Jag håller med Nancy
Alt korta morgonluren som Nancy föreslår och flytta upp de andra sovpassen?
Nähädu! För så blir det inte alls. Så det så.Ummusab skrev:2)
07.30
09.30 vila 45 min
12.15 vila 2h
16.15-17 vila
19.30 natt
(här är problemet att hon inte kommer att orka 2h vaken efter 1a vilan om den bara är på 45 min, om allt blir förskjutet 30 min så blir det 3h innan natten och det blir väääälidigt länge)
TorpSara skrev:Jag tycker att dagen ser rätt ok ut, men jag hade kämpat lite med sistaluren, så att den blivit längre. Troligtvis gjorde hon "natt" på den andra 20-minutaren, så tidigare natt är grejen för den här tjejen, det kan jag lova.
Huvet på spiken! Det var det jag också misstänkte att hon gjorde natt där alltså. Anledningen t att 45-minutaren bara blev 30 min var att hon vaknade precis när vi kom in från affären, och det vart lite kaos. Hade hon somnat och sovit hemma hade jag direkt vagnat och låtit henne sova klart.
Skippa du industrigröten och börja med nått annat. Varför inte följa Barnabokens eminenta råd om mosad banan? Anna vet ju vad hon gör, tänker jag.![]()
Ja och det är ju gott! Men jag vet inte om det bara är vi , men jag och storebröderna blir helt knas i magen av banan (no details 8) ), så jag tänkte att det kanske är bättre att vänta lite med det, sen är det ju inte så jättenäringsrikt heller väl? Jag vill gärna få in lite mer näring.
Sedan tycker jag att du ska starta dagen och sedan hålla schemat på minuten och köra in henne på det i de tre dygn det tar. När man gör det så får man vagna så mycket man vill. Sådeså.
Ok, tomorrow! Men jag kan väl ändå lägga in 20 min vid behov? Även om det inte ska vara med i schemat "på riktigt"? Och om jag har 12-45-2,5-45 som mål, är ju det lite mycket väl? Men det går väl ändå tills schemat sitter, och framför allt tills sista 45 minutaren räcker, för då är hon jättetrött på kvällen? Sen kan jag korta middagsluren? Som du beskrev i ditt exempel med din Alexander. Och menar du att natten borde börja ännu tidigare än 19.30? (då blir ju morgonen också tidigare... 8-[ *egoistisk*)
TorpSara skrev:Banan är faktiskt inte skitdålig mat, men blir man trasselmagad av det så blir man. Avokado kan jag tänka mig att flera kontinenters små bäbisar startar med, och det är ju näringsrikt, mosigt och gott. Annars är de gamla vanliga rotsakspuréerna ju också bra, med lite rapsolja och bröstmjölk.
Jag är lite feg eftersom hon faktiskt bara är 3 månader. Men idag fick hon lite bovetegröt med bröstmjölk. Jag glömde rapsoljan, men jag vill köpa kallpressad tänkte jag. Gröten var väl ingen hit kanske, hon såg inte direkt överväldigad ut, hon hade lite svårt att svälja, men det gick ner ganska många teskedar, och sväljandet får hon väl kläm på efter ett par gånger. Nu får vi se hur det går med magen under natten och imorn. [-o< att det går bra.
Banan får det bli om ett par dagar när de gröna bananerna blivit gula och prickiga...
Avokado låter ju smart! Vilket bra tips, måste leta upp ett par ekologiska bara.
Fördelarna med industrins krubb är ju just att de är så näringstäta, vad man nu tycker om dem i övrigt.
Ja, det är iofs sant... Mina pojkar åt ju både gröt och välling, och lillebror är typ uppfödd på industrimat, men jag försöker ändra våra matvanor, och vill gärna börja från början denna gång! :thumbsup:
Njae, det är mest på kvällen, då hon är alldeles jättetrött (BTW sover hon fortf! - strax dags att ta upp) som matandet eller ätandet snarare strular. På dagen äter hon glatt när jag tar upp henne efter vilan (lite lagom nyvaken på gränsen till inte alls vaken), men 2a matningen efter väckning (andra målet inom timmen) kan strula. Min tjej gillar lugn och ro vid den andra amningen, och störs lätt av diverse saker som händer runt omkring. T ex storebrödermarialoranga skrev:Vet inte om ni har mattrassel över huvud taget eller bara på kvällen för att hon är övertrött. Men för oss var det över hela dagen och det som hjälpte var när jag verkligen fattade att det är mattiderna som är viktigast i schemat. Det märks verkligen när han är ordentligt hungrig när han ska äta (det har gått 3-4 timmar mellan målen) då gapar han så fint!