Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Zink-tillskott?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jassåååååååå? Zink? Warum? :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, ni ska se min underbara 4-åring just nu. Han jobbar tillsammans med vår byggare/grävmaskinist. Hjälper till att hålla rören på plats och är mycket viktig i sina små öronskydd.

Världens bästa byggare har vi, som dessutom är pappa till Hennings stora dagiskärlek, Emma. I påsk frågade Henning morfar mycket allvarligt vem han var kär i. "Eeeeeh, mormor är det väl" sa morfar (jotack! :shock: ) "Och du då Henning, vem är du kär i?" "Emma" blev svaret. "Jaha du, hur vet du det då?", frågade morfar. "Ja du, morfar, sånt bara veeeeet man, förstår du! " :lol: :heart:
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

My dear Tinis, spontant känns det som att du kanske har någon form av näringsbrist eller är allergisk mot något som gör att du får såpass mkt munsår, fy bubblan vad träligt. 8-[ Får du dina munsår i samband med något, ex vid mens så kanske det är ren järnbrist?? Om du får det så ofta kan det väl vara värt att kolla upp? Är man blodgivare kollar de en ju regelbundet, själv funderar jag på att bli det igen, om inte annat för den goda gärningens skull.

Skogsutflykten var jättelyckad :!: , mysigt värre med grillad korv, skogsluft och sååå nära havet ås man bara kan titta ut och NJUTA. Underbart. Vi har varit ute i en 4 tim idag, så barna är dödens trötta nu, pappa badar o jag hör hur de är, supertröttisar med andra ord.
C han smäller till Josef titt som tätt och jag blir arg :twisted: , men försöker (blivit mkt bättre) visa man klappar FIIIINT på kinden i stället. Men han ger sig inte. Hugaligen. Känner mig görtrött just nu. Och sugen på godis...i morrn ska jag på Body pump kl 8.30, och efter det in till stan o träffa en kompis som jag inte set tpå 2mån, shit...hon har varit i Sydamerika och rest lite. Fika o umgås lite, pappan ska till svärisarna med barna på em så det lutar åt en hel dag för mig själv, riktigt skönt. Fast jag känner mig själv, kommer sakna dem megamkt efter en liten stund. Jag ÄLSKAR dem så himlans. :heart:

Å, just det Tinis - jag blir så glad när föräldrar berättar om sådana där barnkommentarer, som Henning klämde ur sig, ang kär :oops: i brudar, gud vad rart. Jag myser!

:?: :?: :?: Jag har en fråga ang sommartiden. Jag har tänkt, i stället för 19-07, ändra till 19.30-07.00, detta betyder 30 min sömn, ska jag ändra till 2 tim på dan i stället 1.5 tim, eller spelar det inte så stor roll? Jag vill ha 19.30 för att få lite längre kväll nu när det blir ljusare, men tror inte att de kommer kunna sova till 07.30 och jag trivs så himla bra med 07 själv, så hinner vi alla äta frukost, innan pappan börjar kl 08... vad tror NI?

På återseende!
KRAMIS! :wink:
kiki

Inlägg av kiki »

Vad mysigt Gotlandsmmam med utflykt, vi har varit innnnnnne nästan hela dagen, jag fick återfall :cry: :cry: :cry: och Mio är fortfarande supertrött.

Vi kör på som om det regnar på sommartiden 19-07 men 19.30 låter ju mysigt, då hinner man ju umgås lite på kvällen.

Men Tinis vad jobbigt med munsår, jag har aldrig haft ett munsår så jag har inget tips men jag tycker synd om dig :oops: som om det skulle hjälpa :?

Här har vi nu fått besök av Mios farbror som har fyllt 50år :shock: så Maken ska bjuda honom på middag imorgon i Visby och sen ska dom gå och lyssna på Fredrik Lindström, skönt med en kväll för sig själv :lol:

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Sussi

Inlägg av Sussi »

Jag känner att jag inte har nåt kul eller intressant att tillföra just nu, men jag läser allt ni skriver :)

Ha en bra helg!

kram!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Gotlandsmamma skrev:My dear Tinis, spontant känns det som att du kanske har någon form av näringsbrist eller är allergisk mot något som gör att du får såpass mkt munsår, fy bubblan vad träligt. Får du dina munsår i samband med något, ex vid mens så kanske det är ren järnbrist?? Om du får det så ofta kan det väl vara värt att kolla upp? Är man blodgivare kollar de en ju regelbundet, själv funderar jag på att bli det igen, om inte annat för den goda gärningens skull.
Hmmm, jo när jag tänker efter är det nog verkligen hormoniellt. Detta är alltså Herpes så det är ju ett virus och ingen allergi eller så. Det är nästan första gången på typ 15 år som jag har flera månader med normal menscykel, annars har jag alltid ätit p-piller, (även mellan barnen). Så det är nog menseländet, faktiskt. Däremot mungipesåren, det är nog allmän nedsatthet, lite ämnesbrist eller nåt...

