Kram till tusen för länken!!miar70 skrev:hej på er alla illamående blivandeHär är länken till *friedas* gamla "kräktråd", jag tror det står där i om lergigan... annars kanske ni kan få en massa annan inspiration därifrån!
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=8265
Kram!
"Jag trodde du skulle ha mens!"
-
Kalaskakan
-
*frieda*
Oj oj oj
Här händer det saker när en annan är upptagen med flytt
Ang. Illamående som dryftas i både den ena och andra tråden med tillhörande teorier:
Akupunktur - Funkade jättebra på mig
Men, bara tillfälligt. När jag återvände till akupunktören för femte gången fick jag veta att behandlingen inte tog som den skulle för att det förmodligen var någonting annat som inte var OK. Akupunktören menade även att det fanns ett samband mellan mitt illamående och den ryggvärk jag led av under förra grav. Jag hade jätteont precis mellan skuldrorna, det kändes som att jag hade en kniv instucken där.
LCHF och stabilare blodsockerhalt som ett led till minskat illamående. Mycket möjligt att det är så. Men jag har inte bara problem med illamående utan även med magsmärtor som intesifieras med stabbigheten i maten. Mjölkprodukter (och jag äter bara de feta) och frukt är det enda som inte efterlämnar en stark obehagskänsla i magen.
Jag har märkt att jag mår bättre när jag: Motionerar dagligen, äter många små måltider - smothies på fet mjölk och bär, kokt ris och torsk med kokta grönsaker och en klick smör, kokt ägg på vitt bröd med majonnäs o.s.v. Det är också viktigt att jag vilar middag. Trötthet påverkar illamåendet mycket negativt...
Nu måste jag packa upp vidare.
Tack alla
Ang. Illamående som dryftas i både den ena och andra tråden med tillhörande teorier:
Jag har märkt att jag mår bättre när jag: Motionerar dagligen, äter många små måltider - smothies på fet mjölk och bär, kokt ris och torsk med kokta grönsaker och en klick smör, kokt ägg på vitt bröd med majonnäs o.s.v. Det är också viktigt att jag vilar middag. Trötthet påverkar illamåendet mycket negativt...
Nu måste jag packa upp vidare.
Tack alla
-
Nancy
Det är inte min tråd Nancy, men för upplysnings skull så trampar inte du folk på tårna - någonsin, skulle jag säga. Och definitivt inte nu (säger jag som håller med om det du skriver, men jag menar att du är ingen person som trampar speciellt hårt!)Nancy skrev:Jag hoppas att jag inte trampat nån på tårna med det jag skrivit om mina egna erfarenheter av lågkolhydratkost och graviditet.
Kram från Nancy
ps. Lycka till med uppackningen, försök ta det lite lugnt mellan varvends.
Kram *frieda* och hoppas ni ska trivas bra på nya stället!
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
Nancy
-
*frieda*
Nancy
Nä, jag tog inte alls illa vid mig. Jag ville bara förtydliga mina erfarenheter 
Naprapaten lär jag uppsöka innan magen börjar växa. Tack för tipset
Tack /LO för kramen
Har precis läst på om livmoderkakor som fastnar och att risken ökar om man tidigare har haft livmoderkakor som fastnar. Min man tycker att tanken på kejsarsnitt är lika läskig som jag tycker att tanken på vaginal förl. är
Jag är dock orubblig i mitt beslut =; Men försöker vara så tillmötesgående jag kan gentemot min stackars op-rädda karl
Den stackarn grät stort innan sin egen blindtarms-op i vintras
Så jag förstår honom, förstås...
Kram kram
Naprapaten lär jag uppsöka innan magen börjar växa. Tack för tipset
Tack /LO för kramen
Har precis läst på om livmoderkakor som fastnar och att risken ökar om man tidigare har haft livmoderkakor som fastnar. Min man tycker att tanken på kejsarsnitt är lika läskig som jag tycker att tanken på vaginal förl. är
Den stackarn grät stort innan sin egen blindtarms-op i vintras
Kram kram
-
*frieda*
Hej och hå, nu är jag i vecka 11+1 och nu börjar jag att på allvar fundera på att kontakta MVC. Har jag inte gjort innan ser ni, det skulle kännas så korkat att ha inskrivning i Uppsala för att fortsätta i Sandviken.
Spyr dagligen och rekommenderar alla i samma sits att inte äta cornflakes. Fastnar i näsan och man snyter ut cornflakes resten av dagen
Har föga tillgång till datorn, då den enda som varit tillgänglig hitills är mannens laptop, som han tar med sig till jobbet.
Nu ska jag baka bröd... I bakmaskin alltså...
Spyr dagligen och rekommenderar alla i samma sits att inte äta cornflakes. Fastnar i näsan och man snyter ut cornflakes resten av dagen
Har föga tillgång till datorn, då den enda som varit tillgänglig hitills är mannens laptop, som han tar med sig till jobbet.
Nu ska jag baka bröd... I bakmaskin alltså...
-
*frieda*
Visst är det häftigt
/LO
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
*frieda*
Idag fick jag hem ett litet frågeformulär som ska skrivas i innan inskrivningsbesöket på MVC.
Med frågeforumläret fick jag hem en broscyr över mat man bör äta och inte bör äta när man är gravid. Jag skrattade
Jag kände mig något åt det hållet som Nancy
Jag äter frukt och dricker te
Nej ursäkta mig etablissemanget, i det här fallet livsmedelsverket (
Tappar hår, luktar kräks och får finnar annars. Men det är bara fråga om några månader sen är det här ur världen.
Jag är märkvärdigt lugn i mig själv detta till trots. Jag har bestämt mig för att gilla läget helt enkelt. Jag kan fortfarande njuta av mycket här i världen, om än inte av mat.
Jag såg ett inslag på SVT24 i morse. Det var från en konferens som handlade om hjärntumörer. Ett porträtt var särskilt fångande:
En man som fått en hjärntumör som bidrog till kraftiga luktsensationer. Helt plötsligt, dagligen, får han en mycket obehaglig lukt i näsan om orsakar kraftiga kräkningar. Historien var rörande - hur han först inte blivit tagen på allvar av sjukvården som avfärdat det som en ihållande magsjuka. Hur han via sin hustru får kontakt med en läkare som per telefon kan ge honom den preliminära diagnos som innebär hjärntumör. Hur han får detta bekräftat via röntgen. Hur han får veta att tumören inte går att operera. Hur han genomlider strålning utan direkt resultat. Hur han slutligen sätts på epelepsi-medicin som mildrar symptomen. Vad detta gör med honom som människa. Deppressionerna och återhämtningen. Arbetsträning och tjafs med FK...
Vad är väl ett graviditetsillamående som håller i sig i max 9 månader i jämförelse
Kram alla
-
Kalaskakan
Typ engelskans GO på Italienska (Spanska?) skulle jag nog översätta det med. Har vi något bra uttryck på svenska? Hejja...
/LO
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum