Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gablex

Inlägg av Gablex »

Här blev det full fart!

Själv är jag helt svettig fortfarande efter att ha dirigerat tolv åttaåringar (flickor samtliga) på lördagen. Ojojoj! Söndagen gick sedan åt till att röja i trädgården, skjutsa barn till diverse aktiviteter OCH coacha Storprinsen i Singstar. För nu ska ni få höra!

Nästa år ska Storprinsen vara med i Lilla Melodifestivalen :-({|= (tycker han själv i alla fall)! MEN! Då måste man ju kunna sjunga! Så nu tränar vi. Från bullbak till dans till sång, m.a.o! Ganska logisk händelseutveckling på något sätt, eller hur?!

Surödleträff låter ju bara såååå underbart! Och yay yippie yay om det blir i fjällen!! Jag har aldrig varit längre norrut i vårt avlånga land än Dalarna :oops: :oops: :oops: Och det räknas kanske inte ens som norr... Jag inser att det är en fasansfull brist i min upplevelsebank. Det där med rumpan på renfäll i snödriva skulle jag definitivt stå ut med!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vad roligt Gablex att det var en bra fest. :)

Här kommer förresten Neale Donald Walsch och räddar dagen för alla

http://www.youtube.com/watch?v=D6CidjSdrD8

enjoy! :lol:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Oj, vad krångligt det blir när ni inte syns i ämneshistoriken...:-k

kiki och Päivi skrev:Maken - Stenbock 18/1 -62 Måne i tvillingen/kräftan?
Jag - Jungfru 27/8 - 64 Månen i väduren
Sonen - Stenbock 3/1 -92 Månen i skytten
lillMio - LEJON 18/8 -06 DET vet du ju! Twin.

Ola 70 10 07 Våg med Måne i skytt/stenbock?

Jag 74 11 14 Dubbelskorpa

Hugo 05 05 23 Tvilling med Måne i skorpan

Sofia 06 12 27 Stenbock med Måne i fisk/vädur?
kiki, ni har bra med eldfängt i er flock också! det är egentligen bara maken som är RIKTIGT snustorr. :wink: :lol: Närå, bara skojar. Men det är stor skillnad på en stönbock med tvillingmåne och en med kräftdito.

Ola och Sofia hamnar mitt emellan men det verkar ju som om ni har kompenserat era fina Solar med det ena barnet med samma Måne som det andra. Så då tar jag tillbaka tjejerna mot killarna. :wink:

Men du Päivi, är inte svägerskan HELT betagen av era personnummer i familjen? Ja, kanske inte Sofias men resten?
Maken: 720817 Lejon med skorpmåne (Se Elle o Fjällan!)
Jag: 740123 Dubbelvattis
Sonen: 031122 Dubbelskorpis
Dottern: 070322 Vädur med oxmåne
Tinis, VEM ska bestämma i er familj? Ni är dubbel-fasta tecken samtliga utom dottern men hon har en fast måne (och troligen den envisaste månpositionen av alla). Fasta tecken kännetecknas av att de är principfasta, kompromissovilliga, bestämda åsikter, lojala, uthålliga genomförare men är inte alltid så påhittiga och anpassningsbara. Ni har i alla fall spridit ut er i alla elementen så ni får väl dela upp områdena för ansvar och beslut, haha!

Och lilla Anton till tandis! Jander är också typen som vill hinna förbereda sig mentalt så vi läste många gånger på kortet vad tandläkaren hette och vad hon skulle göra. Det var bara det att när vi kom dit fick vi först träffa en tandhygienist som skulle titta och räkna. DET hade vi inte läst på kortet så Jaja vägrade öppna munnen. Till slut dök rätt tandläkare upp och allt var frid och fröjd, öppet gap och tjugo bissingar. Hygienisten såg uppriktigt sårad ut. :lol:

Och ja, vi måste ha surkål. Jag ska inviga er i kimchins underbara värld och ni kommer aldrig mer att gnälla.

