Sommarträff i mellannorrland!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart: Anna, du är så obeskrivligt generös och gästfri! :heart: Tack för att du låter oss invadera Gastsjön med alla våra ungar och dessutom bjuder på överdådiga mat- och fikabord, husrum, underhållande och förtjusande sällskap och många glada skratt. Du lyckas styra upp hela vårt brokiga gäng för gemensamma och trevliga måltider runt ditt stora bord. Bara det en bedrift som du genomför med ena armen medan du konverserar, grillar kött och kurar bebis med den andra. OCH ser oförskämt fräsch ut hela tiden (bl a i en fantastisk afrikansk kreation. Avis...) Du är sannerligen makalös på alla sätt och vis! :heart:

Bibban min kära släkting! :heart: Jag är så glad över våra gemensamma krok-pekfingrar och vår FANTASTISKA humor. :lol: Det måste vara ett släktdrag. :wink: Nu ska vi se... Du är överallt och gör det där lilla extra som värmer så många hjärtan.

Björne, vilken gentleman! Det var verkligen roligt att få göra din bekantskap, jag hoppas vi ses igen.

Bibban-favoriten :wink: pappa David med det verbala undret Sally. Hon kunde konsten att konversera både småbarn och vuxna. Kan det vara ett släktdrag Anna? :wink: Med sig hade de duracell-hunden Blanca som for som ett svart streck mellan husen och hittade på bus. Vi hann nog aldrig klappa henne en enda gång, haha!

Linus, snygg, trevlig, rolig och ÜBERHÄNDIG. :shock: Köket på Logen blir som en dröm! Trevliga sambon Anna har gjort ett riktigt kap. :wink: Pappakopian Molly som pratade om sig själv i tredje person på det mest bedårande vis och klättrade så halsbrytande att Mia blev alldeles kallsvettig, haha! Mammakopian Elliot som klarade av kuren på rekordtid. Säger väl en del om både kurbarn och kurare? :thumbsup: Gladare unge än Elliot får man leta efter! :D

Mia, min Mia! Världens bästa cyberkompis! Lika underbar IRL som på forumet. :heart: Så roligt att få träffa dig igen! Tack till dig och "biffen" Janne/Filip för lunch och varmt välkomnande. Jag förstår att du är nöjd med din karl Mia, haha! :wink: Raringen Oline med världens vackraste hår och en ängels tålamod. Sockerärtan Alice med bus i blicken. Humor-Frida, en till pappakopia! En av de skönaste ungar jag träffat. Jag kunde inte låta bli att le eller skratta så fort hon var i närheten.

Underbara Kristiina, så roligt att få träffa dig igen! Och dina gulliga barn fiskarpojken Armas och sötnosen Laura. Tack för att vi fick titta förbi mitt i kalasförberedelserna på vägen hem och tack för både nyttigt och gott färdgodis. Stort grattis igen till 4-åringen! :-({|= Vi är ledsna att vi missade att ta med en present. :( Vilket hus! :shock: :thumbsup:

Mysiga mellansystern Katja fick vi också träffa med vackra Nelia och lilla Mirja med de fantastiska ögonen. Tack Nelia för att du tog hand om Nike och Maja när vi kom på besök och visade dem kattungarna.

Jag fick också ett ansikte på Inger, och det ansiktet stämde riktigt bra med min föreställning. Du är precis så rolig som jag uppfattar dig på forumet! :lol: Med dig hade du konvalecenten Lennarth som såg oförskämt pigg ut, bildsköna Gabriel och coola Agnes. I er familj fanns det inga badkrukor!

Kära Sussi, mitt eminenta resesällskap! Du gjorde resan SÅ mycket roligare. :D Visst gick det fort? Det gör ju det när man har roligt. :heart: Tack för att du tog sista sträckan när jag höll på att somna. :sleep: Tack också för att du ordnade den fina presenten till Anna från oss allihopa. Du är bäst. Maja, söt som socker och en riktig gullunge. Vi bondade ordentligt på den här resan, så där vattukvinnor emellan. :heart: Nike har haft jätteroligt med dig! Ni skötte er utmärkt både på resan upp och ner.

