Jag hade ett tag funderingar på att dra igång redan idag men det kom på skam. Skrutten verkar ha lite sviter efter vaccineringen både i natt och idag, humöret har inte varit på topp och sovandet har det verkligen gått troll i idag! ](*,) ](*,)
Efter andra amningen 03.30 i natt hade han flera uppvak, men han var duktig och fixade de tidiga själv. Vid 5-tiden fick han en ramsa och klassisk musik och somnade faktiskt om i 30 min. Därefter gick det i vågor och han var ledsen när jag tog upp honom i en paus.
På lunchluren sov han 30 min, sedan vaknade han i sin skarv, jätteledsen. En snabb vagning (här tog jag nog med mig vaccinationsvargarna ](*,) ) och en påminnelseramsa, efter 6 min somnade han. Sov 5 min, vaknade och grät av och till men klarade att somna om själv efter 9 min. Sov 10 min, vaknade och grät, fick påminnelse och somnade om efter 5 min. Sov 5 min, vaknade och grät och nu gick det inte att somna om trots 2 påminnelseramsor; under 30 min eskalerade det och tillslut var han så uppjagad och fast i skriket att jag gick in och vagnade tyst, avvaktade 1/2 minuts tystnad och tog sedan upp. Då var han ledsen och rödgråten och jag kände mig usel.
Efter lunchluren var vi iväg och handlade, jag hade med mig sittvagnen så att han kunde sitta och se ordentligt och det gillade han!
Åh vad jag hoppas att det funkar bättre i natt och i morgon, och att dagens strul till största del berodde på vaccinationen.