Hej, finns det någon som hinner svara mig under dagen, tro?
Behöver råd inför natt 2 inatt:
Natt 1 är gjord. Och jag är lite ... "snopen":
19.11
Tillrättalägger. Buffar. J spjärnade lite, sen ljudade han med i gunget i takt och var allmänt småpratig. Jag solfjädrade och tänkte UT! "Verktyga inte nöjd bebis! Han behöver ju inte buffas, han bara garvar åt mig!
Trycker till.
Ramsax4 med "full i skratt-tonfall".
19.14
Husljud och klassisk musik på i huset. han småsnackade, bökade lite och grymtade lite men var inte det minsta missnöjd.
19.28
Tyst. Bekräftelse. Tyst. Sover.
05.07-05.13
Några små sekundlånga pip då o då= sovljud jag känner igen. Avvaktar. Tyst.
05.25
Gnäller till 2 ggr. Tänker: "natt1-jag skulle ju verktyga!": l<In. Han låter snorig o täppt. Lägger tillrätta, filten på, solfjädrar i 20-30 sek. Ramsar ut. Tyst. Bekräftelse. (bergis lite för sent och lite för låg volym bannar jag mig).
Tyst. sover 05.29.
05.43 1 sekunds knorr.
05.57.05.58 Mm-ar två ggr.
06.50: gnäller till. jag gör kul morgon för att hinna väcka (egentligen 07.)
Jaa, ni..det är ju jättekul att han sov men jag har alltså inte buffat och bara ramsat två besked och två bekräftelser. Har inte fått träna in ramsan alltså. Eller på att lugna honom... Ska jag köra på som om det vore natt 1 i natt igen? Eller köra BARA RAMSA? Antagligen får jag träna på den till middagsvila, i och för sig...och när väl uppvaken kommer.
Det är det här som är sömntrasslet sista tiden: han vaknar i vargtimmen eller för tidigit och ligger vaken o bökar eller gnäller lite. I väntan på kurstart har vi "hållit huvet kallt" och bara avvaktat o tigit eller så har mammajag varit där o fjädrat och buffat och underhållt. Det är oftast ett halvuppvaknade tidigt typ 4-5 som vi struntar i o han somnar om. Sen flör tidig morgon.
Vad säger ni? Köra på enligt lathund ändå? Och tidiga morgnarna? Han kan ju somna om första vändan men inte andra eller tredje runt sexsnåret. Ska jag panga eller avvakta?
kram Jolo!