Hejsan!! Var ett tag sedan jag var här inne!!
här går allt helt okej

lillan sover som vanligast ca 7-8h på natten med hjälp av nappen. vaknar hon får hon nappen och somnar om lika snabbt igen
Hon är imorgon (måndag) 12 veckor... va tiden går snabbt!! Jag har börjat läsa mig in lite på 3-4 månaders nu i Barnaboken.. (jag bara ÄLSKAR den boken, finns ingen bok som e så bra hihi)
vi har dock inte spikat något schema ännu, när jag hade bestämt mig, så blev vi förkylda i hela familjen... och Yasmine sov mycket mer än vanligt.
tänkte att jag skall vänta med att spika tills nästa vecka någon gång, efter högtiderna här hemma nu i dagarna. Fast vi har ju någotlunda rutiner, i varje fall på dagen, på kvällen har jag inte riktigt fått bukt på ännu! såhär ser det iprincip ut varje dag:
vaknar 8-8:30 vaken 1,5h/1h 45 min
sover 1,5h
vaken 1,5h/1h 45 min
sova 2h (här brukar det börja krångla, hon vill oftast inte sova mer än 45 min men jag vagnar, ibland blir det inte mer än 1,5h sömn här
sen e hon vaken 2h o ibland e d omöjligt att få henne sova i mer än 20 min pass under resten utav kvällen, max 45 min
tanken är att ha natt vid 21 om hon vaknat 8:30 men jag vet inte, funerar på o försöka börja ha ett 7-19 dag... vad har ni för goda råd? mitt problem e min lathet!! jag e van vid att vakna betydligt senare

jag tror att jag måste i samband med att jag spikar ett schema till yasmine spika ett schema till mig själv

så saker blir gjorda liksom
i övrigt så äter hon sig mätt i varje fall, det e inte så mycket som jag hade velat (äter nan2) men hon sover ju bra under natten så jag antar att hon ätit bra. hon sväljer dock en hel del luft! vilket resulterar i massa rapar o efter rap vill hon inte äta igen (men äter efter ca 30 min igen)
när kan man börja ge riktig mat egentligen? med tanke på att jag endå inte ammar så skulle jag mer än gärna börja introducera mättande välling och gröt osv. men nu e nog för tidigt, men när egentligen går det bra vid 3 månader? det rekommenderas ju inte utav bvc liksom, men jag litar inte så mycket på dem om jag ska vara ärlig

jag har saknat att hänga här!!!

nu ska jag ut o kika i andra trådar!!

tack för att ni finns