Och sist men inte minst, tack till min underbara Nike, världens bästa resekompis! :heart: Det var så roligt att få åka med dig på det här äventyret. Du har skött dig exemplariskt hela vägen och jag är världens malligaste mamma.

Lång kram till allihopa! Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ja just, jag plockade upp en Blanca-korv i en genomskinlig påse som jag lade på trappen ner mot sjön för att jag skulle göra nåt, vad det nu då var. :roll: Sen glömde jag bort den. :oops: Sorry...
Bibban

Inlägg av Bibban »

:heart: Underbara ni!!! Det var så fantastiskt roligt att träffa er här i Gastsjön allihop, stora och små! En riktig höjdare!
Tack för alla vänliga ord och tankar! De är besvarade med råge!
Vilka goa,trevliga barn! Nike; Anna och jag gläder oss åt konstverket vi fick!!! Det pryder sin plats på kylen. Oline; jag ser verkligen fram emot fler mysiga samtal med dig!
Alla glada positiva, kärleksfulla människor; jag tycker så himla mycket om er!!
Och Jannika, numera är jag stolt som en tupp över mina krokiga pekfingrar!
Varmaste varma kramen från Anna och mig! :heart:
Bibban

Inlägg av Bibban »

Jannika; bajspåse bärgad vid sjökanten!! :wink:
inger
Kontakt:

Nu är vi hemma

Inlägg av inger »

Nu är vi hemma.
Jag saknar er faktiskt. Det var roligt att träffas och få prata och umgås.
Vi har bott i det fantastiska torpet hela veckan. Det har varit så lugnt och skönt. Det var nästan en chock att komma till Östersund efteråt.
Jag måste också säga att det var så fantastiskt på vår träff med alla barn i olika åldrar som var så lugna och glada hela tiden.
Kram på er allihopa.
En extra kram till Anna som stått ut med att ha mig och min familj i torpet hela veckan. :heart:
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Älsklingar alla :heart: :!: :heart:

Kan inte fatta att en hel vecka har gått. Idag :shock: Och jag har varit så tyst. Varje dag har jag tänkt skriva. Peståss. Och tacka er alla. Stora som små. Men det bidde inte ens en tumme. På en hel vecka. Obegripligt. Hemskt. Gräsligt. Skäms, jag :oops: :x :oops:

Ni vet hur det är, säkert [-o< Man får alldeles underbara "brev" som är så överväldigande kärleksfulla och uppskattande och vackra och uttrycksfulla och målande och lyriska och rörande... :heart: :!: :heart: att man verkligen vill svara ordentligt, lika (eller åtminstone nästan) varmt detaljerat och glädjefyllt \:D/ - inte bara kasta ur sig ett "kul att ni kom", typ :roll: Och så går tiden :cry: och den där Tomma Tiden kommer aldrig... (som om den skulle komma av sig själv, hmhm :roll: )

Och så lyckades jag bli schuk, och det ena med det andra. Lilla barnbarnet blev vackert kurat och sov som en dröm fr o m natt tre, och han fick rosor på kinderna och åt med plötsligt strålande aptit, och på fjärde dagen blev han schuk :x i vanlig ordning, höll jag på att säga, men sov lika bra för det, och så blev det en natt till, natt fem, innan herrskapet åkte hem, och femte natten sov han också som en dröm, även om jag nervöst var därinne och pillade på honom för att se om febern gått ner, om han möjligen behövde vatten (ej) och om han andades :shock: eftersom han inte hade något andningslarm 8-[ (att man aldrig ska bli profet i sitt eget land :^o ) och allt var bra, tack Gud O:) Hemma (uppföljningsveckan natt 2) ramlades det peståss i diverse klassiska fällor :evil: men förhoppningsvis har det hela ryckts upp till fortsatt trevliga, lugna nivåer nu :sleep:

Och så kom lilla Gyril till "sitt" Gastsjön som hon uppenbarligen kände igen med kärlek. Det var så fint att se.

