nån som har "buffat" barnet på sida?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
mari.g

Inlägg av mari.g »

Hejsan!
Ser att du lagt in ditt inlägg nu ikväll. Är ju inte nån expert, men vill ända svara inför natten.

Själva målet med kuren är ju att han ska kunna somna själv :!:
Se inte hans skrik som protester, han frågar dig! -Ska jag sova nu? Här? Säkert?... Vaktar du? Du svarar honom -Ja! Tills dess att han fattar galoppen.

När du har ramsat ska du låta honom reagera, lyssna av... Om/när han tystnar ger du honom en bekräftelseramsa som ska följa honom in i sömnen. Du får alltså försöka vara med i svängarna om han somnar väldigt snabbt. Leo hade oxå en period då han gjorde så. Om han inte tystnar och han blir ledsen så får du ju ramsa igen... lyssna... ja du vet...

När du känner att dialogen sitter och han förstår vad ramsan betyder börjar du dra ihop bekräftelsen med läggningsramsan...

Duggan eller annan klok, rätta mig om jag säger nåt knasigt!

Lycka till!

//Mari
Mamma till ljuvliga Leo 0707 och Tilde 1108
duggan

Inlägg av duggan »

..inget knasigt så långt ögat når :wink: ...
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
lillajag_84

Inlägg av lillajag_84 »

hann ju inte läsa inlägget förrän nu på morgonen, men vet ni vad :?: :!:

Elvis har sovit sin första hela natt :!: [-o< :-({|= \:D/ :D

Har hört han gnälla till 2-3 ggr men de blev aldrig nå mer än så, men ja tror ju nu inte att kommande natt kommer att flyta på lika enkelt.. :)
Men nu fattar ja hur ja ska göra. Så fort sonen är tyst efter sina protester så är ja där PANG med en bekräftelse ramsa så att han somnar medans han hör sin godnatt ramsa. :wink:

Ja är så utvilad å känner mej på kanon humör :!: idag ska vi iväg till stan å köpa takräcke å träskidor, för nu ska vi gräva fram min mammas gamla segenbaden träpulka å börja traska ut i skogen :!: :D
Nadja, mamma till Elvis född 070816 & matte till Tjej bordercollie/alaskan husky född 060228 =)
mari.g

Inlägg av mari.g »

Guld :!: =D>
Mamma till ljuvliga Leo 0707 och Tilde 1108
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"