Först vill jag uttrycka min glädje över att få sova många timmar i sträck, att få några timmars vuxentid på kvällen och att slippa fungera som napp hela natten igenom!
På dagarna krävs det ju en hel massa vagning för att hon ska somna, men hon vet uppenbarligen hur man gör, så jag hoppas att det bara är en tidsfråga!? Och såklart är det lättare när man är redan halvsovande och nyäten!
Jag har klurat och klurat en hel del på hur jag ska styra upp dagen för lilla fröken. Pusselbitarna är följande: hon orkar bara vara vaken 1,5 timme i taget, det är bara säkert att hon vill/kan äta när hon är nyvaken men hon vägrar pyfyllning och det blir inte den mängd som jag skulle vilja (hon klarar sig i dagsläget inte mer än 3 eller max 3,5 timmar mellan målen, jag hoppas kunna dra ut på det mer när vi får kläm på att äta riktig mat i större mängder). Att ge henne 5-minutare titt som tätt känns inte hållbart, då kommer jag duka under av allt läggningstrassel.
Har övervägt en mängd olika schemaförslag som jag hittat här på forumet, men kommit fram till att 11-45-2-1,5-20 nog skulle passa bäst. Då blir det fem vakenpass istället för fyra, vilket skulle innebära 1,5 timmars vakentid alla gånger utom en.
07:00 Vi gör morgon, mat
08:30-09:15 Sova 45 min
09:45 Mat
10:45-12:45 Sova 2 h
12:45 Mat
14:15-15:45 Sova 1,5 h
15:45 Mat
17:10-17:30 Sova 20 min
19:00 Mat
19:30 Natt
ca 04:00 Mat
Det blir ju fem mål istället för fyra som nog skulle vara bättre. Men "nattslurken"/sista påfyllningen brukar totalvägras, så det känns bättre att dela upp det sista målet på två så att det ändå blir ett mål mat hyfsat nära natten.
Med detta upplägg blir tre av fem mål i nyvaket tillstånd. Är hon vaken när det är dags att äta är det inte alls säkert att det går, ibland får man kånka runt i bärsele för att hon ska lugna sig så pass att det går att äta. Det vore skönt att undvika detta så långt det går...
Vad tror ni om detta upplägg? Jag har några dagar på mig att klura, planen är att köra igång på fredag morgon. Då har vi en hel massa dagar utan inplanerade aktiviteter att nöta in detta på!