Oj, vad krångligt det blir när ni inte syns i ämneshistoriken...:-k
kiki och Päivi skrev:Maken - Stenbock 18/1 -62 Måne i tvillingen/kräftan?
Jag - Jungfru 27/8 - 64 Månen i väduren
Sonen - Stenbock 3/1 -92 Månen i skytten
lillMio - LEJON 18/8 -06 DET vet du ju! Twin.
Ola 70 10 07 Våg med Måne i skytt/stenbock?
Jag 74 11 14 Dubbelskorpa
Hugo 05 05 23 Tvilling med Måne i skorpan
Sofia 06 12 27 Stenbock med Måne i fisk/vädur?
kiki, ni har bra med eldfängt i er flock också! det är egentligen bara maken som är RIKTIGT snustorr.

Närå, bara skojar. Men det är stor skillnad på en stönbock med tvillingmåne och en med kräftdito.
Ola och Sofia hamnar mitt emellan men det verkar ju som om ni har kompenserat era fina Solar med det ena barnet med samma Måne som det andra. Så då tar jag tillbaka
tjejerna mot killarna.
Men du Päivi, är inte svägerskan HELT betagen av era personnummer i familjen? Ja, kanske inte Sofias men resten?
Maken: 720817 Lejon med skorpmåne (Se Elle o Fjällan!)
Jag: 740123 Dubbelvattis
Sonen: 031122 Dubbelskorpis
Dottern: 070322 Vädur med oxmåne
Tinis, VEM ska bestämma i er familj? Ni är dubbel-fasta tecken samtliga utom dottern men hon har en fast måne (och troligen den envisaste månpositionen av alla). Fasta tecken kännetecknas av att de är principfasta, kompromissovilliga, bestämda åsikter, lojala, uthålliga genomförare men är inte alltid så påhittiga och anpassningsbara. Ni har i alla fall spridit ut er i alla elementen så ni får väl dela upp områdena för ansvar och beslut, haha!
Och lilla Anton till tandis! Jander är också typen som vill hinna förbereda sig mentalt så vi läste många gånger på kortet vad tandläkaren hette och vad hon skulle göra. Det var bara det att när vi kom dit fick vi först träffa en tandhygienist som skulle titta och räkna. DET hade vi inte läst på kortet så Jaja vägrade öppna munnen. Till slut dök rätt tandläkare upp och allt var frid och fröjd, öppet gap och tjugo bissingar. Hygienisten såg uppriktigt sårad ut.
Och ja, vi måste ha surkål. Jag ska inviga er i kimchins underbara värld och ni kommer aldrig mer att gnälla.
Jag är ingen fena på skidor och är gärna med på kurs. Inte rädd men ovan. Men inget tvång Ebbab, alternativen verkar ju också heeeelt ok.
Gablex skrev:Jag inser att det är en fasansfull brist i min upplevelsebank.
Det kan du ge dig på. Du kommer att bli kär.
Storprinsen borde träffa Jajas gudfar, han är coach för intresserade blivande artister. Han har Amy Diamond och alla systrarna Sandén på sitt samvete. Urgullig och makalös på att ta fram det bästa ur människor av alla storlekar.
Tack för hårinfo alla. jag vet att jag inte borde tvätta så ofta men jag står inte uuuuut! På vintern går det an, då kan man ha mössa, iaf utomhus, men nu? Och frissan säger att det är torrt, inget mjäll men det blir inte roligare för det, tyvärr. Och mig hjälper det föga att vara spartansk, det bara killas ännu mer. Jag tror mer på inpackning för min del. Och SOL.
Näe, nu ska vi fika mellis ute bland snödroppar, hönsbajs och små, små, nykläckta grässtrån. Varmt och skönt i solen. VÅR!
Kram på er! Jannika