Jag måste erkänna en sak

Jag är värsta relationsamatören

Innan jag träffade min man har jag bara haft otroligt korta relationer som mest handlat om andra saker än det vi pratar om här
Men när jag fattade beslutet att leva med den här mannen var jag ju också tvungen att fundera lite över mig själv. Jag tänkte igenom vad jag funderat över i andras relationer. Jag hörde ofta andra kvinnor säga till varandra -Gud vilken duktig man du har

han leker ju med barnen, eller han städar, eller han tvättar blablabla vadå duktig tänkte jag det måste ju vara helt normalt. Om man skaffar barn och familj så är det ju där man är och lever.
Jag växte upp på 60-talet (shit vad länge sen) med en pappa som tog 100% ansvar så kanske jag inte vet något annat sätt.
Jag är ofta rätt bufflig och som ensamgående mamma i 13 år visste jag ju att jag kan själv, jag var rätt trött på det

Så för att inte buffla på fick jag använda "backa" jag bestämde att i vårt gemensamma hem, som vi köpte tillsammans, skulle inte en pryl in, eller upp på väggen, om vi inte var helt överens. Saker tar lite tid men det ÄR vårt hem.
Sen får jag leva med att han inte är perfekt

vilket är jätte skönt för det är inte jag heller och behöver heller inte vara
Och precis som KajsaIE skriver så är det bättre att fokusera på sina egna behov än "hans" brister, sen hamnar jag ju i fällan om och om igen att jag tar ansvar för honom och hans behov. Jag gör avkall på mina behov för att tillfredställa hans helt outalade/påhittade (av mig) behov. Då går det fort utför för mig ner i svarta hålet bara

Sen får jag ringa någon klok person som påminner mig om hur det egentligen är. Jag är ansvarig för mig och han är ansvarig för sig. Då går jag ut till honom och säger att han är värdefull och att jag älskar honom precis som han är

då säger han TACK

så lär jag mig något igen.
kramis Kristina