Svininfluensa
Vi ska också vaccinera oss. William är redan vaccinerad, han hör till riskgruppen iom sin diabetes. Han hade lite ont i armen samma kväll han hade tagit sprutan, sen har han inte känt nåt alls, eller blivit dålig. Mina andra två diabetiker ska också vaccinera sig den här veckan.
6021 - 0...
6021 - 0...
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn 
-
kattklo
Lite längre upp i tråden tipsar jag om ledaren i DN i fredags tror jag det var.
Och det är i den som det står att det är en riskbedömning som alla och envar måste göra, ett vaccin kan aldrig lovas vara 100 % riskfritt, men än så länge står det 6021-0 när det kommer till dödsfall. Dödsfall av svininfluensa och dödsfall av vaccineringen alltså. Och det kan ju vara siffror att väga in i sin riskanalys när man gör en, för sig själv, sin familj och samhället i stort.
Nu har ju dödsfallen ökat sedan i fredags så 6021 stämmer inte längre.
I går vaccinerade maken och storasyster sig. De är lite ömma i armen men inga symptom utöver det. En av våra närmsta vänner ska inte vaccinera sig med det härliga argumentet "Nej, sprutor gör ont och varför skulle jag frivilligt utsätta mig för något tråkigt?"
Vi utsätter ju oss frivilligt för något tråkigt för att skydda ovaccinerade, som tex vår son eller den nyfödda bebisen. Just den här kompisen kommer inte att vara så jättevälkommen i januari. 8)
Och det är i den som det står att det är en riskbedömning som alla och envar måste göra, ett vaccin kan aldrig lovas vara 100 % riskfritt, men än så länge står det 6021-0 när det kommer till dödsfall. Dödsfall av svininfluensa och dödsfall av vaccineringen alltså. Och det kan ju vara siffror att väga in i sin riskanalys när man gör en, för sig själv, sin familj och samhället i stort.
Nu har ju dödsfallen ökat sedan i fredags så 6021 stämmer inte längre.
I går vaccinerade maken och storasyster sig. De är lite ömma i armen men inga symptom utöver det. En av våra närmsta vänner ska inte vaccinera sig med det härliga argumentet "Nej, sprutor gör ont och varför skulle jag frivilligt utsätta mig för något tråkigt?"
Vi utsätter ju oss frivilligt för något tråkigt för att skydda ovaccinerade, som tex vår son eller den nyfödda bebisen. Just den här kompisen kommer inte att vara så jättevälkommen i januari. 8)
-
father of sons
Lite blandat...
Polen köper inte vaccinerna mot A/H1N1
Vaccinet köper vi när vi har en garanti från tillverkaren när det gäller biverkningar och när vi vet om vi kan vaccinera barn och gravida kvinnor meddelade hälsoministern
Schweiz begränsar användningen av Glaxo Smith Klines influensavaccin Pandemrix, eftersom medicinska myndigheter inte anser att de fått tillräckliga provsvar för hur utsatta grupper reagerar på vaccinet.
Foster och barn kan få obotliga skador av det etylkvicksilver som finns i varje dos vaccin mot svininfluensan, säger professorn emeritus i miljömedicin, Maths Berlin, som är en av världens ledande kvicksilverforskare och ordförande i Amalgamskadefondens vetenskapliga råd.
Läkemedelsverket
Rapporterade dödsfall
Fem fallrapporter har inkommit där man beskriver ett tidssamband med vaccination. Tiden har varierat mellan 12 timmar och 4 dagar
Här friskriver sig dock Jan Lilienmark vid Läkemedelsverket och säger att dödsfallen inte hade några samband med vaccinet.
Läkemedelsverkets nytta/riskvärdering av vaccination av barn med Pandemrix
Mot bakgrund av nuvarande kunskap om den pandemiska influensans svårighetsgrad
bedöms riskerna för barn vad gäller komplikationer till följd av den pandemiska influensan vara jämförbara med de komplikationer säsongsinfluensa kan leda till..
