Näe, ELLER HUR?Susanne G skrev:Han ÄR värst. Detta har inget att göra med att jag är lejon
Surkål och ödlor
Oj, vad mycket intressant
!
Men var håller alla tvillingar hus då
Här är tema Mia:
Jag: tvilling
Sambon: vädur
Son: oxe
Dotter 1: oxe/tvilling (21 maj...)
Dotter 2: skytt
Dotter 3: Stenbock
Dotter 4: Vattuman
Dotter 5: Skytt
En salig blandning
Men var håller alla tvillingar hus då
Här är tema Mia:
Jag: tvilling
Sambon: vädur
Son: oxe
Dotter 1: oxe/tvilling (21 maj...)
Dotter 2: skytt
Dotter 3: Stenbock
Dotter 4: Vattuman
Dotter 5: Skytt
En salig blandning
-
Fjällfolket
ÅH vilken rolig skola!
=D> \:D/ =D>
Jag vill vet allt Jannika!
Jag vill också kacka böcker! (aj! ONT!)
Men jag har inte tid nu, måste ränna till alternativ.nu och läsa....och...och... äsch! Här är min dag:
Jag har spenderat dagen under täcket, i min nya pyjamas (äntligen ett plagg som inte stramar om den numer väldigt omfångsrika Fjällmor), och fullkomligt ignorerat att solen skiner ute 8) Ett privilegium för mammor i förlängd smekmånad
Stordottern Fjällfolk är ute på fjällvecka med klassen. Ska sova i bivack ute på fjället i dagarna 3. En svår faktor för min hemmaråtta till jungfru...
Men hon älskar sitt fjäll. Och jag behöver ju att hon lär sig utelevandets konst. Så hon kan lära mig. Visst..?
Och idag fick vi första brevet från BUP \:D/ Skolans del av utredningen av Storsonen Fjällfolk är klar. Remissen har landat hos BUP. Vi står officiellt i kö.. Så nu är sonen min lycklig!
Hans egna ord:
- Äntligen ska jag få veta varför alla andra är så konstiga!
8)
Det känns som om jag lyckats plantera lite lejonskt självförtroende i min osäkra fiskpöjk till sist!
Lotass och Fjällfar for upp på kaljället i morse och kom hem vid lunch med en finfin öring. Gissa om de 2 katterna skrutit hela em...?
Lillskrotan Meja, vår lilla lilla livsnjutande stenbock (hon är så fysisk i sin njutning Jannika, pussas mer än gärna..och ofta!), gör allt för att försöka sova bort sin förkylningsmage...
Jag tror jag behåller pyjamasen på...
:-$
/Fjällmor
=D> \:D/ =D>
Jag vill vet allt Jannika!
Jag vill också kacka böcker! (aj! ONT!)
Men jag har inte tid nu, måste ränna till alternativ.nu och läsa....och...och... äsch! Här är min dag:
Jag har spenderat dagen under täcket, i min nya pyjamas (äntligen ett plagg som inte stramar om den numer väldigt omfångsrika Fjällmor), och fullkomligt ignorerat att solen skiner ute 8) Ett privilegium för mammor i förlängd smekmånad
Stordottern Fjällfolk är ute på fjällvecka med klassen. Ska sova i bivack ute på fjället i dagarna 3. En svår faktor för min hemmaråtta till jungfru...
Och idag fick vi första brevet från BUP \:D/ Skolans del av utredningen av Storsonen Fjällfolk är klar. Remissen har landat hos BUP. Vi står officiellt i kö.. Så nu är sonen min lycklig!
Hans egna ord:
- Äntligen ska jag få veta varför alla andra är så konstiga!
8)
Det känns som om jag lyckats plantera lite lejonskt självförtroende i min osäkra fiskpöjk till sist!
Lotass och Fjällfar for upp på kaljället i morse och kom hem vid lunch med en finfin öring. Gissa om de 2 katterna skrutit hela em...?