Angående sommartiden så kommer jag byta från 19-6:45 till 20-7:30. Det blir i princip som idag för lillan alltså. Jo, men jag skulle nog lägga på den där halvtimman på dan Gotlandsmamma, så du kommer upp i 13,5 timmar. tänk så skönt med en 2-timmarsvila för alla parter.

Hej Sussi! Mysigt att du tittar in ändå!

Kram på er alla!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jaha, här sitter man i sin ensamhet :( . Maken är i hufvudstaden och ska spela in skiva i Fina Studion hela helgen! Det ni! Och barna är ju som dom är - supersäkra sovare och ber inte direkt om att få sitta uppe och hålla mor sin sällskap.

Liiiite trist är det allt. Och inga kinapuffar finns det heller... 8)
cissii

Inlägg av cissii »

Hihi kul att du gillar kinapuffar så mycket! (jag har smygläst i tråden)

Jag tycker dom är så små och pillriga och bara ramlar runt överallt förrutom i munnen :D
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
kiki

Inlägg av kiki »

Tinis skrev:Jaha, här sitter man i sin ensamhet :( .
Eltandborsten :lol: \:D/
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hallå allihopa!

Tänkte bara titta in och säga att jag också läser men inte skriver så mycket just nu. :wink:

Vi håller på och packar förfullt för imorgon bär det av till snön. Förra gången låg vi ju magsjuka allihopa så vi prövar en gång till. Nu har vi min mamma och hennes sambo med oss i grannstugan. Super bra med barnvakt så nära. Mamma kommer att ta Tore endel så jag kan åka skidor med de övriga. Ska bli superkul. Sedan är det ju alltid skönt att bli lite ompysslad av lilla mammsen. :heart: :heart: Kanske maken och jag kan gå ut och äta någon kväll också om vi orkar. Annars brukar vi däcka runt niotiden när man är i fjällen. Måste vara all frisk luft och snön. :wink:

Du Tinis hur är det egentligen med barn nummer tre? Såg att du var lite sugen i en annan tråd :wink: (Har ju inte jag med att göra fast jag är fasligt nyfiken). Kan ju säga att min Tore är grädden på moset tycker jag (han är ju nummer tre).

Nä nu tycker maken jag ska hjälp till med packningen :roll: :wink:

Må så gott alla :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Gäst

Inlägg av Gäst »

Äntligen lite sällskap! :D

Cissii, vet inte varför det har blivit massa kinapuffar... egentligen äter jag väldigt sällan choklad utan mer färgämnes-socker-chock-godis. Men säg inget till Ewa och Fjällmor och dom... :-$ :oops: :lol:

ilindstrom, nu hoppas vi verkligen att ni får vara friska denna gången! Nummer tre diskuteras flitigt men är än så länge INTE tillverkad (knappt övad på höll jag på att säga... :oops: ) Det blir definitivt inget innan sommaren, för här ska husrenoveras och njutas sommar oillamåendes...men sen kanske...Jag är som sagt väldigt sugen på en till.

Och ni ägnar väl er verkligen åt the real stuff, Kiki! inga eltandborstar om Mio ska bli storasyster! Vilket får mig att undra hur det går får vår Kalaskaka.... Hallååååå Kom hii!iiiiit!
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Tinis du måste rapportera hur det går i renoveringen. Lova det! :wink: Är det hela huset eller delar? Ska ni bygga ut? (Ikväll tror jag vist att jag är sååååå nyfiken av mig :oops: )

Jag hoppas att jagg kan koppla upp mig i stugan. För hur ska jag klara mig utan er i typ 10 dagar?

Ja nu är bilen laddad med pennor, böcker och sagoband. Det är ett litet projekt att förflytta en mamma, en pappa, tre barn, två hundar, skidor, barnvagn plus allt annat (självklat ska ju badbaljan med, eller hur? :roll: ) Många kisspauser brukar det bli och för den delen hinner man sjunga imse vimse spindel rätt många gånger :roll: Men roligt har vi :lol:

Rapport följer :wink:

Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
cissii

Inlägg av cissii »

Asså ja, sockerchockssyntetgodiset kan jag inte nu på äldre dar. Får så himla ont i magen. Däremot chips går det ner ett par ton i veckan. Jag borde väga 300 kilo, men det gör jag tack och lov inte......ännu :roll:

En trea, era lyckostar! Jag måste försöka få till en tvåa jag, men det verkar gå trögt på den fronten :?
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jodå, här ska byggas ut 40 kvm i två plan. Ett nytt vardagsrum på bottenplan och större allrum och ett nytt föräldrasovrum på övervåningen. Köket ska byta plats till gamla vardagsrumsdelen så att det blir tre stora rum i fil: Kök, matplats och vardagsrum. Öppet och gästvänligt. Dessutom ska vi riva den gamla trapplösningen och sätta in en ny samt renovera badrummet totalt på bottenvåningen. MASSOR och DYRT alltså. Men vi har sparat och planerat och svärfar har arkitektat (Hur går det med DET förresten, Cissii?) så vi får ihop det bra.

Nu hostar lillan illavarslande... för inte var det en kräkning??? 8-[
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"