Hej på er!
Det är så roligt att läsa i den här tråden, man blir inspirerad
Här hemma har det också börjat gås lite, 2 juni tog han sina först steg och nu går han hela tiden, som mest har han tagit 4 steg i följd. Han kryper iväg och ställer sig mot närmsta möbel, flinar och går mot mig.
Bli jagad är också kul, då får man krypa jättesnabbt!
När mamma eller pappa klantar sig och "tappar" saker eller "snubblar" så kissar man nästan på sig av skratt.
Vi har haft strul med tidiga mornar sen han var 4 månader, med några bättre perioder på några dagar här och där, men nu verkar det (ta i trä...) ha börjat fungera bättre igen. Lösningen var bättre mörkläggning, trodde det var nog mörkt men det finns visst inget som heter "nog mörkt"...
Vi har ganska nyligt (kanske 2 veckor sen) ändrat till två lurar och det funkade kanon den första veckan, nu blir det dock bara mindre och mindre sömn på dagarna tyvärr.
Han sover ca 30 min på långluren (1,5 h) sen vrålar han resten, 45 minutaren har också dragits ner till 30 min. Vet inte riktigt hur man ska göra, går jag in blir det värre, ramsar en gång och sen inte mer, men han blir bara argare och ramsan brukar normalt fungera fint hos oss. Om nån har ett tips på hur man kan förlänga daglurarna så är jag mycket tacksam, han blir ju supertrött och grinig hela dagen just nu
Något som är lite roligare är att han pratar en del, mamma, pappa, titta, där, hej. Sen säger han mycket "ninni" - ingen aning, "bäbä" - ingen aning, "ne ne ne ne" - ingen aning.