Härligt, Bibban

We love Viktor

=D> (Och Albin.)
Någon frågade ett (ännu barnlöst) barn om det inte skulle bli jobbigt, den dagen det begav sig, att ha AW som övervakande hök och vara tvungen att uppföra sig (ta hand om barnet) enligt AW:s ordningskriterier här i världen. Varpå barnet hade svarat: "Äsch, när det kommer till kritan bryter hon minsann mot sina egna idéer." Och androg något SJUKT

exempel på hur jag minsann gjort tvärtemot vad jag själv lär ut och TAGIT UPP ett barn(barn) som grät och blablabla, alldeles i fel tid, och det fanns SÅ många vittnen, så det skulle jag då inte försöka förneka.
Jag blev naturligtvis djupt kränkt

och försökte hålla masken. Skulle JAG...

Inom mig kom jag fram till att det bara kunde finns en enda förklaring: barn(barn)et grät, och de ömma föräldrarna gjorde ingenting. Ramsade inte

Brydde sig inte

(Efterkonstruktion

) Men ta upp... hmhmhmhm
Förstående som jag alltid är

kunde jag i alla fall bjuda på en liten påminnelse som alla mina barn BORDE veta: jag står inte och talar om för dem hur de ska göra och inte göra. Inte om de inte frågar
Så det så [-X
Och så kunde jag väldigt självironiskt

och generöst

bjuda på hur fjompig jag blev när mitt första barnbarn kom till världen (för 21 år sedan). Lilla bebisen, som hon var, skulle sova hos mormor och fick sig en komplicerad säng, en jag låtit bygga i översängsmodell à la våningssäng, smal med en gallergrind för. Nämner detta för att låta förstå att det inte precis var lätt att bädda den, däruppe i höjden.
Och bevars, när jag tog upp det fem månader gamla barnet på morgonen såg jag att en liten, liten olycka hade hänt: hon hade bajsat i blöjan, och en SKUGGA hade hamnat på lakanet. Ungefär som ett svagt litet penselstråk av ljusbeige kulör.
Och vad gör mormor

River upp hela sängen, alla de tjusiga sängkläderna som hon inhandlat speciellt för detta ändamål, och bäddar om fullständigt. MITT BARNBARN SKA INTE SOVA MED BAJS I SÄNGEN!
Herre milde. Då slog faktiskt en liten saklighetens blixt ner och belyste det hela: aldrig i världen att jag skulle ha bäddat om en hel säng bara för att något av mina EGNA barn läckt en anings liten smula bajs från blöjan.. Möjligen bytt underlakan. Eller lagt en handduk över i väntan på nästa tvätt.
Ja, man lär så länge man lever... Barn och barnbarn lär en, så länge man lever