Augusti 1
Drygt 4 % av de som smittas
insjuknar och behöver uppsöka läkare eller sjukhus och av alla de
som smittats dör cirka 0,013 %.
Om var 3:e person i Sverige drabbas av svininfluensan de närmaste
två åren och 0,013 % av dessa dör så motsvara det cirka 400 dödsfall
i Sverige totalt under två år. Jämför detta med de cirka 91 000
personer som totalt dör varje år i Sverige. Av dessa dör cirka 500
personer i trafikolyckor varje år, cirka 2 000 personer dör i den
vanliga influensan varje år och cirka 3 000 personer (3,1%) per år
dör av läkemedel som de tar för att hålla sig friska <http://www.liu.
se/liu-nytt/arkiv/nyhetsarkiv?l=sv&newsitem=12447>.
Något för konspirationsteoretikerna:
”2009, togs alla ansvarsförpliktelser för dödsfall och handikapp, p.g.a. felaktigt el. förorenat vaccin, bort. Varje skadeståndsanspråk gällande dödsfall eller handikapp, gentemot Novartis eller någon annan vaccintillverkare, kommer idag rutinmässigt att avslås.”
Sen har jag läst lite olika uppgifter, men eftersom vaccinet är framtaget av gamla gen-stammar och influensan har muterat ger bara vaccinet skydd till (hittar olika uppgifter) 80-94%
Svårt att realitetpröva olika ”fakta”. Men visst har läkemedelsföretagen en del att vinna på denna panik i världen?
Läs mer: http://www.vaccinationsfaran.se/
Polen köper inte vaccinerna mot A/H1N1
Vaccinet köper vi när vi har en garanti från tillverkaren när det gäller biverkningar och när vi vet om vi kan vaccinera barn och gravida kvinnor meddelade hälsoministern
Schweiz begränsar användningen av Glaxo Smith Klines influensavaccin Pandemrix, eftersom medicinska myndigheter inte anser att de fått tillräckliga provsvar för hur utsatta grupper reagerar på vaccinet.
Foster och barn kan få obotliga skador av det etylkvicksilver som finns i varje dos vaccin mot svininfluensan, säger professorn emeritus i miljömedicin, Maths Berlin, som är en av världens ledande kvicksilverforskare och ordförande i Amalgamskadefondens vetenskapliga råd.
Läkemedelsverket
Rapporterade dödsfall
Fem fallrapporter har inkommit där man beskriver ett tidssamband med vaccination. Tiden har varierat mellan 12 timmar och 4 dagar
Här friskriver sig dock Jan Lilienmark vid Läkemedelsverket och säger att dödsfallen inte hade några samband med vaccinet.
Läkemedelsverkets nytta/riskvärdering av vaccination av barn med Pandemrix
Mot bakgrund av nuvarande kunskap om den pandemiska influensans svårighetsgrad
bedöms riskerna för barn vad gäller komplikationer till följd av den pandemiska influensan vara jämförbara med de komplikationer säsongsinfluensa kan leda till..
Augusti 1
Drygt 4 % av de som smittas
insjuknar och behöver uppsöka läkare eller sjukhus och av alla de
som smittats dör cirka 0,013 %.
Om var 3:e person i Sverige drabbas av svininfluensan de närmaste
två åren och 0,013 % av dessa dör så motsvara det cirka 400 dödsfall
i Sverige totalt under två år. Jämför detta med de cirka 91 000
personer som totalt dör varje år i Sverige. Av dessa dör cirka 500
personer i trafikolyckor varje år, cirka 2 000 personer dör i den
vanliga influensan varje år och cirka 3 000 personer (3,1%) per år
dör av läkemedel som de tar för att hålla sig friska <http://www.liu.
se/liu-nytt/arkiv/nyhetsarkiv?l=sv&newsitem=12447>.
Något för konspirationsteoretikerna:
”2009, togs alla ansvarsförpliktelser för dödsfall och handikapp, p.g.a. felaktigt el. förorenat vaccin, bort. Varje skadeståndsanspråk gällande dödsfall eller handikapp, gentemot Novartis eller någon annan vaccintillverkare, kommer idag rutinmässigt att avslås.”
