Jag är lite avundsjuk pâ er januari/februarimammor som börjar närma er förlossningen.

Snart fâr ni snusa bebis
Inget nytt att förtälja hos mig, förutom att magen växer för varje dag (kanske lite pga julmaten ocksâ

). Investerade äntligen i ett par supersköna mammajeans frân POP när jag var hemma i Sverige i jul, förstâr inte hur jag klarade mig de tvâ andra graviditeterna, jag BOR ju i dessa jeans nu!

8)
Min favoritlänk om syskon är Nancys : Syskon, SM och Skak i handtag:
http://www.annawahlgren.com/phpBB3/view ... 779#181779
Det lâter som att du är väl förberedd, MamMalin, som redan har TVÂ skötplatser uttänkta! :thumbsup: Vad jag hade i âtanke när jag valde min skötplats, var att jag skulle kunna ha uppsikt över storebror under byten. Vi har rätt öppen planlösning, sâ jag la bara en sân där "bytmadrass" (uppblâsbara sidor) frân IKEA med en handduk över pâ köksbänken. Nära till vatten och soptunna, och blöjor och sânt fick plats i ett köksskâp.
Ett annat tips är att tänka ut var du ska amma. Jag valde vârt vardagsrum och stängde alla dörrar sâ att storebror fick fritt spelrum. (Barnsäkrade givetvis allt och la allt 'förbjudet' utom räckhâll.) Sâ kunde jag amma relativt ostört och storebror kunde hâlla pâ med sitt (eller sitta med oss förstâs, läsa saga funkar utmärkt när man ammar

).
Och Barnaboken förstâs

. Läs Syskonkapitlet och tänk att det är NI, familjen, som ska fâ en bebis, inte bara mamma.
Här i Frankrike verkar det vara mer regel än undantag att frâga om kön pâ UL. Vi kollade inte för storebror (och var mycket noga med att informera ULpersonalen om detta!). När det var dags för lillebror ville min man veta, men inte jag, sâ när jag frâgade vid första ultraljudet (här fâr man tre, v12, v18 och v27 vill jag minnas) NÄR man kunde kolla kön sâ fick jag till svar: Det är en pojke!
Tack för den
Hoppas att ni mâr bra allihopa