Lillskrotan Meja, vår lilla lilla livsnjutande stenbock (hon är så fysisk i sin njutning Jannika, pussas mer än gärna..och ofta!), gör allt för att försöka sova bort sin förkylningsmage...
Jag tror jag behåller pyjamasen på...
:-$
/Fjällmor
-
TorpSara
-
Gäst
Oj vad kul, är favvoKrümel tvillingKrümel skrev:Här är en tvilling (26 maj). Eftersom jag också råkar vara "riktig" tvilling så trodde jag (vi) när jag var liten att alla tvillingar var födda i tvillingens tecken...
(ps: skickade ett pm till dig för nån dag sen, tror inte du har öppnat det
Tinis skrev:miar70 skrev:
Här är tema Mia:
Jag tycker det låter trevligt med lite tema Mia här i tråden.
Och vad härligt fjällan, att det händer saker!
Tråduppställning so far.
Lejon:
Mama Su
K-ina
Fjällmor
TorpSara
Vädur:
Gablex
Nancy
Vattukvinns:
Tinis
Jannika
Twins:
miar70
Krümel
Kräfta:
Ebbab
Skorpa:
Päivi
K-ina, ni har det som Ebbab. En stackars vatten (känslomänniska) bland tre aktiva eldentusiaster som gärna kör över de där blödiga typerna.
Och det kan ju inte vara värre att kacka en pocket än att föda barn i alla fall så jag är med, Fjällan.
miar70, ni har ju blandat bra, alla sorter med.
Det är ju lite fusk för oss med många barn, det brukar fördela sig lite mer då. Bra att du tittar hit ibland och jämnar ut luftelementet lite. Det kryllar ju av eld!
Nu vet jag inte om jag missat nån men ser inte i historiken. Fyll på själva i så fall...
Tinis. Jag behöver ett årtal om du vill veta Månen.
Kram Jannika
Lejon:
Mama Su
K-ina
Fjällmor
TorpSara
Vädur:
Gablex
Nancy
Vattukvinns:
Tinis
Jannika
Twins:
miar70
Krümel
Kräfta:
Ebbab
Skorpa:
Päivi
K-ina, ni har det som Ebbab. En stackars vatten (känslomänniska) bland tre aktiva eldentusiaster som gärna kör över de där blödiga typerna.
Och det kan ju inte vara värre att kacka en pocket än att föda barn i alla fall så jag är med, Fjällan.
miar70, ni har ju blandat bra, alla sorter med.
Nu vet jag inte om jag missat nån men ser inte i historiken. Fyll på själva i så fall...
Tinis. Jag behöver ett årtal om du vill veta Månen.
Kram Jannika
resten av teametJannika skrev:Tråduppställning so far.
Lejon:
Mama Su
K-ina
Fjällmor
TorpSara
Vädur:
Gablex
Nancy
Vattukvinns:
Tinis
Jannika
Twins:
miar70
Krümel
Kräfta:
Ebbab
Skorpa:
Päivi
Kiki är jungfru![]()
Maken - Stenbock
Sonen - Stenbock
lillMio - LEJON
å jag som verkar vara den enda jungfrun i den här tråden
Kram kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
-
Gäst
Hej alla!
Vilka intressanta diskussioner som pågår här då!
Stjärntecken och jag vet inte vad!
Hos oss ser det ut så här:
Jag: skorpion
Ola: våg
Hugo: tvilling (svårt att tro, beter sig mera som en oxe...
)
Sofia: BOCK!
diskussion mellan mig och bocken igår eftermiddag strax innan middag:
Sofia: "koppu, koppu!"
= (sko(r)pa! sko(r)pa!
Älskling de är slut.
Keksi, Keksi..!
Ja, vad gör man..?
Vilka intressanta diskussioner som pågår här då!
Stjärntecken och jag vet inte vad!
Hos oss ser det ut så här:
Jag: skorpion
Ola: våg
Hugo: tvilling (svårt att tro, beter sig mera som en oxe...
Sofia: BOCK!
diskussion mellan mig och bocken igår eftermiddag strax innan middag:
Sofia: "koppu, koppu!"
