Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej gullisar!

Inte behövs nåt dämpande av glädje eller tillrättalagt allvar för MIN del. Jag har bara inte haft tid att VARA rolig den här tiden för all energi har gått åt till annat. (Ja, det kan verka häpnadsväckande men ibland får jag ANSTRÄNGA mig för att vara rolig. :wink: )

Jag ska säga att till och med i Fridhem under sökdagarna skrattades det mellan varven. Man orkar inte med hur mycket elände som helst. Sista dagen i skallgångskedjan skojade jag på när jag märkte att mitt gäng började slacka. Och si, det är som en mirakelkur bara det, då piggnar folk till och orkar lite mer.

Så skoja på ni. :D

Just nu är Lisas sorg min sorg. Min vän är ledsen och jag för hennes skull. Hennes barn är mitt i sorgen och på det viset sörjer även jag. Engla har jag fått mig berättat om men jag kände henne inte personligen. Mamman har jag träffat genom Lisa innan bortrövandet men jag har alltså aldrig träffat flickorna. Ja, Sol har jag ju träffat nu då.

Så visst är det nära men inte mitt. Och det är jag glad för, för det är svårt att vara stöd när man själv är i sorgen med hela kroppen.

Kraaaaam! Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

...och jag har inte haft tid. Englas öde har tagit hårt på stordottern min, så tid och prat har ägnats henne... jisses vad mammahjärnan fått jobba!

Nu har hon äntligen landat

Tack Jannika för hjälpen! :heart:

Och jo, jag har också längtat till samvaron här...

Stor varm kram, ALLA!
/Fjällmor
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jag längtar också efter er!!!! :heart:

Axel och jag pratade om Engla igår och man hade haft riktigt bra "snack" på skolan fick jag klart för mig. Jag gjorde som du Gablex och betonade det här med FÄNGELSET!!! Och jag såg att han var nöjd med det. Sen påminde jag honom om att han bara kunde komma och krypa upp i knäet om han funderade över något... Idag efter skolan sög han sig fast i mig som en igel och det är inte var dag det händer längre. Så visst berör det här även om han inte signalerar så tydligt...

I kväll hade jag ro i kroppen att tända Englas ljus i fönstret. De andra kvällarna har jag inte "fått till det"... Och jag ville göra det till min stund istället för att bara tända ljuset, om ni förstår hur jag menar. Nu brinner det...

Annars är här bra... Solen har skinit på oss idag och jag har varit tillsammans med goda vänner ikväll. Axel och Gustav har haft bästisen och närmaste-grannen här på kvällen och haft "pyjamasparty"... En tisdag... :roll: :lol: 8) Det är väl härligt att vara fem år och tycka att det är ett äventyr att få borsta tänderna och sätta på sig pyjamas tillsammans... :heart:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Gablex

Inlägg av Gablex »

God natt, mina vänner! Nu har jag jobbat färdigt för i kväll :roll: :? #-o ](*,) :-# så nu ska jag BORSTA TÄNDERNA. Med Pepsodent. :lol: :lol: :lol:

Och släcka ljuset, som fortfarande brinner. :heart:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
K-ina

Inlägg av K-ina »

Hörrni! Hur snabbt blev det inte fredag idag??? Och solen skiner och ska så göra i helgen!

Pollen - har fått känningar under natten. VAD händer i naturen under natten kan man ju undra? Är nybörjare på det där med allergi. Det är tredje året som jag råkat ut för rinnande näsa, rinnande och stickiga ögon och nån slags odefinierbar huvudvärk... Det är lindrigt men irriterande! :evil:
Mamma till två pojkar.
Gablex

Inlägg av Gablex »

K-ina, jag kan varmt rekommendera EyeQ mot allergibesvär! :thumbsup: Storprinsen har allergi av ungefär den grad du beskriver, men efter det att vi började med EyeQ till honom på allvar för c:a två år sedan har han helt sluppit att medicinera! \:D/ Jag nämnde det för en fröken på skolan och hon hade gjort samma erfarenhet så det är nog inte bara vi som hallucinerar - haha!

(Förutom EyeQ:n har den homeopatiska behandlingen sannolikt också hjälpt till! Heja homeopati!)

