Nu orkar vi inte längre, i alla fall inte lilla A!
Hon sover kanske en hel natt per vecka i snitt. Resten är brutna med ett långt vakenpass som lilla älsklingen själv instiftat sedan i januari. Det är någon gång mellan 01 och 04,30 som det börjar och vissa nätter är det lek och babbel andra nätter gnäll, tystnad någon minut, och gnäll som sedan byts av med lek och så gnäll igen. Så håller hon nu på i 1,5-2 timmar, någon gång i 3 timmar.
På morron när det är dags att gå upp kl 7, då är hon såååååå trött att det nästan är lögn att få upp damen ur sängen. Vi har en stund i vår säng före frukost, och då vilas det en stund dessa mornar, innan pigga A infinner sig och busar runt i sängen. De få nätter hon sover utan att vakna mitt i natten, vaknar hon mellan 6 o 7 och sjunger och "ropar" på oss. Och när kl är 7 är det en strålande glad tös som vi hämtar som står och studsar för att få komma ur sängen...
I morse var A riktigt, riktigt trött, slår alla rekord hittills, det har bara varit gråt och gnäll än så länge.
Schemat ser ut som följer:
Natt 19-07
dagslur 11.30-13
Vi är ute 1-1,5 timme på förmiddageen och 1-2 timmar på eftermiddagen.
Något som jag nog slarvar med är är A's arbete, det blir mest småjobb som att räcka mig saker, lägga saker på plats, spola i toaletten, duka lite, plocka lite disk. Vi har sällan riktiga arbetspass, det slutar oftast med att A hittar en intressanst sak som hon försvinner med, eller liknande.
Hur som, nu känner jag att om det finns något att göra åt detta problem, så måste jag göra det NU, för A är så totalt uttröttad av detta.
Lät tidigare henne kvarta över ganska ofta på middagsluren när hon varit vakken på natten, men tänkte så att då kanske hon är vaken ändå mera, så nu har vi 1,5 timme sömn och inte mer på dagen.
Det är mkt sällan något gnäll vid kvällsläggningen, oftast somnar hon direkt, gör det nu iallafall - troligen jättetrött, innan kunde hon sitta och sjunga och leka ett bra tag, men somnade sedan.
I sängen har hon snuttefilt som hon älskar, och en nalle.
Rummet är mörkt. Det är tyst i huset på natten, utom att pappa snarkar en del i vårt rum som är vägg i vägg med A's och att fåglarna nu på sommaren kvittrar muntert från ca kl 02.30.
Sååå, jag är tacksam för att tankar, funderingar, sparkar där bak etc... Jag är trött, men A är helt slut av detta.
Innan detta började sov A som en stock hela natten och det hördes sällan ett pip från hennes rum, dock ofta tidiga mornar men ingen nattcirkus...
KRAMAR