Jag har precis börjat med Skaldemans bok så jag har inte bestämt vad jag ska tycka ännu. Förutom att jag tycker det är störtskönt med okonventionella människor som sätter sig upp mot expertisen med det sunda förnuftet som grund! \:D/
Det kan jag hittills (och än så länge...) konstatera att Skaldeman gör och att AW också tillhör den skaran, enligt mig. Kanske är det något sjukligt behov (av att överbevisa expertisen) hos mig som gör att jag just nu önskar att ungarna sov hela dagen så jag fick läsa boken!
Jag tror faktiskt att han skulle känna att AW var en själsfrände på så vis att de båda får stånga pannan blodig för sin sak. Hon för magläget och andningslarm och han för att kolhydraterna är livsfarliga och tallriksmodellen vansinnig.
Om ketoacídos är ett allvarligt livshotande tillstånd så är ju också hjärtinfarkt och diabetes det, tänker jag om din länk. Förorsakade av kolhydrater, blir jag mer och mer övertygad om. Jag blir så beklämd när jag tänker på min farmor....
Alla kan vi väl trots allt konstatera att det ÄR så att folk äter mer lightprodukter än någonsin, är mer medvetna än någonsin men också är fetare än någonsin och allt lägre ned i åldrarna
Samtidigt kan jag inte erinra mig någon av mina föräldrars bekanta som tränade på gym eller träningscenter....
OM det blir så att jag anammar den här dieten så kommer jag inte att leva enbart på fett och kött men kanske anta en mer extrem hållning än GI i alla fall? Själv skulle jag vilja gå ned mellan 8-10 kg. [-o< Men att vara helt utan grönsaker och frukt skulle inte kännas rätt för mig, och inte roligt heller. Och roligt måste man ju få ha!
Jag tycker också att det är viktigt att ha klart för sig att myndigheter faktiskt har haft väldigt fel förut. På 3000-talet kanske man sitter och skrattar åt det vansinniga råden (?) strax innan millennieskiftet, att försöka mutera människokroppen till att hantera helt annan föda än den skapades för.
Någon som såg "Världens modernaste land" (Fredrik Lindström) i onsdags? Det var rätt intressant just hur extremt styrda svenskar verkar vara av myndigheternas råd och rekommendationer.
Jag läser vidare...