Tack för all hjälp!
Idag har vi testat både gröt och potatis (som sagt). Gröt gick bättre än potatis. Ja, Anna, det finns 4-mån gröt men det fanns inte på vår ica och jag ville inte åka med barnen till storaffären. Nu kanske jag borde när de sover ... men så sitter jag här framför datorn istället. 8)
Hur som, han fick lite bottenskyla gröt i en skål vid 18-tiden idag. Ganska bra resultat. Han slungade sig mot grötskålen, fick tag i skeden och gjorde vad han kunde för att kladda ner sig.
Det var dock en lite stökig kväll, en kompis och min bror med tillhörande ettårig son på spontanmiddag - mycket trevligt men klockan gick och blev för mycket. Därför blev kvällsamningen blev inte så bra ... okoncentrerad och även försenad. Båda barnen somnade sent
Får se hur natten blir. Eller snarare morgonen, hur tidig den blir. Insomningarna har funkat bra idag, inget storskrik. Han har somnat till Dar Williams i tillägg till fågelkvittret och det verkar som att det går hem
Vad gäller amning kväll och morgon: Morgonen tror jag definitivt på. Vad gäller kvällen... jag undrar om jag kan erbjuda tillräckligt med mjölk amningsvägen då. Jag vill ju verkligen fylla honom proppis innan han ska somna för natten och tycker inte riktigt att jag kan truga med bröstet på samma sätt som med flaska (just nu trugar jag med utpumpad BM i flaska). Jag tror att det kommer att bli en kombination, först amning och sedan BM/välling i flaska. Man kan ju busa och gosa och mysa ändå, tänker jag mig... Så planen är att grundfylla honom med annat än BM under något av dagsmålen.
Oj oj oj. Det var verkligen kladdigt med matningar idag
Så... förlåt ett stökigt och ostrukturerat inlägg. jag vet inte om jag har några frågor... JO: en fråga: om man börjar med en sorts smakis, är det då viktigt att man håller sig till den och BARA den under ett par dagar, för att sedan lägga till annat? Jag har ju "brutit" mot det redan idag, när jag kört både gröt och potatis.
KRAMAR och tack för all hjälp och för att ni finns där.
Anna, förresten, jag vill bara säga att jag höll ett litet brandtal för dig idag när min (barnlösa) kompis var på besök. Hon såg schemat på kylskåpet och frågade nyfiket hur jag lyckats med det (hennes brors son som fyller ett snart äter fortfarande välling två gånger per natt). När jag nämnde ditt namn sa hon "hmm ja lite omdebatterad ... sova på mage" (minns inte ordalydelsen. hon hade bland annat läst artikeln i DN häromsistens där du blev felciterad. Vet inte om du har brytt dig om att läsa.). Så jag gick igång ordentligt och höll på en stund för att få fram ungefär: "sova på mage MED LARM säger hon, inte sova på mage. Och, Med larm på mage är säkrare än på rygg utan vilket de flesta gör. Varför kan folk inte fatta en sån enkel grej" Jag förstår inte att folk inte kan lyssna på vad du faktiskt säger och till och med SKRIVER. Det är ju inte lätt för gemene man att få det rätt heller när DN, som väl är att betrakta som ganska pålitliga, har förstått fel.