Lactulos

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Vad skönt. Jag tror att du kan köra på blöja tills han själv beslutar om annat. Eller som du själv tänker, vänta till sommaren om han själv inte tar initiativ först.
Nu kommer han ju snart att märka att det ju går bra, och sen kommer han ju att våga testa på toan igen tror jag.
CajsaS

Inlägg av CajsaS »

Hej igen alla underbara människor som har läst, följt och stöttat i denna tråd!
Jag kan meddela att bajseriet nu känns bra igen. Det kommer i.o.f. i blöjan och aldrig på toaletten. Men det är _inte_ någon kamp längre och han försöker _inte_ hålla emot längre. Jag är så lättad.
Han är ingen regelbunden kille utan bajset kan komma när som helst på dagen och ibland kan det gå någon dag emellan. Men det kommer!
Han får lactulos gömd i kvällsvällingen och det tänker jag fortsätta med ett tag.
Jag sa häromdagen att jag var glad för hans skull att proppen verkade ha försvunnit. Då sa han själv att den inte hade det utan skulle försvinna när han blev 4 år för då skulle han bajsa på toaletten istället. Så nu hoppas jag att det blir så i april när han fyller. Annars låter jag nog honom bajsa i blöjan ett tag till om han hellre vill det. Huvudsaken är ju att det kommer och att han äter som han ska och det gör han nu - stora härliga portioner igen!
Kram från Cajsa och stort tack!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

:thumbsup:
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"