Dags att börja sy, sticka och virka?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
videunge

Re: Dags att börja sy, sticka och virka?

Inlägg av videunge »

Hej

Nu har jag ritat av mönstret på hättan. Du kan väl pma adress så skickar jag :D

Kram :heart:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
SaraMilana

Inlägg av SaraMilana »

Har ni sett vad fiffigt!

http://hemmagjort.wordpress.com/2010/07 ... ebarnstol/

Något för regniga dagar i sommar... :D
Irmasmamma

Inlägg av Irmasmamma »

Snyggve!! :D Är tyget ett "lapptäcke" eller har Ikea ett tyg som ser ut så?

:heart:
Irma :heart: 111108, SM från 3 veckor.
Olof :heart: 131008, SM från början.
Bellan

Inlägg av Bellan »

:mrgreen: En sån här gjorde jag förra året inför en resa. Nästan lika, men jag har 3 band: ett för barnet, ett runt sitsen och ett runt ryggstödet. Använde en "gammal" panelgardin i bomull och sydde "fack" för bandet på magen, sitsen, ryggen (3 st olika för att passa de flesta stolar). Det bästa av allt är att den funkar prefekt på sparken i vintars ;)

/Bellan
Lillan - 10, Kurad och sover gott sen -11
En ängel som kom och vände - 16
Liten, nyår -18
SaraMilana

Inlägg av SaraMilana »

Irmasmamma skrev:Är tyget ett "lapptäcke" eller har Ikea ett tyg som ser ut så?
Inlägget är två år gammalt, jag tror inte tyget finns kvar på Ikea. Men sist jag var på Åhléns fanns ett tyg med lapptäcksmönster!
Bellan skrev:Det bästa av allt är att den funkar prefekt på sparken i vintars ;)
:thumbsup:
SaraMilana

Inlägg av SaraMilana »

Skulle vilja göra en sån här också: http://www.baranara.se/sidor/sele.html, att bära i på ryggen när vi ska ut o flyga i sommar (jag tänker på flygplatsen eller på stranden) eller gå på skogspromenad.

Vet ni förresten hur illa det är för en tygknarkare att ha upptäckt att det bor en langare alldeles alldeles för nära.... :mrgreen:
SaraMilana

Inlägg av SaraMilana »

Pssst... kolla in Lantlollorna på Facebook (de har ingen hemsida)! SÅ mycket fint och SÅ mycket inspiration! =P~ :P
videunge

Inlägg av videunge »

Oj vad många syprojekt man kan fastna i när man går hemma och väntar på att liten skall komma ut! :lol:
Bebisoverall, mössa behövdes. Storasyskonen är ju en helt annan årstid så pyttevinterkläder saknades. Sååå pilligt att sy strl 56 när man är van vid 116...
Sen hå¨ller jag på med ett riktigt kul projekt. MIn mest älskade vinterjacka köpte jag på HM för typ 15 år sedan. typ parkasmodell i bränd orange ( vilket är helt otippat för att vara jag egentligen :roll: ) men jag ääääälskade denna jacka och alla jg köppt sedan dess har jag försökt hitta en sån men det finns ju inte förståss...

hittade en svart liknande för ett par år sedan men den var tyget fullständigt slut på så jag bestämde mig för att göra en kopia. Klippte försiktigt i sär den och har använt de gamla delarna som mönster. Manchester som yttertyg, termomellanlägg och foder. Har kommit så långt att foder och jackskalet är klara. Samlar nu mod till mig för att sy dit blixtlås :lol: lite feg är jag allt. Fast det börjar bli rejält kallt och min enda jacka är isärklippt så det är bara att sätta igång :lol: Mår ju så illa och har ont men sitta vid symaskinen fungerar i alla fall i lagon doser. TACK för det :D
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"