Frågor inför SM-start med 3-månaders!

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
lenita
Inlägg: 164
Blev medlem: tor 31 mar 2005, 20:07
Ort: Sjulsmark, Piteå

Inlägg av lenita »

TorpSara skrev:Svarar han på vagningen? tystnar men vaknar? Eller somnar han inte alls?
Jo, han svarar på vagning genom att lugna sig, blir dock inte alltid helt tyst, utan ligger och gnyr. Jag går därifrån med ramsan och han skriker åter igen upp sig....

Nu är fösta sovpasset avklarat. Han sov ca 45 min, efter det har jag fått ramsa och vagna och han har varit lugn och tyst i endast korta stunder. När jag slutligen tar upp honom ser jag att han ligger och blundar, han är alltså inte klarvaken då han gnäller och skriker :?

Våran vagn är dessutom inte av den bättre sorten när man ska vagna. Eftersom att det är en sittvagn utan lift i så finns inget som stoppar barnet i fall det skulle halka neråt vid vagning. Det har faktiskt hänt att han varit på väg att halka ur, men jag har sett det och lyft opp han igen.... kanske jag inte riktigt vågar "ta i" just av den anledningen :?

Ska börja läsa på inför en kommande kur :shock: ser ingen annan utväg nu...
och jag som ville köra SM just för att slippa kura :cry:
Mamma till Elina 040919, kurad vid 22 mån och Valter 061024, standardmodellen från 3 mån,kurad vid 5,5 mån!
http://www.familjeliv.se/hem/lento/presentation.php
lenita
Inlägg: 164
Blev medlem: tor 31 mar 2005, 20:07
Ort: Sjulsmark, Piteå

Inlägg av lenita »

Nu har vi då börjat en kur... Det har varit lite lättare att få honom att somna in de senaste dagarna, så nu verkar han ha glömt tutten :D SKÖNT! Kände att jag ändå ville köra en kur på honom för att introducera spälsäng och för att få ramsan att sitta bättre :D

Se hur det går för oss
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=10971

Lenita
Mamma till Elina 040919, kurad vid 22 mån och Valter 061024, standardmodellen från 3 mån,kurad vid 5,5 mån!
http://www.familjeliv.se/hem/lento/presentation.php
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"