Hur började förlossningen för dig?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

:lol: :lol: :lol:

"SPANANDE" är en del av alltihop!

Fast jag håller med dig, nerverna klarar inte hur mycket som helst :wink:

Kram
Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
Lua

Inlägg av Lua »

Klokt beslut, Päivi :!: Delar med mig också:

Alva: 10 dagar efter BF: regelbundna sammandragningar, ca 10 minuter mellan, i 1,5 dygn. Inget plågsamt utan jag sov på nätterna med Alvedon. Igångsättning med hinnspängning och senare oxytycindropp (stavas det så?), eftersom livmodern började bli trött av allt arbete. Efter 12 timmars kämpande var jag fortfarande bara 5 centimer öppen och inget hade hänt de senaste 6 timmarna.... Det blev kejsarsnitt. Jag var vaken och det var en häftig upplevelse, men jag föredrar definitivt vaginal förlossning!

Allis: 9 dagar efter BF: Oregelbunda sammandragningar och en liten slempropp i trosan. Sedan en liten blödning och mer slempropp. Spänningen stiger... Kl. 16 sipprade det lite fostervatten och vi åkte in. Hände lite under kvällen så de slog ut värkarna med Bricanyl över natten. På morgonen förstod jag skillnaden när det verkligen satte igång! Jag raglade mellan väggarna och var allt annat än kontrollerad och avslappnad... :oops: Fick EDA vid 10. Jag älskade det, eftersom jag inte övat profylax och eftersom lustgasen gjorde mig RIKTIGT obehagligt virrig... Min bedövning var också perfekt avvägd, tror jag. Jag kände spänningarna vid värk och när det var dags att krysta stängde de av så att jag själv styrde krystningsarbetet. Vid 15 började jag krysta och 15.58 är hon född. Alldeles, alldeles underbart!! :heart:

Nummer tre, beräknad nu den 2/12: Min barnmorska tror inte att jag kommer att gå tiden ut så precis som du, Päivi, går jag bara och väntar. Varje sammandragning, varje liten flytning i trosan, varje tarmförändring studeras i detalj. Jag har mycket förvärkar, ibland prydligt regelbundna, men om jag byter aktivitetsgrad så slutar det. Det gör det inte när det är på riktigt! Vilken ofantlig tur att detta forum finns för här flyger ju faktiskt tiden iväg!

Kramar från Lua. :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Päivi skrev:Ursäkta Mia, ditt läge är absolut mera spännande än mitt, :roll: men jag hoppar in här med en morgonrapport...
Nåja, Päivi, så jäkla spännande är det inte - och så är det ju faktiskt JAG som stulit din tråd emellanåt :oops: :D

Tja, jag har letat mig till datorn igen, och ingen bebbe i sikte ännu :roll:
Dock har gelen hjälpt lite, är "uppmjukad" och öppen 1 1/2 cm (woow!!!) :wink: , så nu har jag haft en bardballong inne sen klockan elva, och den ska då vidga livmodern, så att de kan ta hål på hinnorna så det blir lite ACTION :!: Dock ligger bebisen så högt med huvudet, det är därför jag är ute och knatar på såhär, och kan då såklart inte hållamig från kära forumet och er :heart:

Ska ner du klockan två och "dra i slangen", men GUD så jag längtar efter värkar - inte några småfesiga utan REJÄLA doningar :D

Och Päivi, jag tror du gör helt rätt i att sluta vänta, man kan bli helknäpp på att söka efter tecken :!:

Nåväl, kära vänner, nu hoppas jag verkligen att jag har bebbenyheter nästa gång jag skriver här, annars vete f :evil: n... :wink:

Kram till er :heart:
Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Elle

Inlägg av Elle »

Mia, jag känner så väl igen mig i din berättelse, hade liknande förlossning. Tänker på dig :heart: och väntar med spänning på att få höra att juvelen kommit ut :D

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Mia!

