till 26/8 8)

Döttrarnas siffror blir då:
050622
070724

och

080826

En annan rolig detalj är att både Leia, Lussi och jag har siffran 6 som näst sista siffra i det tiosiffriga personnumret.

Kram till er alla :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

AH! Kan inte annat än hålla med om datum för snitt. SÅ passande. Då blir det en livsväg 8 dessutom. Vad sägs om det? :lol:

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Och Månen i tvillingarna eller kräftan förstås. :D
Nancy

Inlägg av Nancy »

Åh nu gick jag vilse bland livsvägar och månar... :oops: :wink: :lol: Går det att kort upplysa en som irrar i mörkret :roll: :?:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jannika skrev:Gablex! Vad säger DU om våra pers?

690209 Den är fin. Spec med de fyra sista men de vågar jag inte skriva ut.
740317 Kanske inte så kul... Eller jo, 7-4-0-4(1+3)-7!
020504 I like.
030921 Rent numerologiskt väldigt jämn men vad säger du?
050729 Vad tycks?
070713
Åh så roligt!

Jag gillar framför allt kombinationen - helheten - i er familj. Ställer man upp det som du har gjort så ser man att "dagsiffrorna" alla är udda, utom hos en person då. Det bryter av på ett vackert sätt. Precis som Nellas 070713 också är fint. Det hade blivit för bra med 070707 som jag tjatade om länge (minns jag :roll: ). Jag är personligen väldigt förtjust i kombinationer av typen 0209 och 0504 så jag håller med dig där. Allra vackrast är väl Janders?

Tänk att jag får sitta här och tycka! Jag kan inte ett dugg om numerologi...
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gablex

Inlägg av Gablex »

Nancy skrev:Döttrarnas siffror blir då:
050622
070724

och

080826
Åh! Jag tror att jag får tok-lycko-fnatt!! Så fint! (Och inte rakt igenom perfekt heller, för då hade det sista datumet varit 090826, men det är ju liiiiite för sent för sådant nu, för du vill väl inte vara gravid i 21 månader :roll: ).

Kram & pepp, Nancy!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Jag måste lägga in några siffror från oss också. Fast våra är så oändligt mycket tjusigare med de sista fyra (framför allt mitt). Fast som Jannika skrev, det vågar man ju inte skriva ut!
710716
690404
021126
050731

Fjällmor! Nu har du ett helt år att förbereda maken! Så att vi inte kommer som en chock! Och jag sitter gärna bara på rumpan på ett renskinn (sorry JennyH).
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det är ok, Ebbab :D. Det verkar rätt mysigt med renskinn också...
Elle

Inlägg av Elle »

Hej alla kacklare!

Här är en som inte har några feelings alls vad gäller siffror , de är just siffror för mig :lol: Vad tycker ni om denna laguppställning?

700921
770725
050731
071105

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"