Casper 6 mån ska börja sova hela natten!!!! (några frågor)
Han har blivit kulturell i natt och fick sig lite Mozart i vargtimmen. Jättebra natt. Lite gnöl vid halv 6. Annars klockrent.
Liten fundering. Vi ska åka till Finland över jul. Färjan går 20.10 och kommer fram 7.35 Alltså efter Casper ska somna och innan han ska vakna. Ska jag låta honom sova mer än sina 20 min som sista sov i bilen till stockholm och låta honom somna tidigare i bilen från Åbo och sen så fort som möjligt komma in i rytm och göra lika när vi kommer hem. Eller hur gör jag?
Casper 080603 - kurad december 08
V 940522, A960924
V 940522, A960924
Hejsan
Kultur är aldrig för tidigt
Ska han sova i vagn på färjan? I såfall kan ni lägga han i vagn, "vanlig" läggtid och sedan rulla på färjan och sova gott natten lång. Om inte så tycker jag ni väljer ett sätt som tex det du föreslog och kör på det, resedagar kan bli lite annorlunda och faktum är att, en gång - ingen gång, funkar i dom flesta sammanhangen!
Kultur är aldrig för tidigt
Ska han sova i vagn på färjan? I såfall kan ni lägga han i vagn, "vanlig" läggtid och sedan rulla på färjan och sova gott natten lång. Om inte så tycker jag ni väljer ett sätt som tex det du föreslog och kör på det, resedagar kan bli lite annorlunda och faktum är att, en gång - ingen gång, funkar i dom flesta sammanhangen!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Vad peppad jag blir av att höra hur bra det gått för Casper.
Själv försöker jag hålla mig vaken min första kurnatt
Min lilltjej la sig 20:00 - sov 20:18. Vakna 20:55 - somna 21:25. Hosta till en gång kl. 01:35 och jag gjorde mig beredd på buffning utanför dörren, men det var bara sätta sig i soffan igen
Och har sitter jag nu med 3½ tim kvar till väckning... ser hur resten av natten/tidiga morgonen ter sig!
Min lilltjej la sig 20:00 - sov 20:18. Vakna 20:55 - somna 21:25. Hosta till en gång kl. 01:35 och jag gjorde mig beredd på buffning utanför dörren, men det var bara sätta sig i soffan igen
Hang in there! Det är värt varenda sekund av jobb i början.080612 skrev:Vad peppad jag blir av att höra hur bra det gått för Casper.Själv försöker jag hålla mig vaken min första kurnatt
![]()
Min lilltjej la sig 20:00 - sov 20:18. Vakna 20:55 - somna 21:25. Hosta till en gång kl. 01:35 och jag gjorde mig beredd på buffning utanför dörren, men det var bara sätta sig i soffan igenOch har sitter jag nu med 3½ tim kvar till väckning... ser hur resten av natten/tidiga morgonen ter sig!
I natt hörde jag ett litet pip vid 5 annars har han sovit hela natten. \:D/
V 940522, A960924
V 940522, A960924
Måste få berätta:
Vi var på julspel igår. En av mina stora tjejer sjöng i kören. När finalnumret var kvar så var det dags för Caspers sista lilla lur innan natten. Jag la snuttefilten i vagnen, ungen ovanpå och hängde ett skynke för och ungen somnar rakt av i dunder och brak från stor kör med helt komp... Jag blir fortfarande förvånad att det faktiskt fungerar
Vi var på julspel igår. En av mina stora tjejer sjöng i kören. När finalnumret var kvar så var det dags för Caspers sista lilla lur innan natten. Jag la snuttefilten i vagnen, ungen ovanpå och hängde ett skynke för och ungen somnar rakt av i dunder och brak från stor kör med helt komp... Jag blir fortfarande förvånad att det faktiskt fungerar
V 940522, A960924
V 940522, A960924
-
ilindstrom
Här knackar sista timmen innan väckning. Han bajsar nästa varje morgon och det ställer oftast till det.
Om han varit vaken upp till en timme innan han ska, så är han jättetrött innan jag lägger honom 9.30. Mitt kortsiktiga hjärta säger då att jag ska utnyttja marginalkvartarna åt båda håller och låta honom sova 2 timmar i stället för 1½. Medan min hjärna säger att det är bättre att väcka honom så kommer morgontimmen att ge sig så småningom.
Hjälp mig att tänka här.
Annars går allt bra. Jag har en nöjd och glad son. Jag kan planera dagarna och orkar göra något än kraschlanda i soffan så fort jag får möjlighet. Mina två äldre tjejer tycker det är toppen när mamma är med dem på stallet och jag älskar att vara där med dem.
Om han varit vaken upp till en timme innan han ska, så är han jättetrött innan jag lägger honom 9.30. Mitt kortsiktiga hjärta säger då att jag ska utnyttja marginalkvartarna åt båda håller och låta honom sova 2 timmar i stället för 1½. Medan min hjärna säger att det är bättre att väcka honom så kommer morgontimmen att ge sig så småningom.
Hjälp mig att tänka här.
Annars går allt bra. Jag har en nöjd och glad son. Jag kan planera dagarna och orkar göra något än kraschlanda i soffan så fort jag får möjlighet. Mina två äldre tjejer tycker det är toppen när mamma är med dem på stallet och jag älskar att vara där med dem.
V 940522, A960924
V 940522, A960924
Hej! Jag skulle inte kompensera förlorad sömn nattetid med extra sömn på dagen. Då riskerar man bara att det fortsätter på det viset. Så var extra noga med tiderna och ge en pangramsa när han vaknar i vargtimmen. Avvakta sedan. Hur hanterar du hans bajseri på morgonkvisten?
Kram Emma
Kram Emma