Jag är ingen fena på skidor och är gärna med på kurs. Inte rädd men ovan. Men inget tvång Ebbab, alternativen verkar ju också heeeelt ok.
Gablex skrev:Jag inser att det är en fasansfull brist i min upplevelsebank.
Det kan du ge dig på. Du kommer att bli kär. :D

Storprinsen borde träffa Jajas gudfar, han är coach för intresserade blivande artister. Han har Amy Diamond och alla systrarna Sandén på sitt samvete. Urgullig och makalös på att ta fram det bästa ur människor av alla storlekar.

Tack för hårinfo alla. jag vet att jag inte borde tvätta så ofta men jag står inte uuuuut! På vintern går det an, då kan man ha mössa, iaf utomhus, men nu? Och frissan säger att det är torrt, inget mjäll men det blir inte roligare för det, tyvärr. Och mig hjälper det föga att vara spartansk, det bara killas ännu mer. Jag tror mer på inpackning för min del. Och SOL.

Näe, nu ska vi fika mellis ute bland snödroppar, hönsbajs och små, små, nykläckta grässtrån. Varmt och skönt i solen. VÅR!

Kram på er! Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jannika skrev:

Men du Päivi, är inte svägerskan HELT betagen av era personnummer i familjen? Ja, kanske inte Sofias men resten?
Ööh... nu hänger jag inte med..? :roll: Siffror och jag har ingen kärlekshistoria sinsemellan - vad är det jag inte ser? :lol:

TACK för analysen Jannika, vad spännande det här är! :)
Gablex

Inlägg av Gablex »

Päivi skrev:
Jannika skrev:

Ööh... nu hänger jag inte med..? :roll: Siffror och jag har ingen kärlekshistoria sinsemellan - vad är det jag inte ser? :lol:
Jo, det är så hääääär förstår du: Jannika, som redan vet allt om mig :wink: , vet att jag är barnsligt förtjust i goda sifferkombinationer! Så visst, lillebrollans 701007 är väldigt vackert! Fast våra egna är bra också.... Vad sägs om
661116
680321
000410
040304

\:D/

Och så Storprinsens 980723 som bryter av harmonin på ett - för honom :lol: 8) - typiskt sätt!

Artistcoach - yes pleeeeeease!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Idag har alla mina tre stora barn sprungit runt i trädgården nakna. :shock: Nog för att det börjar bli lite varmare men helnäck? Njäe.

LO, trevligt att astro intresserar även en tvivlare. :wink: Jag vet faktiskt inte hur det funkar, jag bara kan det. Men att kroppar (planeter odyl) påverkar varandra är ju vedertaget och Månens inflytande känner iaf jag av tydligt. Jag tänker mikro/makro. Same, same but different.

Astrologins symbolspråk är ju mamma till vår moderna psykologi och massor av andra företeelser och det är det som intresserar mig. Jag har haft mycket nytta av mitt astrotänk när jag pluggat religion, historia, litteraturvetenskap, friskvård och pedagogik. Det finns överallt.

Numerologi är samma sak fast med siffror. Same, same... :lol:

Kram Jannika
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Renskinn, sol, snö, sitta - det kan jag kalla vårvinterupplevelser.

Skidor, tja, jag har väl aningens mindre trauma av skidor på tvären, tro det eller ej, fast jag fastnade i liften som liten och blev dragen i benet uppför halva backen. Så där har jag väl egentligen mer liftskräck och behöver någon med mig.

Det är värre med längden!!!

Sist höll det på att sluta med att jag skulle knocka maken med staven och gå den sista milen hem över fjället. Det föll på att det var dryga metern djup snö och väldigt tunn skare. Så skidorna fick vara på...Till och med jag kan ta mitt förnuft tillfånga ibland :wink: .
Gablex skrev:661116
680321
000410
040304
Ja, jag kan se att tre av de här datumen ser väldigt tjusiga ut - men 680321 (det är väl ditt va?), nej, berätta, vad döljer sig i det???
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Gablex

Inlägg av Gablex »

Ebbab skrev:Ja, jag kan se att tre av de här datumen ser väldigt tjusiga ut - men 680321 (det är väl ditt va?), nej, berätta, vad döljer sig i det???
:shock: :shock: :shock: Det är ju det tjusigaste av alla! :wink: :lol: Nja, jag kan hålla med om att det kanske inte är KLOCKrent med 68 i början, men smaka på 0321 - visst ligger det bra i munnen? 0-3-2-1 alltså.

