Älsklingar alla
Kan inte fatta att en hel vecka har gått. Idag

Och jag har varit så tyst. Varje dag har jag tänkt skriva. Peståss. Och tacka er alla. Stora som små. Men det bidde inte ens en tumme. På en hel vecka. Obegripligt. Hemskt. Gräsligt. Skäms, jag
Ni vet hur det är, säkert [-o< Man får alldeles underbara "brev" som är så överväldigande kärleksfulla och uppskattande och vackra och uttrycksfulla och målande och lyriska och rörande...

att man verkligen vill svara ordentligt, lika (eller åtminstone nästan) varmt detaljerat och glädjefyllt \:D/ - inte bara kasta ur sig ett "kul att ni kom", typ

Och så går tiden

och den där Tomma Tiden kommer aldrig... (som om den skulle komma av sig själv, hmhm

)
Och så lyckades jag bli schuk, och det ena med det andra. Lilla barnbarnet blev vackert kurat och sov som en dröm fr o m natt tre, och han fick rosor på kinderna och åt med plötsligt strålande aptit, och på fjärde dagen blev han schuk

i vanlig ordning, höll jag på att säga, men sov lika bra för det, och så blev det en natt till, natt fem, innan herrskapet åkte hem, och femte natten sov han också som en dröm, även om jag nervöst var därinne och pillade på honom för att se om febern gått ner, om han möjligen behövde vatten (ej) och om han andades

eftersom han inte hade något andningslarm 8-[ (att man aldrig ska bli profet i sitt eget land :^o ) och allt var bra, tack Gud O:) Hemma (uppföljningsveckan natt 2) ramlades det peståss i diverse klassiska fällor

men förhoppningsvis har det hela ryckts upp till fortsatt trevliga, lugna nivåer nu
Och så kom lilla Gyril till "sitt" Gastsjön som hon uppenbarligen kände igen med kärlek. Det var så fint att se.
Och NU mina käraste darlings ska jag säga detta TACK

:-({|= för att ni kom, för det ni gav, för allt ni var, för det ni är, för att ni finns, för mig, för Bibban, för Gastsjön, för varandra och för era obetalbart härliga barn \:D/
Tack ljuvliga Jannika

Tack underbara Mia

Tack strålande Kristiina

Tack glada, goda Katja

Tack gamla trogna vän Sussi

Tack kära, varma Inger
Det var en alldeles fantastisk dag. Herre milde vilka skratt, vilken mat, vilket prat, vilken sagolikt god och både enkel och sällsamt upplyftande stämning, sprudlande av energi och glädje och lugn samtidigt

Sådana djur kan man inte uppfinna ens som författare kan jag säga :-k
Det var ljuvligt alltsammans. Dessa barn. Friden och förnöjsamheten kring matbordet. FRIHETEN de uppenbarligen upplevde, i all som sagt enkelhet... och självklarhet. Öppenheten, vänligheten, mellan dem och från dem. Så vackert att se. Så vackert att få vara nära.
Ibland är Gud god och världen vacker O:)
Tack för maten. Sagolik. Räckte länge. Gyrils ömma fick njuta liksom lilla Gyril själv. Och Sally åt fruktsallad tre gånger till, med gräddberg
TACK för den fantastiska presenten

Herre milde, det var ju FYRA lager i chokladasken, värd en förmögenhet, ju

Och jag som inte bjöd som folk utan bara kallblodigt tog undan... för att inte vissa somliga skulle gama, om man säger

Inga namn, inga namn, men det fanns sötgrisar i huset 8) Felåt

Skulle ju tagit fram den i natten! Kan bara bedyra att Bibban och jag har njutit desto mer

Och det fina, fina vinet ska vi låta oss bedåras av tillsammans med det sista lagret

när jag (alldeles strax) har blivit som folk och slutat snora
Kycklingen - en dröm. Salladen - en dröm. Bönsalladen - en dröm. Fruktsalladen - en dröm. Köttbullarna - en dröm. Allt en dröm =D> Tack, alla ni kära
När ni pratar om min ofantliga gästfrihet, bevars, blir jag bara skamsen. Jag gör ju ingenting. Gastsjön finns ju här. Det var ju så vansinnigt roligt och helt oplanerat att det var HÄR vi hamnade, eller ni, alla kära, med barn, ljuvliga barn - allt tack vare att du Mia hade, om man säger, tagit fel på dag

Jag känner mig RIK som har detta Gastsjön, som de allra käraste forumister med avkommor behagar invadera med lust och glädje stor :-({|= Vad är det för märkvärdig generositet med att öppna dörren för så mycket gott

Och bara ta emot
Gör det för bövelen till en tradition att komma hit, när ni har vägarna förbi om man säger

Svälta tycks vi inte behöva göra, varhelst vi träffas...
Kärlek, kärlek till er alla

Hälsa alla barn. Jag vill se dem igen. Ofta och MER O:)

O:)