Sen har jag läst lite olika uppgifter, men eftersom vaccinet är framtaget av gamla gen-stammar och influensan har muterat ger bara vaccinet skydd till (hittar olika uppgifter) 80-94%
Svårt att realitetpröva olika ”fakta”. Men visst har läkemedelsföretagen en del att vinna på denna panik i världen?
Läs mer: http://www.vaccinationsfaran.se/
Det här är verkligen inte lätt när man sitter här med en putande mage. Vi har velat fram och tillbaka. Nu lutar det väl åt att mannen vaccinerar sig då han är ute på möten varje dag och möter väldigt mkt folk. jag och emmy är ju bara hemma och får försöka skydda oss så gott det går.
Jag törs helt enkelt inte vaccinera mig. Alla experter verkar ju ha olika åsikter men om jag inte får en 100% garanti på att det inte kan bli några biverkningar på fostret så står jag över. För jag undrar när de säger att vaccinet är testat vem har dem testat på då? Gravida lär ju inte ställa upp som testpersoner.....eller hur funkar sånt?
Inte vet jag om det är rätt beslut, eller om man någonsin kommer att veta det men visst är jag lite nervös.
Jannika - vad skönt att de är på bättringsväg.
/Krisse
Jag törs helt enkelt inte vaccinera mig. Alla experter verkar ju ha olika åsikter men om jag inte får en 100% garanti på att det inte kan bli några biverkningar på fostret så står jag över. För jag undrar när de säger att vaccinet är testat vem har dem testat på då? Gravida lär ju inte ställa upp som testpersoner.....eller hur funkar sånt?
Inte vet jag om det är rätt beslut, eller om man någonsin kommer att veta det men visst är jag lite nervös.
Jannika - vad skönt att de är på bättringsväg.
/Krisse
Emmy 080212
Rasmus 091223
Rasmus 091223
Skydda siig så gott det går
Om man inte vill ta homeopatmedel och ändå inte vill vaccinera sig
så har jag lite tips.
Immunförsvaret påverkas av hur magen mår. Stimulera tarmfloran med rätt bakterieer. Det bästa är att äta mjölksyrade grönsaker. Gillar man inte den kan man köpa tabletten probion som innehåller bakterieer som tarmen behöver.
Köp c-vitaamnin från hälsokost ej brus utan depå tabletten green earth.
Den sitter i kroppen 14-16 timmar och är snäll mot magen. Mycket c-vitamin är stärkande för immunförsvaret. Glöm inte D-vitamin som ska inhandlas i stark styrka på hälsokost. Det har påvisats en del samband mellan andra sjukdomar och brist på vitamin D.
Så här års bör man också ta multivimintablett märket miviotal rekommenderar jag.
så har jag lite tips.
Immunförsvaret påverkas av hur magen mår. Stimulera tarmfloran med rätt bakterieer. Det bästa är att äta mjölksyrade grönsaker. Gillar man inte den kan man köpa tabletten probion som innehåller bakterieer som tarmen behöver.
Köp c-vitaamnin från hälsokost ej brus utan depå tabletten green earth.
Den sitter i kroppen 14-16 timmar och är snäll mot magen. Mycket c-vitamin är stärkande för immunförsvaret. Glöm inte D-vitamin som ska inhandlas i stark styrka på hälsokost. Det har påvisats en del samband mellan andra sjukdomar och brist på vitamin D.
Så här års bör man också ta multivimintablett märket miviotal rekommenderar jag.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Man blir ju alldeles förfärad över denna lilla åttaåriga flicka som dog. Som inte tillhörde någon riskgrupp alls. Det gjordes två besök på vårdcentralen och två på akuten - och alla gångerna blev hon hemskickad utan pardon. Sista gången blott två timmar innan hon dog
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Det verkar som om flera småttingar blivit hemskickade och för några har utgången varit döden. Så otroligt jävla onödigt och så fräckt av vården att behandla människor, små dessutom, på detta sättet.
