Jo!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Instämmer med Mia, skönt att du får sova :sleep: För passa på, sen när bebisen kommer skall du ju inte räkna med nån sömn :roll: 8) :lol: Eller hur visan nu brukar låta :-({|=

Angående magens storlek är det märkligt hur många graviditetsexperter det finns runt en... :roll: Utbildning krävs inte och att ha fött barn själv är definitivt inte nåt som behöver räknas som merit. Har själv fått höra i sjätte månaden att jag väl borde föda när som helst... Uttalandet kom från en trebarnsmor :roll:

Att magen min legat ganska exakt på SF-kurvan betyder inget. Att den förra gången låg under medel på kurvan betydde inget det heller. Jag var GUUUD så stor och hade MINST femlingar i magen.

Oj vad jag babblar. Terapiskriver heter det visst.

Mitt ärende var ju egentligen att önska dig lycka (och styrka) inför beskådningen och en vass tunga att försvara sig med vid behov :P :twisted: :lol:

:heart: Kramar från Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

...allt bra nyfiken på hur det gick :roll: :heart: :?:

Och sen glömde jag ju skriva att oavsett magens storlek tycker jag att det fantastiska i att du är gravid är större än den största mage :heart: :wink: :D

(fast vansinnigt är det i vår storleksfixerade tidsålder att det nästan är "status" att ha gravidmage som knappt syns förrän det är dags att åka till BB)

Stor kram från Nancy
Jannika

Inlägg av Jannika »

Kan snabbt konstatera att jag inte har nån status i de sammanhangen i så fall, haha!

:lol: Men du har så rätt Nancy, det har jag inte tänkt på. Men det är väl en logisk följd av att man knappt ska beröras av att ett barn har kommit till världen heller. Det ska aktiveras och konsumeras som vanligt och sen ska bebin in på dagis fort som ögat så man kan återgå till sin heltidsanställning. :shock:

Nancy, kolla vadslagningstråden, jag har skrivit lite om nästa prinsessa...

Lycka till med olyckskorparna och gotta-sig-gamarna, Fjällmor! :wink: :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :lol: :lol:

TACK älskade vänner! :heart:

Jo, jag överlevde...
rapport kommer :wink:

Storkramen!
/Fjällmor :sleep:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hello!

Nu ska vi se om jag hinner rapportera om vår händelserika vecka innan jag somnar :wink: :lol:

:D Nedtrappning av mediciner pågår, första steget avklarat! 8)

:D Första besöket nos BM, nere i civilisationen, gjordes. Sin vana trogen satte hon på sin stenåldersversion av ultraljudsapparat för en premiärtitt... men inte fick vi se nå't :roll: Lilla Fjällräven hade lagt sig i gömsle :heart:
Det enda hon kunde kolla var om påsen hade rätt mått för tiden, och det hade den :thumbsup: Men hu som det suger till i mammatarmen när det bara är ett tomt svart hål på skärmen.. :? :oops: 8-[ Nytt datum för Fjällrävsspaning inbokat i slutet på juli :heart:

:D Fredag = Skolavlutning :!:
Betittad, begapad, och "OJ, det KAN ju bara inte.... " men jag hade klätt mig fin, i riktiga, helt nya mammakläder - och lämnade pirret hemma. Jag må vara stor, men STOLT är jag också! Så det så...
Efteråt släppte spänningarna, och jag och storbarna firade med pizza och långfilm - jag somnade :sleep: :roll: 8-[

...och vaknade lagom till mellis!

Storkramen! :heart:
/Fjällmor
matildur

Inlägg av matildur »

:D Det där låter bara så härligt, att nu vill jag genast bli gravid igen! Förra sommaren denhär tiden var jag precis där du är nu! Stort grattis från finnen som i och för sig förut var Lulebo. :D
Son i januari 2007
Dotter i augusti 2009
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men hörru fjällräven, man FÅR inte gömma sig för sin mamma! Så det så! (gräl, gräl...) Tur att det blir en ny titt-tid.
Klart du ska vara stolt, allt annat går bort.:heart:

Kram Jannika
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:heart: Du är såååå vacker såååå! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Tack snälla ni... :heart:

Och xtra tack till Jannika för bassningen av Bonzo - mammahjärtat fastnade verkligen i halsgropen några da'r.. 8-[ [-o< :heart:

Kramar
/Fjällmor
Elle

Inlägg av Elle »

Fjällmor :heart: , vad fina vi kommer vara i augusti på kursen, du, jag och Susan kommer vankandes fram med våra magar :heart: UNDERBART :lol:

KRAM Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack fjällmor för fjällrapport :heart: :D

Nu inväntar vi med spänning att lilla fjällräven :heart: behagar visa sig också. Glöm inte bort att det där kan ändra sig över en natt, hade BM kollat dagen efter hade h*n kanske visat sig.

KRAM från Nancy
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Halloj vänner mina! :D

Mama-life

:thumbsup: Illamåendet börjar avta
:thumbsup: Jag kan hålla mig vaken! :shock: :lol: Om jag följer mitt schema strikt med minst 10 timmars natt och 1,5 tim siesta... O:)
:thumbsup: Jag får fortfarande njuta kaffe :heart:

:? Har börjat känna av fogarna redan...

Bonzo-life

:heart: v. 11 är snart till ända, magiska v.12 inträder imorgon - då kan vi andas ut...
Go Bonzo! :heart:

Kram!
/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heja Bonzo! Och duktiga mamman! :heart:

Vecka 12 låter toppen!

Hur var det nu, hade bebin visat sig? För ni har gjort ett till UL eller? :roll: Förlåt min förvirring....

Kram Jannika
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hurra för fjällräven Bonzo :lol: :mrgreen:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Underbart att v.12 snart är kommen :thumbsup: Och fint att du får må så bra :heart:

Kram från Nancy
ps. undrar detsamma som Jannika, blev det nåt UL :?: ds.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"