Hojta om jag ska komma och ramsa ut den envis* lill' godingen :wink:

Kramar på vägen :heart:
/Fjällmor
Sommar

Inlägg av Sommar »

PÄIVI!!!!
Hur gååår det???
H*n borde ju kommit för länge sen enl mina beräkningar ju :lol: :lol: :lol:
Stor kram från Emma
(Jag vet att du skulle sluta spana, men ändå :wink:
Mamma till Annie 051020
Gäst

Inlägg av Gäst »

Stiltje råder... :roll:

Jag HAR informerat bebben om att;

1) Vi nu är inne på December månad...

2) Om hon tycker att det är obekvämt är det bara att komma ut... NU!

3) Vi behöver INTE vänta på något "Bäst Före" - datum, vi går in i vecka 39 idag, så det är FRITT FRAM! :D :roll:

Men ack, jag är inte lyssnad på...

Vojvojvoj... :sleep:
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

hej päivi!!
åhh,jag vet hur du känner!!!förra gången gick jag över tre veckor och det var pest och pina.översvullen i kroppen och det var jobbigt att göra precis allt och ingenting.folk tröstade mig med att det har ju aldrig hänt att något barn blivit kvar där inne iallafall. :wink:
nu är jag i vecka 35 och jag tycker att jag varit gravid nog länge nu.men den som väntar på något gott heter det ju. :)
nu andra gången tycker jag iallafall att tiden gått fort, det är bara nu i slutet som det börjat sega sig fram.kanske för att jag blivit större ganska så fort och jag börjar känna mig ordentligt klumpig.man kan ju inte hoppa och skutta som vanligt precis :)
kram på dig och må så gott iallafall.
ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
kvacke

Inlägg av kvacke »

:D Päivi - Hur går det? Har du några känningar? Mår du bra?

Kram Åsa
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Lua

Inlägg av Lua »

Var är du, Päivi?? Vi har inte sett till dig på några dagar va?? Du har väl inte gått och fött FÖRE mig??

Kram Lua. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

I fredags skrev Päivi sitt senaste inlägg... - i FREDAGS :shock: :shock: :!:
Päiviiiiii? Var är du?

Nancy - vet du?
Jag hoppas allt är bra iaf :heart:
Kram Jenny
Lua

Inlägg av Lua »

Hon har skrivit i sin blogg i går morse. Mystiskt! Fortsättning följer...
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

spänningen stiger.... 8)

:heart:

/Fjällmor
Gablex

Inlägg av Gablex »

Armbågar mig in här 8) och säger - tyvärr!! Hugo är fortfarande ensam herre på täppan! Såvida det inte har hänt något i natt - nu vågar man nästan inte ringa och fråga! :wink:

/Anna, blivande faster till barnet
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej alla!

Här följer en liten lägesrapport från den Halländska fronten:

Inget Händer. :roll: Var idag hos BM för att konstatera just detta...

Vad var det nu du SADE Fjällmor, :twisted: kan man ramsa ut dem..? :D

Då så...

:-({|=

Vilken tar vi? :D

1. "Bebisen ska komma ut,
tålamodet är helt slut"

2. "Mammas minsting varför dröja,
storebror vill med dig röja!"

3. Fjällmor skall dig ut nu ramsa,
försök med henne dröja, tramsa"

4. " Faster Anna ivrigt väntar,
släkten dig till Skåne hämtar"

Välj din favvis och meddela mig! :P

Så kommer vi till avdelningen Datum: :shock: Detta tycker jag är riktigt intressant... :roll:

Lottoraden är som följer: :shock:

9.12 (SM) 14.12 (UL) 19-20.12 (280 dagar efter ÄL)

... fast av alla siare gillar jag nog bäst dagens GP, som den blivande tvåbarnspappan läste högt för mig idag: :shock: :D

" I NATT GÄLLER DET" :shock:

"Klockan 03.36 i natt, svensk tid, är det dags. 8) Medan du väntar kan du läsa massor om förberedelserna och titta på webb-TV."

Ja... :roll:

Klart att GP skall skriva stora feta krigsrubriker idag, om jag skall föda inatt, det säger sig självt, men det där med webb-TV kanske är lite överdrivet, tycker inte ni..? :?

Nu skall jag sluta med detta, innan Wahlgrenskan kikar in och sopar vidare mig till antingen bloggen eller Kackel... :P
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"