ett äkta proffs!!!
å här sitter jag å fuskar...
8-[
Välkommen till Syjäntornas galna tråd strömming!
:-({|=
Kanske du har svar på några av våra funderingar på senaste tiden..?
Stor lycklig välkomstkram från fjällen
ÅsaB skrev: Tinis - MOBBING!!! Fast jag älskar dig ändå, även om du är knasigt förtjust i velour.Och vad är det nu för fel med fleece??? Jag syr en ny tröja med ett stoooort leende på mina läppar och bara njuter. Vad är det för problem du har?
1 - Jo du, känner igen det där med jersey kontra fleece. Det var ju precis just det jag slet med i min babyfilt. Det löstes i det fallet med att jag strök vliselineband på trikån, så smet den inte ifrån mig! Funkade hur bra som helst!Tinis skrev: Ok då, jag bara gav igen på det oskyldiga fleecet. Inte så tokigt. Men jag håller på med en väst som ska fodras i jersey. Mitt påhitt att fodra i just det tyget och det är liiiite mer elastiskt än fleecen, så det är lite knivigt. Dessutom tusen delar, infordringar, skärningar och massar luvor och dragkedjor och grejer... Jag försöker liksom få till logistiken kring det hela - när vilken del ska sys ihop med vilken för att allt ska bli vändsytt och najs. Det bådar inte så illa just nu faktiskt. Overlocken gör massa bra grovarbete , tjoho!
Syr du kragtröjan igen?