Hejsan, hejsan
Nu är jag här igen efter en omtumlande Juni
Torsdagen den 17/6 kom så vår lille pojk till världen

i rasande fart, en hel vecka för tidigt.
22:15 började värkarna. 00:00 ringde vi förlossningen och mamma (barnvakten). 00:45 åkte vi iväg och stod på akutens parkering 01:00. 01:05 skrevs jag in och fick lägga mig i förlossninssängen och 01:18 är lillplutten född

. 3 timmar totalt
Hade krystvärkar i bilen så sambon fick köra mig i rullstol in.
"Måste ha lustgas" var det enda jag sa när en uska mötte upp oss.
"En BM måste titta på dig innan jag får ge dig lustgas så jag ska bara hitta en". Vaddå hitta? tänkte jag. Det visade sig vara fullt tryck, alla tänkte föda denna natt

Jag fick min lustgas och 10 minuter senare var allt över. Personalen var nog ganska tacksam över att det gick så fort med tanke på deras pressade schema
Efteråt slog en tanke mig: Tänk om mamma hade varit 10 minuter sen, då hade jag fött i bilen

.
Allt gick ju bra och gossen mådde alldeles utmärkt, 3725 gr, 54 cm lång.
3 dagar senare åkte vi hem från BB och det kändes bra till att börja med.
Jag mådde inte riktigt 100 utan hade ont i hela kroppen. Trött och huvudvärk men vem får inte det av för lite sömn och allt runt omkring

.
2 dagar senare fick jag mjölkstockning med feber och smärta. 2 dagar senare gav mjölkstockningen med sig men inte febern.
På midsommaraftons em orkade jag inte mer utan åkte in till akuten och BB där dom tog en massa prover. Kraftig infektion pga mjölkstockningen (såriga bröstvårtor) med en sänka på över 300 (0-5 är normalt) och 40 graders feber som fortfarande inte ville ge med sig efter 4 dagar.
Blev inlagd med intravenöst penicillin i 5 dagar och först den 2 dagen började penicillinet värka och febern börja gå ner. Jag har sällan mått så dåligt, behövde tom hjälp till toaletten. Upptill har man ett barn att amma

Men personalen var helt underbara

och hjälpte mig så mycket dom kunde. Var så glad över att det var på BB jag blev inlagd då jag redan kände till personalen och rutinerna.
I tisdags kom vi hem och jag börjar så sakterliga att repa mig
Tror att mjölken har tagit lite stryk av min sviktande hälsa för han har ätit och ätit i mängder, så jag bara sitter i soffan och ammar och ammar. Max att han sover 1½ timme om han sover bra så idag har det inhandlats tillägg om detta inte skulle gå över

Är fortfarande trött och har huvudvärk så detta gör ju inte saken bättre...
Får bara hoppas att det vänder snart
KRAM