Nu är det nära!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Håll alla TUMMAR och tår ska det ju stå.. :oops:
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Håller alla tummar och tår jag har :D
Följer denna tråd med spänning kan jag tala om.... Kollar flera gånger om dagen för att läsa om något hänt. :D

Kram
Sophie
ÅsaB
Inlägg: 875
Blev medlem: tor 10 maj 2007, 17:05
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Här är en annan som kollar så fort tillfälle erbjuds. Roligare att kolla här än att betala räkningar på Internet... :(

Fast man är ju lite besviken, faktiskt! När skall nyfikenheten stillas???

Kramar// Åsa
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

Håller tummarna för dig Elle! Nu är det ju verkligen nära, vad spännande! Vad mysigt att få en ny chans att göra rätt från början.

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Elle, jag tänker på dig!!! Själv gick jag över tiden 8 dagar med Hugo och började nästan tro att det inte skulle bli något, att jag bara inbillat mig att jag var gravid och att magen bara var en illa fördelad övervikt. Så jag ömmar med dig och din otåliga väntan på att så susa på babyn.

KRAAAAM så länge!
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Håhåjaja, vilken ooooliiiidligt spännande väntan! Ska det bli en kopia av Olle? Eller en helt egen sort? Elsa eller Bosse? Frågetecknen hopar sig. :D

Våra två senaste har ju haft den goda smaken att komma på morgonkvisten så vi har hunnit hem och presenterat nyförvärvet innan de större barnen haft läggtid. Jag skulle nog inte valt att väcka utan isf hellre väntat till morgonen. Men det är ju jag det...

När Nike, nästan 2 år fick träffa Milo första gången räknade hon snabbt in alla tår "En-tå-fem, så ja, ba-ba!" för att sedan ägna sig åt att gunga i hans bilbarnstol. Apropå Emils version. :lol: Storebror Jander tycker däremot alltid att just den här bebin är den finaste han har sett. Idag på promenad i skogen annonserade han sin önskan om en till bebis i familjen. "En till?" undrade mamman förskräckt. "Ja, vi har ju bara en". :lol:

Kram Jannika
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Tack vänner :heart: för era tankar och uppmuntrande ord, det värmer!

Har ny tid hos akupunktören imorgon och då ska hon sätta in stora artilleriet, så nu j-lar :lol:

Jannika :heart: , vilka sötnosar ni har, en till, varför inte :wink: :lol: Tack för att du delar med dig av hur ni gjorde.

Nu ska jag pussa på min juvel Olle :heart: och njuta av en lässtund i soffan med honom!

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Håller tummar och tår hårt - gissa om jag ser rolig ut när jag vankar runt...?

:wink: :lol: :heart:

/Fjällmor
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Inlägg av Sussi »

Jag håller också alla tummar, alla timmar ;) Nu är det dags för Bosse att titta ut, tycker jag! Det är en bra dag att födas på, idag!

Här har vi precis firat Antons 11-årsdag :) Fy 17 vad tiden går fort, det var ju NYSS han kom!

Kram! :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Elle, vilken väntan! :heart: Vi är många som väntar med dig om det är till någon som helst tröst. :lol:

Jag tror att du är fantastiskt vacker Fjällmor med eller utan hållna tår och myrsteg. :heart: :wink:

Kan jag ana ett visst bebissug, Sussi? Är du nästa kvinna till rakning? Det är väl inte försent än? :wink: :lol:

Kram på er alla och extra hejarop till Elle och Bosse (Elsa)!

Jannika
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Inlägg av Sussi »

Jannika skrev:Kan jag ana ett visst bebissug, Sussi? Är du nästa kvinna till rakning? Det är väl inte försent än? :wink: :lol:
Skämtar du?!? ;) Det skulle vara underbart att få snusa bebis igen :) Försent är det inte, rent medicinskt sett ;) men jag kanske är en aning gammal... :roll:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Fjällmor :heart: du är ju för rolig :lol:

Var på intensiv akupunktur igår em och då satt det fart, höll i sig hela kvällen för att sedan avta.. Lite jobbigt detta svängande fram och tillbaka.. Ska på överburenhetskontroll imorgon bitti så då får vi se vad de säger. [-o< Hoppas på att jag föder innan söndag för då är jag i v 41+6 och där går gränsen för att få föda på Södra BB. Efter den dagen räknas det inte som "normal födsel" och då blir det stora SÖS istället. Skulle kännas jätte trist när vi fått så bra kontakt med alla BM på Södra och vi känner oss så välkomna.

Tack för era tankar, följetongen fortsätter :wink:
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Men jösses... vill ju veta nu ju!

Förresten, en kompis till mig har fyra barn, två killar och två tjejer, och hon får i tid med tjejer och går över med killar :lol:

Så, eftersom Olle kom tidigare och du nu går över så kanske det är en liten Bosselina där inne :wink:

Kram
Sophie
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Tack Elle och Jannika! :lol: :heart:

Var hos BM igår och kan ståta med 98 (!) :shock: kg på mina 164 cm nu i vecka 28... Bilden du såg, Jannika, måste blivit manipulerad av guben min :roll: :lol:

Min längsta övertid är 42 + och då trodde jag på allvar att jag skulle lägga av en brakare och så skulle magen sjunka ihop som en trasig ballong... and no bebis :^o 8-[ Tänk vilka spratt sinnet kan spela en i väntans evighet :wink: :lol:

Kram! :heart:
/Fjällmor
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Fjällmor, jag börjar känna som du gjorde. Att det inte finns någon bebis där inne :^o utan att jag bara inbillar mig. Får väl se vad som dyker upp på UL imorgon :wink: :lol:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"