Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Prisa Gud, här här får vi också skatteåterbäring. 10 500!!! :lol: Det är visst detdäringa jobbavdraget som borgarna införde. Gött!

Usch, inte prata kräks nu... Jag tror alltid att någon (läs: JAG) ska bli magsjuk när maken är ute och reser. Och nu är han iväg till onsdag kväll.

Hu, min stackars lille koppis är helt prickig. Det är ganska sött faktiskt. Då är det väl bara att vänta ett par veckor så blir det en lill-pricka här också... :roll:
kiki

Inlägg av kiki »

Stackar Tinis, koppor är inte kul, sitter dom på en själv har man ju koll på dom men på barnen :( :( stackars

Ja man hade kunnat tro att det var borgarna 8) men se det var det ICKE, inte här iallafall för jag jobbar ju inte så jag får inget avdrag. Men grattis alla er som jobbar för det är ju verkligen extra pengar som man inte har räknat med, njut så länge det varar.... nästa val är dom BORTA :lol:

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

Wow! Första politiska statemementet i den här tråden!

Det säger du, Kiki!? :lol:
Krümel

Inlägg av Krümel »

Äh, jag är ju helt hopplös. Nu ville jag gå in och kolla om jag får tillbaka på skatten också men jag har totalt glömt lösenordet till mitt bankid. :shock: Så typiskt mig. Tänkte väl när jag fixade det för inte så länge sen att jag skulle komma ihåg det... Åh, jag blir så trött. Sånt här och förresten hela alltihopet med försäkringskassan orkar jag bara inte med. Usch, jag har säkert missat en hel del pengar pga att jag är så slarvig. :roll: Tex har jag inte skyddat min SGI för jag trodde det räckte med att få barn inom 2,5 år men det är ju bara för föräldrapenningen. Ja, ja.

Hur går det med sonen då Tinis? Klagar han över att det kliar eller går det rätt bra? Här var det en rätt jobbig natt per barn men det går ju över relativt snabbt. I förrgår blev det lite av en kurkväll för Hannes men sen tog han ramsan på natten sen. Han vaknar fortfarande av att han hostar. Läste att vattkoppor kan sätta sig på slemhinnorna i halsen och här verkar det vara så. Men vad skönt det är att veta vad man "ska" göra för att få allt på rätt köl igen!
Läste lite på familjeliv på sömntrådarna för jag funderade att "bomba" lite. Men kände att det inte var någon idé på de flesta. :cry: :roll: Jag beundrar dock en här på forumet som "undercover" sprider mycket bra sömninformation. :thumbsup: Du vet vem du är om du läser. :D

Kiki: Usch vad jobbigt det måste vara att ha värk hela tiden. Hoppas de hittar något som de kan göra nåt åt. Annars är ju jag en riktig "alternativnörd". :D Även om problemen säkert är rätt komplexa kan det ju inte skada att prova annat (tror jag). Förlåt också om jag verkar "jättehurtig" men jag tycker att det här är ett så bra forum och de flesta som är här är just intresserade av att ta ansvar för sig själva och sitt liv! Läs tex mer här: http://www.ehdin.com/?navid=118&sub=100
Och så på engelska. http://curezone.com/dis/1.asp?C0=147
Kram, kram :heart:
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
kiki

Inlägg av kiki »

Tack Krumel, vilken bra sida, där kommer jag att hänga tror jag :lol:
snart har jag så många favvo ställen här på nätet att jag inte kommer ha tid att sova :lol:

Social delaktighet
Gäst

Inlägg av Gäst »

Eller som handläggaren på fk jag pratade med igår uttryckte det:

- Ja, alla dessa regler. Man vet ju varken ut eller in... :shock: :lol:

Kan bara instämma, men nu tror jag att jag lyckats skydda min sgi åtmninstone till jan-09! Då börjar jag plugga, och eftersom jag inte kommer ta något studiemedel så nollas SGI:n då... Jaja.
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Jag ÄLSKAR våren. Nånting magiskt händer i kroppen o knoppen. Ljuvligt. Bästaste (säger svenskfröken, he he) karamellen liksom!! 8) Jag mår finemang. Och barna är så goa och glada ute i trädgården, man vill ju inte gå in. Caesar sa idag vid 18, när vi skulle gå in o göra lite kvällsfika, efter en bra stund ute, "ute mera mamma". Vi planterade blommor o var på prommis, så visst var det skoj att vara ute. Jag förstår honom! Det är såå härligt när man känner så här i kroppen att man mår så gott, så man bara vill äta upp sina barn-pussa sönder dem nästan, man får inte nog, att titta dem djupt i ögonen o känna sig så upprymd o glad för att man har dem. Njutningsfullt.
Och asgarv på kvällen har Caesar bjudit brorsan på, tusen ggr om. :lol: :lol:
Tränat Body pump idag o yoga igår. På BP har ajg haft 10 kort, på träningsstället, men funderar nu på att köpa årskort, men det kostar 390 kr i mån. Samtidigt som det är ingenting, för det ger mig massor. Utan träning mår jag inte lika bra, tydligt är det.

Nu ska jag titta lite på dumburken. Må gott alla glada! :wink:
Gotlandsmamma

Jag fick bara 2500 kr på skatten. He he. Alltid nåt! Tur man slipper betala!
Krümel

Inlägg av Krümel »

Kiki: Åh, vad glad jag är att du inte tog illa upp. Var lite orolig för jag kan tänka mig att bara vardagen kräver nog med energi när man är sjuk, utan att man ska tänka på en massa andra saker också.

Tinis: Jepp, det låter precis som jag det där. Nu har jag ju fått rätt bra kompensation från mitt jobb för att jag jobbat en del hemifrån och även varit på jobbet med Hannes ända sen han föddes. Därför klarar vi oss bra men det är ju ändå så dumt att inte se till att få ut mesta möjliga. Hm, och vi ska vara ekonomer! :shock: :D Eller just det, inga typiska ekonomer eller hur var det? :mrgreen:

Vilket härligt väder det var idag. Håller med dig Gotlandsmamma. Det är ju helt underbart. Tyvärr jobbade jag idag och ska jobba imorgon också. Igår när jag var hemma var det riktigt sk-tväder. Var hemma hos en kompis och vi hade tänkt motionera och gå en långrunda när bebisarna sov. Men regnet öste verkligen ner så vi skippade det. Men inget fika! Hon kör GI + blodgruppsdiet sen 3 veckor och har redan gått ner 4 kg! Hon hade provat kläder til 24 igår. Själv är jag också rätt inspirerad. Hade ju bestämt att börja vara nyttig efter påsk och det har gått bra hittills, även om jag inte helt lyckats undvika bröd. Men jag har bara ätit nyttigt bröd iallafall. Det duger. :D Jag kör inte så strikt men det är bra mycket bättre än budapestbakelsetiden iallafall. 8)

Sitter i TV-soffan och är så glad över nya gardiner som jag köpte i söndags. Det är två grönmönstrade dukar från Hemtex! De har ju nästan alltid 50% på allt så det var bra pris. Förut hade vi en trasig rullgardin som alltid hängde på halv stång. Det blev så fint nu!
Nu ska jag kolla vidare på Äntligen hemma.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

kiki skrev:Nu fick jag en lysande ide :idea: Mia, Här i Norrtälje (på sjukhuset) finns en Magnetkamera, splitter ny faktiskt blev utbytt för 14 dagar sen. Du kan ju komma hit och göra din röntgen så kan du bo här hos oss. Jag vet att dom har gott om tider för jag fick en skall-röntgen för inte så länge sen och maken röntgade sin hand för några veckor sen. Du är välkommen om du vill.
Åh, vilket ERBJUDANDE :shock: :heart:
Det var verkligen snällt av dig, jag blir alldeles rörd...
Fast jag tror ärligt talat inte jag pallar med nån resa nu, men erbjudandet är frestande...
Kram och tack :heart:
Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kiki

Inlägg av kiki »

Miar70, erbjudandet finns kvar :heart:

Nu har jag varit på EIS, super häftigt, du måste göra det Mia. Hon sa att "du har inte Fibro, du kanske har haft, men du har inte :!: men men men :?: Det kan vara så att min kostomläggning i höstas redan fixat en del problem. Mycket återstår dock, min hypofys har endas 45% funktion :?: 45% shit och den ska ju styra det andra där inne. Resten av kroppen är i kaos underfunktion i tarmen, så klart, överfunktion överallt. Kroppen vet lixom inte vad den ska göra, hypofysen sänder ju otydliga signaler. Alltså tarmen sänder ut inte bara näring utan också slaggprodukter rakt ut i mitt blod :twisted: Så nu är det avgiftning som gäller, jag är ju realist så jag inser att det kommer att ta tid, 1,5 - 2 år säkert. Jag får köra lite försiktigt så jag inte blir sjuk när gifterna lämnar kroppen. Samtidigt ska jag fylla på med glutamin för att reparera cellerna så att jag kan ta upp näring.

Inte konstigt att man känner sig sjuk :shock:

Idag var en underbar solig dag, vi satt på gården i flera timmar i solen och drack kaffe, super härligt och visst blir man friskare, gladare, trevligare och mer kärleksfull mot omgivningen :heart:

Mio är fortfarande väldigt pappig :lol: idag när hon badade hörde man henne ropa, då svarade jag (någon är alltid i närheten när hon badar, hon lämnas inte ensam i badet) ja jag kommer :!: svaret blev, NÄÄÄ Mamma PAPPA och sen började hon gråta :shock: Blev glad igen när pappan dök upp. Hon är för gullig, raringen

Social delaktighet
kiki

Inlägg av kiki »

Just det Krumel, jag glömde, skulle kommentera din budapestbakelse...

Det är ju super bra godismat GI rätt om man säger

Vispa äggen hårt hårt hårt
i med lite nötter, vad man tycker t.ex valnöt
in i ugnen låg värme länge
vips lite osötad maräng....

rör maskarpone ihop med vispgrädde och smeta ut över marängen, hallon på, eller tradionella mandarinklyftor, RULLA ihop.

så godis och helt tillåtet.
servera med sötad grädde till för dom som har förmågan att äta socker :lol:

för mer goda nyttiga FETA efterrätter se www.fetbobba.nu

Social delaktighet
Gotlandsmamma

hallå där kiki, har du betalat för helgens äventyr förresten? bor du i sthlm eller far du på morgonen? hur långt är det från norrtälje t sthlm?
ögonen far i kors. kanske vore klokt å sova. men men...

tjo ho. funderar över om jag har nåt kuligt å säga, men kommer INTE på nåt. tjo ho igen.

på fredag blir min älskling 2 år. stora killen. som skämtar med mamma när han får pyjamas på sig. som asgarvar...precis som mamman kan göra stundvis, får såna där "bryt" o kan inte sluta. för små saker. som när jag var hos min kompis i lördags. det är ju knäppt. men ändå. på fläkten har hon ett vykort, vitt sådant. med en liten blombukett på. liten liten. under blomman står det stort o grant, BLOMSTER. varför det? varför ska mans kriva att det är blomster det är på bilden. jag fattar nada. jag kunde inte hålla mig. jag skrattade så jag låg nästan på golvet. trött var jag oxå, så det hjälpte inte. jag skrattade nog en kvart...åt vad? blomsterkortet. hello??! :shock: för mig behövs det tydligen inte så mkt. :-({|=
kiki

Inlägg av kiki »

Gotlandsmamma skrev:hallå där kiki, har du betalat för helgens äventyr förresten? bor du i sthlm eller far du på morgonen? hur långt är det från norrtälje t sthlm?
jag ska strax betala, det är 7,5 mil till stockholm, jag tar bilen på morgonen, vill du låna soffan :?:

gud vad kul, nu får ingenting och jag menar ingenting komma ivägen för att vi ska få träffas :lol:

kramis

Social delaktighet
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej vänner!

Har grejat med massa ikväll. Tittar bara in för att säga hej! Vilka fina inlägg ni skriver. Härligt med vår, jaaaaaa! Gotlandsmamma, något säger mig att vi har synk i humor... 8) :lol:. Jag kan var så apbarnslig så du fattar inte :roll:.

Gonatt, gonatt!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"