Jösses, jag kanske skulle starta Gablex' siffertråd istället för att plåga er här? Risken är väl stor att jag skulle bli ensam där :lol: :lol: så jag fortsätter nog här ändå! :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag fattade 680321 direkt, fast jag tänkte såhär:
Kolla på sifferraden ovanför bokstäverna på tangentbordet. 6-8-0 är varannan siffra till höger, 321 är de tre siffrorna längst till vänster. Ett mönster liksom.

:lol:

Jannika: NAKNA?! Nog för att det var varmt, men naket verkar modigt. Anton bröt ihop när jag tog av honom mössan. Dessutom tog han på sig vantar innan vi gick ut... :roll:.

Det gick förresten väldigt bra hos tandläkaren (som egentligen var tandhygienist, men jag gick inte in på skillnaden för Anton). Hon pratade dock inget alls med Anton, utan bara med mig :( , så Ante blev lite uttråkad efter en stund. Annars var största attraktionen barnstolarna i väntrummet (orange frigolit :shock:). Anton gillar också att vara välförberedd, eller är det jag som gillar att förbereda honom?

Idag hade en flicka på gården ute sina 3 kattungar. 4 veckor gamla. Gud så söta. Vi var helt betagna, jag och Anton. :heart:

Ebbab: liftåkning ingår i skidskolan! Om du vill kan vi börja på det där löpbandet som brukar finnas i allra flackaste Barnbacken... :wink: . Jag tycker också liftar är lite läskiga faktiskt. Inte knappliftar men bygellift. Och sittlift, enda gången jag får svindel är när jag åker sittlift. Men åkglädjen är större än liftskräcken :D.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

JennyH skrev:Kolla på sifferraden ovanför bokstäverna på tangentbordet. 6-8-0 är varannan siffra till höger, 321 är de tre siffrorna längst till vänster. Ett mönster liksom.

:lol:
:mrgreen:
Jenny :heart: har du möjligen sett "Beuatiful mind" :?:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
K-ina

Inlägg av K-ina »

Ni är ju jätteläskiga!!! :shock:

Jag får panik när jag tänker på skidor - både på längden och utförs! Det är värre än siffror - men bara snäppet värre!

/Skidhatare med Dyskalkyli
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

nämen :shock: :lol: vad händer HÄR?

Värsta planeringen av mitt lilla tankesprång :heart: :lol:

om skidåkningen:
:idea: min by är ingen skidort. Lift finns dock i grannbyn för den som vill och behöver...

om sifror:
:idea: Gablex, du kanske gillar min doters då?

960909

snyyyggt 8) (helt opartisk förstås)

allvarligt skulle ni vilja? Hos lilla mig...? Det vore ju jätteskoj!!!

Jag satt än en gång och önskade surödlekacklet till mitt kök och kände: sitta här och drömma?! Vafalls! GÖR nå't då!

Så...jo...kanske dags att nämna nå för guben...? 8-[
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Hej!

Här har ni en smygläsare som är tebax och ger sig lite tillkänna 8)

Min tjej var ute på gården igår med en kompis och i nästa ögonblick när jag kikar ut är de nakna på underkroppen :shock: De skulle bara kissa lite i gräset. Majken tyckte att nu när det är vår och nästan sommar så kissar man utomhus. Det hör liksom till :roll:
Hon sprang även omkring barfota en lång stund i sandlådan och ropade
- sanda fötterna, sanda fötterna. Jag lät henne hållas ett bra tag. Minns själv känslan av barnavårruset.

Jag tycker det är superintressant med astron så jag tänker bara fråga Jannika om du känner för att kika på vår samansättning. Skulle verkligen vara intressant. Har du inge lust så strunta blankt i det. :wink:

Här kommer datumen i alla fall. :D
Jag: 690811- Lejon
Sambon 700802- lejon
Dotter 040625- kräfta

Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Nancy

Inlägg av Nancy »

8) Smyger in med en kram till er alla från sura ödlan Nancy, megatrött på em/kväll efter att ha varit på körskolan dagen lång... Datorn får vila lite.

:heart: :heart: :heart:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Fjällfolket skrev: 960909
:thumbsup: :!:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"