Datum: Jag röstar på att det blir den 17:e, en VÄLDIGT bra dag
Dels så hinner ni få besök nästa vecka (behöver ni minikläder?), dels så blir det ett söndagsbarn (ja, vi söndagsbarn är OVANLIGT kloka) och dels blir det en glad födelsedagsöverraskning till mig
Jag röstar på ettan och har med HÖG röst ramsat till min egen jättelika mage! Inte mycket hurtigt över den ramsan kan jag meddela, mera lite strängt, faktiskt
Päivi skrev:
3. Fjällmor skall dig ut nu ramsa,
försök med henne dröja, tramsa"
DEN tar vi, såklart!
Datum...? Ja det beror ju på hur lång tid det tar för Fjällmors kärleksfullt bestämda ramsa att färdas över fjälltopparna ner till dina breddgrader... 8)
Hu, så långväntat det blev för dig Päivi
Nu hoppas jag VERKLIGEN att du mobiliserar och att ramsorna ska få din lill* att vilja komma ut
Tycker du theét funkar nåt vidare, då Det tyckte INTE jag
Lycka till nu, hoppas fjällmors ramsa har nått fram nu
Kram Mia
6 barn (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) två barnbarn (-1309, -1505)
Va! Ingen bäbi än? Här är man borta en vecka och förväntar sig nyfödda och annat skoj. Har du häftplåster på insidan?
Alla mina har gått över datum men det har minskat med tre dagar varje gång. 12, 9 och 6 dagar. Fast jag har aldrig hetsat upp mig så värst, min mamma är också seg. Och föder stora barn. Det är den positiva effekten av klisterbäbisar, det tål en del pga extrahullet.
Jag gissar på en liten (eller rund och god?) lucia som kommer med värme, solbullar och hopp om bättre tider. Det alternativet fanns inte med men det brydde jag mig inte om, haha!
Sorry fjällmor, även om ramsa 3 var mycket tjusig (och ingen tvivlar på dina kunskaper gällande bebisutramsning) så tycker jag att ramsa 1 hade mest "sting" i sig
Okej, ska vi datumrösta också; då blir min röst den 16:e, då är min trea Paula född, och hon är en sån bedårande härlig unge, så 16:e måste bara vara ett bra datum att få barn!
Mia
6 barn (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) två barnbarn (-1309, -1505)
Vad sägs om molande rygg/mensvärk från 02.10 till strax efter åtta - i varierande grad, men mer eller mindre Non-Stop Gissa vilken ramsa jag använde dååå..?
Och så dimper vi ner i Stiltjeträsket igen. Här händer inget av intresse, men sova på natten - det får man ändå inte... [-X
(här var det Svordomar på finska, bortraderade av Mamma-jaget...)
Nästa person som ringer från Finland och frågar Om Det Händer Något får lite Sepultura rakt i örat. Så det så.
Aha! Tur att inte darlingen är inne på det här forumet. Han är basist i ett sånt där growligt metalband. Tycker nog att det borde ligga under flik allmänbildningen i hjärnkontoret.