Jojomensan Puffis! Ingen 70-talssamling utan overall. Jag har flera modeller, en med stjärtlucka ("praktiskt när barnet snabbt behöver sitta på pottan" ), en utan krage men resår i midjan och utsvängda ben, en med raka ben och krage. Och så massor av hängslebyxor, sjömanskostymer, utsvängda kappor, solklänningar med tillhörande trosor, nattlinnen, ja allt.... Såååå fint!
Åh, herregud, ditt lyllo! Finns det ingen chans att man kan kopiera/scanna de där mönstrena? I så fall skulle jag kunna betala en slant för det (och sedan sätta morsan på att sy

). Inte kan det väl vara mot upphovsrättslagen? De är ju gamla... Annars kanske man kan hitta företaget kanske...
Måste höra med morsan, som sparar på allt, om hon kan ha något liknande. Vet att hon sydde en del till mina syskon när de var små på 70-talet.
Svärmor fattar liksom inte alls storheten, hon fick nog på 70-talet tror jag...
Min svärmor är likadan. Hon fick barn 79, 82 och 87. Hon pratar fortfarande om hur roligt det var när den sista pojken föddes, för då kunde man äntligen köpa kläder i fina färger

typ lila....

Men hon har nog inte sparat nåt sånt...
Mina syskon är födda 68 och 70 (jag 80) så man blir ju helt betagen när man tittar på gamla kort på när de var små. Eller på den underbara kortkorta men vida ljusblå klänningen som mamma hade när hon var gravid *dregel*
Var på MeandI-party igår och där fanns jättemånga modeller med just sådan frotté - så kolla där om du vill lägga en storpeng på klädkontot. Billigt är det ju inte
Synd, men nåt klädkonto existerar inte ens. Köpte faktiskt ett par jeans till mig själv igår för första gången på två år, minst. De kostade 198kronor och var lite för små (men det ska jag rätta till, inte med hjälp av symaskinen, utan genom att äta nyttigare

). Men det skulle vara kul att titta på. Ska se om jag hittar nån hemsida.
...ngt senare...
...OK... varför gjorde du så mot mig???

Jag hittade
hemsidan och nu är jag fast ju! Så JÄKLA snygga grejjor! Den gröna frottéklänningen för mamman? IIIIh, vill ha! Nu går hjärnan för fullt för hur jag ska lyckas skrapa ihop pengar till sånt...
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.