Och NU mina käraste darlings ska jag säga detta TACK :lol: :heart: :-({|= för att ni kom, för det ni gav, för allt ni var, för det ni är, för att ni finns, för mig, för Bibban, för Gastsjön, för varandra och för era obetalbart härliga barn \:D/

Tack ljuvliga Jannika :heart: Tack underbara Mia :heart: Tack strålande Kristiina :heart: Tack glada, goda Katja :heart: Tack gamla trogna vän Sussi :heart: Tack kära, varma Inger :heart:

Det var en alldeles fantastisk dag. Herre milde vilka skratt, vilken mat, vilket prat, vilken sagolikt god och både enkel och sällsamt upplyftande stämning, sprudlande av energi och glädje och lugn samtidigt :!: :lol: Sådana djur kan man inte uppfinna ens som författare kan jag säga :-k

Det var ljuvligt alltsammans. Dessa barn. Friden och förnöjsamheten kring matbordet. FRIHETEN de uppenbarligen upplevde, i all som sagt enkelhet... och självklarhet. Öppenheten, vänligheten, mellan dem och från dem. Så vackert att se. Så vackert att få vara nära.

Ibland är Gud god och världen vacker O:) :P :heart:

Tack för maten. Sagolik. Räckte länge. Gyrils ömma fick njuta liksom lilla Gyril själv. Och Sally åt fruktsallad tre gånger till, med gräddberg :P

TACK för den fantastiska presenten :!: Herre milde, det var ju FYRA lager i chokladasken, värd en förmögenhet, ju :shock: Och jag som inte bjöd som folk utan bara kallblodigt tog undan... för att inte vissa somliga skulle gama, om man säger :roll: Inga namn, inga namn, men det fanns sötgrisar i huset 8) Felåt :oops: Skulle ju tagit fram den i natten! Kan bara bedyra att Bibban och jag har njutit desto mer :mrgreen: Och det fina, fina vinet ska vi låta oss bedåras av tillsammans med det sista lagret :oops: när jag (alldeles strax) har blivit som folk och slutat snora :wink:

Kycklingen - en dröm. Salladen - en dröm. Bönsalladen - en dröm. Fruktsalladen - en dröm. Köttbullarna - en dröm. Allt en dröm =D> Tack, alla ni kära :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

När ni pratar om min ofantliga gästfrihet, bevars, blir jag bara skamsen. Jag gör ju ingenting. Gastsjön finns ju här. Det var ju så vansinnigt roligt och helt oplanerat att det var HÄR vi hamnade, eller ni, alla kära, med barn, ljuvliga barn - allt tack vare att du Mia hade, om man säger, tagit fel på dag :roll: Jag känner mig RIK som har detta Gastsjön, som de allra käraste forumister med avkommor behagar invadera med lust och glädje stor :-({|= Vad är det för märkvärdig generositet med att öppna dörren för så mycket gott :?: Och bara ta emot :?: :!:

Gör det för bövelen till en tradition att komma hit, när ni har vägarna förbi om man säger :lol: :lol: :lol: Svälta tycks vi inte behöva göra, varhelst vi träffas...

Kärlek, kärlek till er alla :heart: Hälsa alla barn. Jag vill se dem igen. Ofta och MER O:) :heart: O:)
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Jannika

Inlägg av Jannika »

Det är visst vi som ska tacka! :heart: Du är den mest generösa människa jag känner.

Det var tur att du gömde chåååkladen så du och Bibban har kunnat njuta ifred. :thumbsup:

Hoppas lillkillen trillar in på rätt sovspår igen med mamma och pappas hjälp nu när du och lilleman gjort ett så strålande förarbete.

Nu får du krya på dig ordentligt så du kan prova vinet också. :wink: :lol:

Så tusen tack igen, kära du! :D

Kram Jannika
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:heart: :-({|= :heart:

(Borde finnas en kyss- och SMACK-smiley :P )
Sussi

Inlägg av Sussi »

Jag kan bara instämma i varje ord som Jannika skriver!

Kram! :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :heart: :lol:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"