Dagbok Gastsjö Camp 2007

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Ojojoj... Stackare. O:)

Vilken tur att han har 2 dipl. SHNare hemma som VET vad säker sovare innebär. :thumbsup: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
J och Å

Inlägg av J och Å »

Lille tappre Emil. Krya på sig.

Nu blir jag själv lite nojig. Mina och Lisen fick ju med sig denna förkylning hem, och de är i samma skick som Emil de första dagarna. Jag funderar starkt på öronproppar just nu, helt slut, är själv med alla tre för J är på praktik.

Men inte smittar väl lunginflammation, och inte leder väl förkylningar lätt till detta? Inga vargar här inte :oops: Lisen gråter hela tiden, så det kanske borde bli en tur till doktorn.

Felåt, ville inte belasta med miona orosvargar, men sitter här själv.....

kram på er alla
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Bibban

Inlägg av Bibban »

Här kommer en hälsning från Blekinge. Är tillbaka i blåsiga Karlskrona.
Har njutit mina underbara barnbarn i eftermiddag. Härligt!
Ms Sophie: Tror vi pratar om olika tillfällen vad det gäller Tintin o gungan. Hur som helst; Hoglands Park här i stan har finfina gungor. Kom hit så ska ni få se att jag inte "bangar".
Varm kram till alla!
Bibban
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Å - du behöver med all säkerhet inte oroa dig för dina små töser. Basilusken som drabbade Emil hittad han i fjällen och där var ju inte ni :) . Förkylningen som de flesta små drogs med på Campen var nog bara en förkylning.

Håll ut och krama dina goa ungar från mig.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
J och Å

Inlägg av J och Å »

:thumbsup:

Hoppas Emil mår bättre.

kramar
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

SusanD: Men lilla Emil. Stackarn som varit så sjuk. Hoppas han piggnar till snart!!! En stor kram till charmisen från oss :D
Bibban: Hm... kanske är det olika tillfällen vi pratar om då, men Gungandet kommer du inte ifrån... bara en fråga om var och när :wink:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Emil är seedan flera dagar tillbaka på banan, pigg som en mört och kvick som ett kvalster :) Han äter som en häst (modell mindre), snackar en massa som ingen begriper, skrattar och flörtar för fulla muggar. He´s back :heart:

EFTERLYSNING: När vi packade våra grejer efter Campen fick vi med oss ett mörkläggninstyg som vi faktiskt inte äger :oops: Fast det var väldigt praktiskt att ha med sig på fjällsemestern måste jag erkänna. Vems är det? Ge dig/er tillkänna så ser jag till att det kommer hem igen.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Kan det ha varit en sådan där smal historia som är /var mörkläggningsgardin i de små rummen på De Nios Hus? Det saknas en där :!:

Pussa på lille kvalstret! Så skönt att höra :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Vad skönt att höra att Emil mår bra igen.

Huva, vilket äventyr han gått igenom med sjukdom på sista tiden. Men också roliga äventyr förstås.....farmor, Gastsjön, fjällen....

Nu ska jag läsa om minidagiset öppnat igen efter helgerna... :D

Må gott alla!

/Åsa
J och Å

Inlägg av J och Å »

Baciluskerna vi fick med oss är kvar ännu. En sväng på påskafton till läkaren och en sväng idag. Och det blidde kåvepenin för öronen på dem båda. Ville avvakta i lördags, men tyvärr så var vi tvungna att ge dem. Så mkt att stå i nu. Hoppas det blir bättre nu.

Kram till er alla
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Och nu tänker jag dra igång en ny tråd där ni kan läsa om vårat kvicka kvalster Emil som numera är sängbunden pga en femurfraktur :!: :cry:

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
blomman

Inlägg av blomman »

Aj, stackars Emil! :cry: Hur lyckades han med det? Ska rätt mkt till, eller(?), för att bryta ett sånt stort ben?! Var det hans offroad-behov som utlöste det hela?
Hur får man en glad ettåring att ligga still?
Hälsa sjuklingen!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men lilla Mina och Lisen då! :heart: Hundbajspåsar på fötterna och Kåvepenin i de små kropparna. :( Inte kul. Skickar healingtankar genom etern till mina favorit-tvillingar från tant Jannika
J och Å

Inlägg av J och Å »

Ja usch ja, gillar inte att ge dem kåvepenin, men det ger sig aldrig och de har ju ont så vad har man för val. Tänkte på öronljus, men de är ju två ålar så det skulle aldrig funka.

Men i förhållande till Emil så är det ju inget, kraken.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Stackars, stackars alla små älsklingar :cry: :cry: :cry:

Hur går det :?:

:heart: :heart: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"