Rubrikerna i tidningarna blir ju helt galna - 8-åring dog i svininfluensa och tillhörde ingen riskgrupp! Nej hon dog inte av svininfluensa hon dog pga usel sjukvård, eller rättare sagt brist på sjukvård. Hade de tagit in tösen, vätskat upp och medicinerat kunde hon ha överlevt svininfluensan.
Många gånger är nog inte svininfluensan boven i dramat utan bristen på vård av de som drabbats.
Kram Susan
Rubrikerna i tidningarna blir ju helt galna - 8-åring dog i svininfluensa och tillhörde ingen riskgrupp! Nej hon dog inte av svininfluensa hon dog pga usel sjukvård, eller rättare sagt brist på sjukvård. Hade de tagit in tösen, vätskat upp och medicinerat kunde hon ha överlevt svininfluensan.
Många gånger är nog inte svininfluensan boven i dramat utan bristen på vård av de som drabbats.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Att Sverige å ena sidan har råd att satsa hur mkt pengar som helst på vaccinering, men sen å andra sidan inte resurserna att ta in folk på sjukhuset när de är svårt sjuka, det är sorgligt.
Här hemma har vi i omgångar haft influensa (jag var först), om det är svin eller ej vet jag inte. Men jag hoppas allt går väl. 2 Barn har ligger mest och sover idag.
Vaccinering eller inte. Jag blir galen av alla motstridiga synvinklar på saken. Ojojoj.
Här hemma har vi i omgångar haft influensa (jag var först), om det är svin eller ej vet jag inte. Men jag hoppas allt går väl. 2 Barn har ligger mest och sover idag.
Vaccinering eller inte. Jag blir galen av alla motstridiga synvinklar på saken. Ojojoj.
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09
There´s a place in heaven for women who help other women...
Läs på
Man måste läsa på och ta ställning och också veta att om man väljer att vaccinera sig så tar det tre veckor innan man har fullständig immunitet.
Därför bör man även när man vaccinerat sig se ovanstående råd om vitaminer och så vidare.
Min käre make har i dag inhandlat en burk silver som ska vara bra i influensatider och tydligen ska vara svaret mot resistenta bakterier i framtiden.
'Jag måste säga att detta vet jag inte så mycket om och kan varken rekommendera eller avråda i från.
Silvret ska i allafall även kunna användas i kombination med vaccin.
Jag tycker att det är ett personligt ställningstagande om man vill vaccinera sig. Man måste i vilket fall vara vaksam på symptom eftersom vaccin inte skyddar med en gång.
Det talas också lite om riskbeteenden. Kanske ska man i dessa tider inte ordna babydisco som jag läste om itidningen.
Kanske ska inte heller barn till föräldralediga vara på förskolan.
Barns idrottsträningar ska kanske vara utomhus.
Därför bör man även när man vaccinerat sig se ovanstående råd om vitaminer och så vidare.
Min käre make har i dag inhandlat en burk silver som ska vara bra i influensatider och tydligen ska vara svaret mot resistenta bakterier i framtiden.
'Jag måste säga att detta vet jag inte så mycket om och kan varken rekommendera eller avråda i från.
Silvret ska i allafall även kunna användas i kombination med vaccin.
Jag tycker att det är ett personligt ställningstagande om man vill vaccinera sig. Man måste i vilket fall vara vaksam på symptom eftersom vaccin inte skyddar med en gång.
Det talas också lite om riskbeteenden. Kanske ska man i dessa tider inte ordna babydisco som jag läste om itidningen.
Kanske ska inte heller barn till föräldralediga vara på förskolan.
Barns idrottsträningar ska kanske vara utomhus.
Vi håller oss hemma från öp och försöker hålla förkylda/sjuka härifrån eftersom småttingarna inte får vaccinera sig och lillan faktiskt bara är 2,5 mån...
Maken reser massor så för oss är det självklart att han skall vaccinera sig och jag gör det för jag vill INTE uppleva en influensa till. Låg däckad i våras och det var en "nära döden-upplevelse"
Kul att höra hur ni andra resonerar!
