Nu är han här! Häng med, vetja!

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Åh, lever den än :D Vad kul.
Glömmer aldrig när jag åkte tåg med den upp till Stockholm för leverans till dig. Det var mer än en som hade synpunkter på att jag hade en tom barnvagn med mig.
De flesta påpekade att jag hade glömt något och en erbjöd sig t.o.m. att hjälpa till att göra en som skulle passa i :lol: :oops:

Skönt att ha en lugn och trygg liten gosse. Det underlättar ju tillvaron för alla.

:heart:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Hahaha, vilka erbjudande /LO! :lol: Det är inte den där ursnygga vagnen som Ivar hade, som Sara har nu? Isf är jag gröööön av avund (men utan skräp då :lol: 8) )!

Hur har ni det, Sara?
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Nej, jag har en annan. Ganska fin den med, men inte så fin som Ivars... :D

Jo, vi har det bra, men det är lite svårt att hålla isär vaken och sömn, och nu ikväll var det värre än någonsin. Här småsover man sig fram i tillvaron för stunden. Vi får väl se var det barkar, men vill man inte ens öppna ögonen när man ligger naken på diskbänken är det ju inte mycket att göra... 8)

Nå, det är ju övergående, men jag kan erkänna att jag är lite trött på att hålla liv i en liten skit som somnar bara man vänder ryggen till, och sover vederbörligt knackigt på minst en lur om dagen. :roll: :sleep:

I övrigt är han fet och nöjd och söt som socker. :heart: :heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

:lol: 8) fet och nöjd=me like :wink:
Jag vet, de där sjusovarna känns igen! Ebbe var (och är) också sån! Som du säger, blir ju någon lur lite sisådär då, men jag var ganska obesvärad av det måste jag säga. KAN ju bero på att han i princip alltid sov hela nätter :shock: MEN jag tycker inte man skall överfokusera. Naken på diskbänken liksom?! :lol: :lol:

What to do, what to do :lol: 8)
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Nej, här sover man ju också helt stabila nätter sedan en vecka, så nu tror jag att jag kan slappna av liiite. Men tröttmössemamman gillar inte utsikter till nattklubb, därav mitt desperata väckningsförsök efter 4-5 timmars småslummer... :shock: Men natten blev stabil, om än lite kort, 23-06.
Senast redigerad av TorpSara den fre 12 feb 2010, 10:44, redigerad totalt 1 gånger.
maiyah

Inlägg av maiyah »

Nu är ju jag långt ifrån någon exptert på ämnet efter att bara ha kört SM från början på Cera. Men hon var ju också en sån där sovare av rang, och hon har definitivt inte ändrat sig. Bara man inte bråkar med henne och låter henne sova när hon är trött så blir det så bra så bra. Tog väl mig ett halvår eller nått att inse att jag helt enkelt har en tjej som tycker att 15,5-16 timmar helt enkelt är lagom vid 7,5 månader :-)

Så det finns uppenbarligen dem som kan sova hela dagarna, och hela nätterna :-)

Som Chokladkakan sa till mig när har oroade mig för kommande nattklubbar, du märker när det bottnar och innan dess är det ingen idé att bråka om saken när man har en tröttmössa.

Och ni verkar ha det härligt måste jag ju tillägga så klart. Så underbart att vara med på detta forum och läsa sådana underbara saker..
Kaspian 2007-11-03 Minikurad 14-16 mars 2008
Cera 2009-06-28 vecka 40+5 SM från början
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Hmm. Den gågna natten blev ju sisådär... Men han sov och slumrade sig genom kvällen så det var kanske inte så konstigt. Vid midnatt vaknade han och var VAKEN. :shock: Vid strax efter 01.30 somnade han om men sov i skakiga 20-minuterspass och fick buffas till ro fram till 02.20. :sleep:
Idag är en annan dag, och idag har han hållts VAKEN. Med alla medel.:twisted: :wink:
För övrigt är treåringar de bästa på att vagna, de har ABSOLUT inte nått intresse av att stå och fika efter nått godkännande. Edvard är lika snabbt ifrån vagnen som han är där. 8) Funkar skitbra. I trista skarvar kan man dessutom rulla vagnen mellan sig och räkna. Då blir det inte heller så mycket överkoncentration, och absolut inte så värst supermysigt heller. Haha.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

TorpSara skrev:Hmm. Den gågna natten blev ju sisådär... Men han sov och slumrade sig genom kvällen så det var kanske inte så konstigt. Vid midnatt vaknade han och var VAKEN. :shock: Vid strax efter 01.30 somnade han om men sov i skakiga 20-minuterspass och fick buffas till ro fram till 02.20. :sleep:
Idag är en annan dag, och idag har han hållts VAKEN. Med alla medel.:twisted: :wink:
För övrigt är treåringar de bästa på att vagna, de har ABSOLUT inte nått intresse av att stå och fika efter nått godkännande. Edvard är lika snabbt ifrån vagnen som han är där. 8) Funkar skitbra. I trista skarvar kan man dessutom rulla vagnen mellan sig och räkna. Då blir det inte heller så mycket överkoncentration, och absolut inte så värst supermysigt heller. Haha.
GOOOO Eddie! :lol: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Jag säger bara det - absolut HÄRLIGT :lol: :heart: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Det här är bara för genant :oops: :oops: :oops:
Jag har helt missat att din andra klimp kommit :!: Men...bättre sent än aldrig 8)
\:D/ \:D/ \:D/ STORT GRATTIS! \:D/ \:D/ \:D/
Många kramar från Tina och din "gamla" kurbebbe Dag
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
http://dahlin.bloggproffs.se
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Tack kära ni! Det är ju verkligen för ljuvligt det här. Han är fet, go och nöjd mest hela tiden. Han blir vaknare för varje dag, men sex timmar verkar vara det man pallar med, somliga dagar sju. Nätterna är lite korta, sällan mer än 8 timmar, men det rätar ju till sig det med. Det är rätt skönt att bara njuuuta och känna att man har lite koll, faktiskt. 8) Den som lever lär väl märka om det håller i sig, men om man som jag har förmånen att få överjordiskt trygga ungar så är det svårt att göra nått annat.
kiki

Inlägg av kiki »

Du har tur du :lol:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

OM jag har, som har så SNÄLLA barn. 8) :lol:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Inatt fyller Alexander fyra veckor. :shock: Sammanlagt har han skrikigt, högt räknat, 30 minuter i sitt liv. En del knorr, klagan och stök har vi ju naturligtvis, men inget skrik. Det är så ljuvligt, och underbart och enkelt ibland.

Mitt eda bekymmer är att han vill göra morgon klockan 6, och jag inser att det är ett mycket, mycket ringa bekymmer. :lol:

All kärlek och oändlig tacksamhet till dig, Anna. :heart: :heart: :heart: Vet att dessa propagandabäbisar gör sitt jobb, du äras vederbörligen.
Elle

Inlägg av Elle »

Grattis Alexander :heart:! Det låter som om ni har det toppenbra där hemma!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"