Ett litet skräp är på väg...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:-({|= \:D/ 8) \:D/ :-({|=

/Fjällmors doakör
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Jannika skrev:Jag tycker det verkar mer som om det är E-Mile (uttalas majl) som featuring Fat A. Big Mama Su ska äta praliner på divanen fortsättningsvis...

Ser fram mot skivsläpp. Får man komma på releasepartyt?
¨

Inga problem, ser framför mig hur vi spelar in videon på BB till vår release av The Funky Sigge :lol:

Nu ligger hon på divanen, pralinerna är serverade :-)
Ska försöka med massage också, men det brukar vara svårt.

Av någon outgrundlig anledning så somnar min kära tjocka sambo så fort hon lägger sig bekvämt. Hon påstår att det är mitt fel, inte att hon är tjock alltså, för det är ju inget fel, men att hon somnar :-) Det skulle bero på att hon kan koppla av när jag tar hand om henne :!: Men är jag inte hemma så ligger hon vaken och önskar sig massage. Hmmm Kvinnor....

:roll:
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
blomman

Inlägg av blomman »

Father A skrev:Hon påstår att det är mitt fel, inte att hon är tjock alltså,
Ursäkta mig, men det är väl visst ditt fel att hon är tjock! Försök inte slingra dig undan det! :lol: Eller skolkade du från biologilektionerna i skolan??

Jannika! Klart det uttalas E-mile (givetvis!), och Sigge får bli Li´l S!

Jag vill också komma på realesepartyt!
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Jösses Amalia :!: Jag ser framför mig hur förlossningsrummet är fullt av minglande människor med champagne i glasen :shock: musiken flöder och Funky Sigge föds.

Hm, tror nog vi ska ta upp detta på familjerådet innan vi bestämmer när och var realespartyt ska gå av stapeln. 8)

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nu måste jag få komma med lite korrigerande information.

Skivor spelas oftast in i studio (Big Mama Sus mage).

Skivsläpp (födsel) sker utan gäster.

Till releasepartyt (dop, namngivningsfest) bjuder man prominenta och viktiga gäster som får beundra och bedöma produkten (bebin). Då brukar man också få ett smakprov på skivan med liveframträdande (bebin tar ton, bajsar eller någon annat nämnvärt). Ofta värms publiken upp av förband som på något sätt har anknytning till huvudbandet (det är här E-Mile och Fat A kommer in och gör ett bejublat framträdande).

Så minglet kommer naturligtvis inte att försigå i förlossningsrummet, gud vad okänsligt! Konstnärligt skapande kräver avskildhet och fokusering. Därtill tycker jag att det är osolidariskt att dricka champagne när själva konstnären med stort K, Big Mama Su herself är depriverad. Det får bli saft.

Kram Jannika
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Tack för klargörandet kära vän. :heart: Nu känner jag mig MYCKET lugnare.

Kram Big Mama Su
Dipl. SHN-kurare!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :lol: :lol:

/Fjällmor
Sussi

Inlägg av Sussi »

:lol: :lol: Jannika, du skriver så fantastiskt bra!! :lol: :lol:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

:lol: :lol: TACK Jannika för kvällens garv, du är underbar! :lol: :lol:
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Jannika

Inlägg av Jannika »

Näe men äsch då.... :oops: :D

Puss på magen! :heart:

Kram Jannika
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Nu börjar jag verkligen se fram emot releasepartyt! Är så spänd på att få uppleva E-Mile och Fat A:s framträdande. Hoppas att de ligger i hårdträning.

Själv är jag för dagen lite trött efter att haft hundkurser från tidig morgon till sena kvällen igår och det ösregnade i princip hela dagen. Suck, tror snart jag börjar ruttna i kanterna om inte regnet upphör. :(

I morse fick E-Mile och jag stiga upp med tuppen, en helt timme för tidigt, för att skjutsa Fat A till bussen. Allt detta för att E-Mile och jag skulle få ha bilen hemma när Fat A är i huvudstaden och arbetar. Min egen gulliga bil är helt demolerad av mössen :evil: som ständigt sitter och snaskar i sig bensinslang på kvällskvisten.

I eftermiddag väntar läkarbesök för mina fogar som vägrar foga sig. Stundtals är det helt outhärdligt men det är bara att anpassa sig vilket tyvärr är min svaga sida. :oops: E-Mile ska antingen följa med till doktorn eller så tänker han vara med mormor men det förutsätter att hon lämnar golfbanan i tid. :) Begriper inte vad pensionärer är upptagna nuförtiden.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Vad sa doktorn om ofogliga fogar? Jag tycker nog att det är dags att ta det liiiite lugnt, jag. Det är din kropps sätt att säga att den vill vila eftersom du inte fattar det själv. :wink:

Kram Jannika
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Jo doktorn sa: inga apor i sängen får va! Eller va det en sång kanske :?: :!: Allvarligt talat så blev jag sjukskriven 75 % tills det är dags för "Sigge" att anlända. Problemet är ju bara det att man inte vet om Försäkringskassan godkänner det eller ej. Ska ringa dem idag och försöka få ett förhandsbesked men det blir nog inte så lätt.

Det blir ju lite fattigt om Fat A är hemma nu och jag sjukskriven och så får han fp men jag ingen sjukpenning ifall Försäkringskassan sätter sig på tvären. Så egentligen är vi kvar på samma punkt som tidigare, att Fat A jobbar och jag är hemma med Emil och tar mig fram så gott det går. Det blir ju inte mycket gjort här hemma för min del men jag försöker stå ut. Men det är otroligt irriterande att ha så mycket tid och inte kunna göra något vettigt av det. Emil och jag har ju över tusen projekt utomhus som vi skulle kunna ta tag i men se det går inte eftersom jag rör mig så dåligt. :evil:

Men skam den som ger sig, jag jobbar ju bara tills den 7 okt sen ska jag vara leeeeeeedig....

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Hej Susan :D

Vad sjukskrev doktorn dig för? Foglossning?

När jag var gravid med Ella och innan havandeskapspenningen började, blev jag riktigt RÄDD förr att vara på jobbet. Ja, psykiskt sjuka människor med allehanda besvär kan lätt bli provocerade av en stor mage. Våld föremkommer osv.
I vilket fall så gick jag till doktorn och förklarade läget, jag jobbar där och där och jag TÖRS bara inte vara där nu, då sjukskrev hon mig fram tills havandeskapspenningen. Men inte kunde hon skriva "rädsla" i sjukintyget så hon skrev "prematura sammandragningar". Då får du ersättning från Försäkringskassan också, sa hon - denna snälla människa.

Kanske din läkare också kan vara lite "schysst"?

Lycka till!
/Åsa

Ps. Dessa jäkla regler som Försäkringskassan har. :evil: Graviditet och foglossning är ingen sjukdom. Näe, det är ju sant men om man inte kan GÅ......Men nuförtiden ska de ju bedömma arbetsförmågan - så förhoppningsvis har det vänt.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag hade inga problem alls att bli sjukskriven för min foglossning, Susan, och fick också ett förhandsbesked inom tre dagar nu sist!
MEN - däremot måste man ha omsorgen om det barn man har hemma ordnad, dvs att någon tar hand om Emil när du är sjukskriven. Min sambo fick ta föräldraledigt hela min sjukskrivning!
Annars kanske du har nån annan som kan stå i fk:s papper som tar hand om Emil på dagarna!

Krya på dig nu, så gott det går, och lyssna på lilla kroppen :wink:

Kram :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"