Vi har 8-årsbarnkalas den här helgen.... Huset invaderas av 12 glada tjejer som ska få sjunga Singstar :-({|= , leta skatter :-k och hoppa studsmatta \:D/ . Pizza och marängsviss står på menyn =P~ - visst låter det underbart?! Tänk om man själv fick gå på en sådan fest någon gång...
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
K-ina

Inlägg av K-ina »

Wow! Singstar, pizza och marängsviss och studsmatta - värsta bästa! Nåja - för min del skulle jag nöja mig med singstar och pizza! 8) :lol:

Eye-Q alltå? (var skulle man nu köpa det? Dyrt?)
Mamma till två pojkar.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej!

Vad härligt med kalas! Jag skulle definitivt behöva lite marängsviss överlag i mitt liv just nu. :D

Jag har drabbats av obeskrivlig trötthet. Känner mig helt slut trots sju-åtta timmar per natt. Pust. Inget extra för mig för då är jag som en blöt fläck på kvällen. Jag har somnat framför TV:n två kvällar i rad. :shock: Romantiskt...

De där två roliga tanterna från städprogrammet skulle gärna få komma hit och röja. Dammet syns så bra i solljus men jag orkar inte ens börja.

Näe, nu ska jag fika. DET orkar jag i alla fall. Alltid nåt! :lol:

Kram Jannika
K-ina

Inlägg av K-ina »

Vet du vad? Det är en bra början!!! Bullar och annat fika alltså... Sen ordineras du härmed mycket solljus nu när det äntligen kommer. Sitt i solen och bara sug i dig! Och SOV - mer än 7-8 timmar om du har möjlighet! Dammet tar du hand om nån gång sen!

Men visst! Några skojiga städtanter med såna där jättefina förkläden som tar itu med saker och ting skulle man ju kunna önska sig! :lol: :!:

Kram!!! :heart:
Mamma till två pojkar.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jannika, vet du vad... hade du bott liiiite närmare hade jag kommit hem och städat åt dig. För det första är du så totalvärd det just nu och för det andra tycker jag att det är roligt att städa :oops: :-$

Stor kram!
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Fika är guld värt, det sätter lite krydda på tillvaron, gärna nån go bulle till, eller prinsesstårta! :!:
Hoppas tröttheten ger med sig. Håller med, försök å få till mer än 7-8 timmar när du känner dig så trött. Då behöver kroppen än mer; lyssna på den!
Trevlig helg o kram! :wink:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

här är en till tröttmössa... :sleep: :heart: ..Jannika - ska vi bilda klubb..?

Dam(m)råttornas Sovsällskap...?

nä nu ska jag ta min sovande sköna böna (som sov 21-09 inatt med ett kort mål vid 5.30) och gå till sovrummet

:heart: :sleep:

Nattatt

/Fjällmor
K-ina

Inlägg av K-ina »

...å jag önskar att jag kunde leva upp till mina egna kloka råd... Skulle verkligen behöva sova! Kanske, kanske går jag och lägger mig nu! :roll:
Mamma till två pojkar.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Gulliga ni :heart: allihopa!

Tänk vad lite snälla ord gör gott. Kärlek i hjärtat!

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

citerar mig själv från en annan tråd för att sprida mina glädjetårar till er, älskade kackelfamn :heart:
Fjällfolket skrev:Hej!

Jag gråter och skrattar och skakar på huvet... jag trodde ju på det, men inte SÅ!!!
Igår kom dermasilkleveransen, inatt fick han sova med den på. Utan smörj då det är slut härhemma OCH på affären..
Ungen vaknar lycklig imorse, vill INTE ta av sin nya pyjamas för den tar bort "kliet"!!! :shock: :o :lol:
När vi tar av pyjamasen är allt röda borta :!: Knottror och sår är självklart där, torra fält likaså.. men det röda och svullna är all gone, så även klådan!

Jag tror jag blir religiös...

http://www.medeca.se/se/dermasilk/dermasilk.html
Gablex :!:
Jag har inte gjort kopplingen förbättrad allergi - eyeQ. Jag trodde det var fjälluften! :lol:
Dags att utvärdera även det området mao.. TACK!!!

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"