Antibiotika, antibiotika, antibiotika och lite kortison...

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

-Linda-

Inlägg av -Linda- »

Hänger i den här tråden från och till, vill bara flika in med en sak jag kom på:

Tydligen är odlad lax oftast uppfödd på pellets som innehåller någon typ av gluten. Fick veta det av en kompis som är glutenallergisk och som blir jättedålig av just odlad lax.
Mamma till finaste Harry
född 21 april 2009 (39+2)
Pippilotta

Inlägg av Pippilotta »

Hej alla

Nu har jag varit dålig på att uppdatera. Och denna gången beror det nog på att allt är så himla bra så jag tror att jag jinxar det hela om jag talar om det... :roll:

Tack till er som läser och tipsar!

Förra måndagen var vi till en hudläkare, privat (kosta skjortan förstås, men det var det värt för att känna att vi gjorde något). Han tyckte en stark kortison i tio dagar, mer fick vi inte använda. En annan kortison fick vi utskriven också, lite mer medel. Och så hade han en annan idé med om detta inte skulle hjälpa. Vi körde på med starkingen enligt ordination en gång per dag och redan två dygn senare hade det hänt underverk! Så fin har jag inte sett henne på ett halvår. Sen låg det still, nästan helt slät och fin men rosaröd i ringen runt munnen. Efter 7 dagar bytte vi sort till medelstarka istället och då försvann ännu mer. Smörjer nu med den varje kväll. Och just nu har hon två små röda märken, en på haka och en på kind. Lite extra rosa är hon, men jag är inte säker på att utomstående reagerar på det. (Förut var det ingen som missade hur hon såg ut)

Så har vi tagit in mjölk i kosten med, sen två veckor tillbaka ungefär. Hände inget speciellt. Förutom att barnen tillsammans gjorde av med 800 gram ost på tre dygn... Snacka fest och två överlyckliga ungar! Igår gjorde jag ett annat test och bjöd på den kravmärkta laxen. Gick bra. det mumsades och åt. Hon fick några små röda märken kring munnen när det åts, men de var borta efter att hon vilat middag, och hon verkade inte irritera sig på det.

Nu kör vi ju fortfarande med kortison, vad som händer sen vet jag ju inte. Men bara att se sitt barn och inte bara röda ilskna utslag har varit och är alldeles underbart. Hon mår så mycket bättre nu, om det har med årstid att göra, mindra utslag, försvunna allergier... Vad vet jag. Men jag ser sällan kliandet nu och hon beter sig som att hon inte har några problem med magen heller längre. Just nu har vi en snart 14-månaders hemma som oftast njuter av livet. Hjälper till med allt och inget, bär potta åt storasyster, dukar bordet med alla gafflar som finns, klättrar upp i fönstret och busar med storasyster.

Vi får väl se hur fortsättningen blir...
(Sen att mamman har fått eksem på händerna är en helt annan historia!)
:heart: Agnes mars -07
:heart: Alice mars -09
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"