Valkomna alla vänner, gamla som nya, om allt och ingent

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

:-({|= De mina är ju självklart döpta efter Clownen Manne,
Moltas "Myggan" Erikson och "Magda" Forsberg :P ! Not..... :lol:

:arrow: Manne är döp till det då jag långt innan jag tänkte på barn såg en proffessor på TV som hette Manne och jag tyckte att det var fint!

:arrow: Moltas är döpt till det då jag såg en söt kille med det namnet på TV4:s Lattjo Lajban.

:arrow: Magda är döpt efter min mormor och makens farmor!

Namn till Eltons och Otis syskon:
Bruce (Springsteen)
Andy (Bell)
Mick (Jagger)
Freddie (Mercery)
Mammut (Maria) :roll: :lol:
father of sons

Inlägg av father of sons »

:lol:

Tack, Maria! :heart:

Tänk att få en alldeles egen Mammut! \:D/ :heart:

/ Mamman till sönerna :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

:P Se så - sätt igång tillverkningen av en egen Mammut nu då! Vad väntar ni på?! :shock: :lol:
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Vi väntar inte alls :shock:
Tillverkning pågår :shock:

/ Mamman till sönerna... och snart en liten Mammut ? :D
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

hörrdu mammut... man ska vara försiktig med vad man ber om, jag trodde jag födde en mammut när flickan i familjen anlände...4900gr :shock: :shock:

men vore det inte för tanken på att det blir en 6kg klump nästa gång så kanske det vore en ide´ :lol: :lol: :lol:
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Gäst

Inlägg av Gäst »

:shock: Vilket tjat det då ska bli om signatur på forumet! Father of Sons and a Mammut :roll: :lol:

:idea: Katarina - Mamma Duracell: Har du inte läst "Föda (en Mammut) utan smärta" :P :lol: ?
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

njääää jag födde med akut narkos första gången och totalbedövning andra, jag är en sådan där onormal mamma som eg skulle dött i barnsäng om det varit för hundra år sedan så båda mina barn är födda med blixtlås

:D :D :D :D :D

Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: :lol: :lol: :lol: Men vad är då problemet?! :lol: :lol: :lol:
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

:D :D :D :D :D :D :D MAKEN Han är inte lika förtjust i tanken på tre barn, han är själv nr 3 i syskonskaran och minstingen som mamma inte riktigt vill släppa taget om, och då är han över 30 :D :D :D dessutom ökar jag i vikt under graviditeten med ofantliga kilon, sist ökade jag 32kg, så det käns lagom lockande just nu, men det kommer väl när det suger i bebistarmen igen

Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, vilken rolig tråd! Jag älskar att prata namn. Maken blev tokig när jag började prata namn redan innan tillverkningen av ungarna var fullbordad (det tog dessutom två år att tillverka den första...). Men trots att jag älskar namn har jag valt (ja, det var mitt val - här hade maken mycket lite att säga till om) att bara ge min dotter ett namn. Hon heter Hanna, kort och gott. (Sonen fick två namn för det fanns ett släktnamn som alla män på makens sida har :( ) Jag och min bror har också bara ett namn (var :wink: ) och ingen av oss har någonsin saknat ett andranamn. Tvärtom verkar det bara jobbigt att ha flera namn tycker jag (missförstånd i väntrummet och vid upprop, "fel" namn på posten osv.) Dessutom verkar många mest obekväma med sina andranamn: "ja, och så hade mamma den tvivelaktiga smaken att döpa mig efter gammelfaster Ulla-Bella också...".

Hur har ni andra tänkt när ni givit era barn namn? Tror ni att ett andranamn tillför något och i så fall vad?

Nyfiken Pea
carin73

Inlägg av carin73 »

Måste bara in i den här tråden också!

När vi efter ultraljudet meddelade (via sms) det faktum att det är en lillebror på G, svarade mormor snabbt "åååh, vad roligt, kanske är det en liten Oscar??". Då vi lusläser och i princip börjat memorera SCBs namnstatistik vars årgång 2005 publicerats dagen var det lite typiskt, eftersom Oscar låg på plats no ETT... :roll:

Inget fel på Oscar som namn dock (till er som bestämt er! :wink:). Bara grejen att föreslå det som de allra flesta döptes till... nåväl.

I övrigt går våra diskussioner:
"nej inte XXX för det namnet tror jag ligger på plats 13 och det kan ju bli olyckligt... eller var det 14? I så fall går det ju..."

Vi är något teoretiskt lagda snarare än emotionella. :lol: :lol:

Själv hade jag *bestämt* tjejenamn, bara för att du nu blir en lillebror. Ellen - skulle det ha blivit, så nu är det tillgänligt för er andra. :wink:

Varma hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
carin73

Inlägg av carin73 »

En sak till:

Undrar när dubbelnamnen kommer tillbaka? Tycker det är lite häftiga, men är inte tillräckligt vågad att helt revolutionärt döpa den kommande pågen till
Karl-Anders... eller Sven-Göran... eller Tor-Martin... eller för den delen Klas-Olof... 8)

Någon som är inne på dubbelnamn? :?:

Varma hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
J och Å

Inlägg av J och Å »

Vi var i valet och kvalet.

Men det blev separata, Karl Johan.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Ja, dubbelnamn, ja, det är väl inte direkt på modet nu.
Innan vi köpte hus, bodde vi i många år i en undervåning i ett hus på en bondgård.
På övervåningen bodde Irene och Sven-Ronny. Sven-Ronny hade en bror som hette Jens-Gunnar, och en syster som hette Ebon :shock:
Vilka namn!

Tänk om de kommer tillbaka.
TÄNK en liten nyfödd bebis, folk kommer och inspekterar underverket och man presenterar stolt "Ja, han ska heta Sven-Ronny!"

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Kastar mig också in i namntråden.

Vi hade bestämt oss för att om vi fick en tjej skulle hon heta Ella.
Ungefär på BF-dagen sa jag till maken "Vi kan aldrig få en Ella". Han tittade på mig och tyckte nog att jag var blivit konstig av graviditeten och den närmande förlossningen. Jaha och varför inte det :roll:
Jag svarade att Ella är mörkhårig och vi kommer haldrig få en mörkhårig tjej. Han övervägde svaret och var väl inte helt övertygad, men tydligen hade jag inte helt fel i alla fall.
Jag tyckte Alma, men det ville inte maken. Så tre dagar innan vår tjej såg världen så läste jag en artikel om en dam som fyllde 100 år. Hennes dotter hette Vera. Och vår Vera VAR en Vera redan från första dagen, så det var ingen tvekan när vi väl hittade det namnet.
Vi hade bestämt oss för att ha ett släktnamn också. Hade vi fått en kille så hade Olof varit självklart.
Veras andranamn är Gulli efter makens mormor OCH farmor (bådas tilltalsnamn). Hon älskar det för att hon kan säga det. Hon kallar sig Ea, men frågar man vad hon heter så svarar hon Gulli :lol:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"