Älskling de är slut.
Keksi, Keksi..!
Ja, vad gör man..?
-
Gäst
Lägger till mig också, verkar vara lite ensam av mitt slag?
Hur har ni gjort veckorna innan o efter förlossning, som varit hemma med redan existerande barn? Har sambo/make/barnafar gått ner i arbetstid för att avlasta lite, eller har dom varit hemma dom 10 pappadagarna och that´s it? Just nu känns det som att min sambo inte hade tänkt sig något annat, vilket inte var överenskommelsen
. Tills han började nytt jobb i förrgår.
Jag hade tänkt mig att han gick ner i tid, säg till 50-75%, kanske två veckor innan bf. Och sedan efter bebbe kommer är hemma i 4 veckor (dvs 10 pappadagar plus lika mycket till). Sedan inte jobbar fulltid i en månad och sedan är det ju jättemycket sommar och kanske lite semester.
Nu verkar det inte finnas utrymme för något sådant, knappt ens sommarsemester. Känner mig ledsen. Och lite lurad. Det är ju inte ekonomi det handlar om, för det finns fp kvar för Anton. Och barnbidraget är ju inte behovsprövat än, så vi får ju dessutom 1050 kr TILL i månaden
. SAmbon vill knappt ens prata om det här. Jag förstår att det inte är det första han vill dra upp på sitt nya jobb, men hans chefer är alla småbarnsmorsor och anställde honom med kommentaren "Ja, och så vet vi ju att ni får en till snart!".
Min sambo är världens mest bebiskäre man (kan Nancys Lussi intyga
), men just nu verkar han mer intresserad av sitt jobb än av det nya livet som kommer.
Förlåt min dystra utsvävning i denna annars så himla roliga tråd...
Ikväll har jag legat i sängen med sammandragningar, helt utslagen. Inga onda sammandragningar, men liksom bitiga. Jag undrar om magen bara övar, eller om den här bebisen kommer lite tidigare?Jannika skrev:Tråduppställning so far.
Lejon:
Mama Su
K-ina
Fjällmor
TorpSara
Vädur:
Gablex
Nancy
Vattukvinns:
Tinis
Jannika
Twins:
miar70
Krümel
Kräfta:
Ebbab
Skorpa:
Päivi
Skytt:
JennyH
Kiki är jungfru![]()
Jag hade tänkt mig att han gick ner i tid, säg till 50-75%, kanske två veckor innan bf. Och sedan efter bebbe kommer är hemma i 4 veckor (dvs 10 pappadagar plus lika mycket till). Sedan inte jobbar fulltid i en månad och sedan är det ju jättemycket sommar och kanske lite semester.
Nu verkar det inte finnas utrymme för något sådant, knappt ens sommarsemester. Känner mig ledsen. Och lite lurad. Det är ju inte ekonomi det handlar om, för det finns fp kvar för Anton. Och barnbidraget är ju inte behovsprövat än, så vi får ju dessutom 1050 kr TILL i månaden
Min sambo är världens mest bebiskäre man (kan Nancys Lussi intyga
Förlåt min dystra utsvävning i denna annars så himla roliga tråd...
-
Gäst
Jamen såklart! 23/1 1974Jannika skrev:Tinis: Jag behöver ett årtal om du vill veta Månen.
Hmmmm, JennyH, det där är ju supersvårt! Nytt jobb är inte lätt att kombinera med massa ledighet precis från början. Själv sitter man där med sitt bebisfokus och har plötsligt NOLL förståelse för att inte alla bara kan ge upp allt eller i alla fall PRIORITERA...Och maken känner sig förstås både splittrad, anklagad och förvirrad. Been there!
Men det går inte att komma ifrån att det underlättar väldigt att ha bra backup första månaden när man har ett äldre syskon. Jag skulle satsa på det mesta av ledigheten då för maken och sen acceptera att han jobbar i sommar. Så gjorde vi och det fungerade väldigt bra. När man har ett schema och större förutsägbarhet på dagarna kan man tillgodose syskonet på ett helt annat sätt.