Kram
Maken reser massor så för oss är det självklart att han skall vaccinera sig och jag gör det för jag vill INTE uppleva en influensa till. Låg däckad i våras och det var en "nära döden-upplevelse"
Kul att höra hur ni andra resonerar!
Kram
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
http://dahlin.bloggproffs.se
På amalgamskadefondens hemsida:
Ny alarmerande forskning:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/svini ... 6086396.ab
Tycker dock jag vill känna till alla risker innan.
Ny alarmerande forskning:
Sen något jag missat:Tiomersal i vaccin ger allvarliga skador på mänskliga hjärnceller från foster vid extremt låga doser
oktober 2009
Lagom till den omfattande vaccineringen av svenska folket kommer det nu nya alarmerande forskningsresultat från USA om konserveringsmedlet Tiomersal som innehåller etylkvicksilver.
(studien för den som orkar läsa:
http://sarnet.org/doc/Geier-mito.pdf)
Det var när jag sökte på Internet som jag fann den nya forskningsrapporten om Tiomersal i vaccin. Jag kontaktade omgående professor Maths Berlin för att höra hans syn på de nya rönen. Maths Berlin är en av världens mest välrenommerade kvicksilverforskare och ordförande i Amalgamskadefondens Vetenskapliga Råd.
Forskarrapporten bekräftar professor Maths Berlins farhågor
Professor Berlin konstaterade att det rent vetenskapligt handlar om en invändningsfri forskningsrapport.
- Det här är helt nytt för mig men bekräftar de farhågor jag har om riskerna med Tiomersal. Etylkvicksilver är betydligt giftigare för fostrets hjärnceller än metylkvicksilver. Med nuvarande kunskap kan man inte vara säker på att den dosen etylkvicksilver som finns i Pandemrix inte skulle kunna ge upphov till en hämmad hjärnutveckling hos foster och barn, menar Berlin
Forskarna i den nya studien visar att Tiomersal ger patologiska skador på hjärnceller. Det här är allvarligt och bådar inte gott för de foster och barn som kan vara genetiskt känsliga för kvicksilver och därmed kan komma att drabbas illa av etylkvicksilvret i Pandemrix.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/svini ... 6086396.ab
Jag är inte vaccinmotståndare men velar. Än har vi inte erbjudits vaccinering (som vissa i vår närhet) och har inte behövt bestämma oss.Kevin, 4 år, fick en spruta mot svininfluensan – slutade andas
Tycker dock jag vill känna till alla risker innan.
Och en till läskig...:
Hallands Nyheter bekräftar i dag att det var i Falkenberg som två patienter dog på ett äldreboende efter att ha vaccinerats mot svininfluensa. Personalen tyckte det var konstigt då ingen av de som dött på natten efter vaccineringen var i särskilt dålig kondition.
Det var inte bara personalen som tyckte det var konstigt med de två överraskande dödsfallen utan även ledningen blev så pass uppskrämda att den medicinskt ansvarige beslöt att tills vidare stoppa vaccineringen, på äldreboende, mot svininfluensa.
Nu meddelar Hallands Nyheter i en kort notis att dödsorsaken inte var orsakad av vaccinet. Det har klarlagts vid en intern utredning på äldreboendet. Anhöriga som hört av sig till Småbrukarens redaktion ställer sig ytterst frågade till hur den utredningen har gått till. Det finns inga sådana resurser på det hemmet säger en anhörig som anser att det borde vara ett Lex Maria-fall.
Medierna som har bestämt sig för att alla ska vaccineras oavsett riskerna med vaccinet nöjer sig förstås med denna otroligt lättvindiga och ovetenskapliga förklaring från det kommunala vårdhemmet. Efter den skandalösa ”utredningen” har vaccineringen återupptagits. Men sista ordet är säkert inte sagt om dessa båda oväntade dödsfall på äldreboendet i Falkenberg.
Rune Lanestrand
(http://www.smabrukaren.se/sm%C3%A5bruka ... F-000B20F1)