Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

åh vad den här tråden är underbar! :heart:

TACK oh surödlor

[-o< :heart: :heart: :heart: [-o<

Vet ni, nu är det lite pirrigt. Om ett par timmar kommer forumets ordförande /LO hit. Vi har bara träffats en gång tidigare, hos Anna i Gastsjön, och det var ett år sen...

Kram! :heart:
/Fjällmor (lite gladare idag)
K-ina

Inlägg av K-ina »

Åh vad trevligt ni kommer att få!!!
Och vi vill ha direktrapport om vad ni snackar och tisslar om... :lol: Hälsa /LO!

Nu är min 8-åring iväg på sin första övernattning/lägeraktivitet... Han lämnades av kl. 10 vid församlingshemmet utrustad med sovsäck, ficklampa, gosedjur mm. Vi hämtar honom först om ett DYGN! :shock: HUR blev han så stor? Var har dessa 8 år tagit vägen? Hur 17 gick det till?

Nu ska vi ut och förlusta oss med 4-åringen som sååååå gärna vill slippa storebrorsan och vara i centrum för all uppmärksamhet! Få se hur länge det är roligt utan Axel... :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

K-ina skrev: Nu är min 8-åring iväg på sin första övernattning/lägeraktivitet... Han lämnades av kl. 10 vid församlingshemmet utrustad med sovsäck, ficklampa, gosedjur mm. Vi hämtar honom först om ett DYGN! :shock: HUR blev han så stor? Var har dessa 8 år tagit vägen? Hur 17 gick det till?
ÅH men jag vet precis hur det känns!
I skolan här far de ut på fjällvecka. Som nyinflyttad fick jag hönsmammehicka när utrustningslistan kom: egen kniv... va! :shock: KNIV? :shock: 8-[ jodå, egen kniv ska de ha med sig... huvvaligen...

Så satt vi denna första vinter och fikade med andra familjer från byn. Barna deras hade yxan med bland fjällbjörkarna... Jag vågade mig på en fråga:

:arrow: Ursäkta en nyinflyttad, men är ni inte orolig att det ska hända något..?

:arrow: Jo, men om he' gör det så gör de ju int' om'et..

ok.. 8-[

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Stora elefanter fladdrar i magen... :shock:

Ikväll skall jag åka till Malmö, för att övernatta hos svärföräldrarna, inför en fördjupningskurs som jag skall gå i Aktivt Föräldraskap (bara över en dag) i Lund under lördagen.

Jag har aldrig varit i Lund. :? Jag har skrivit ut en vägbeskrivning från Hitta.se som beskriver hur jag skall köra från Bara till Lunds folkuniversitet, men jag känner mig INTE lugnad. :( De senaste gångerna som jag har skrivit ut något från hitta.se har det varit helkonstiga köranvisningar och jag har kört vilse, svurit, tittar på anvisningarna, och fattat inget alls. :x Eftersom jag navigerat i Göteborg har det ändå alltid löst sig med lite sunt förnuft från min sida - men nu skall jag alltså till en helt främmande stad med köranvisningar som jag inte litar ett dugg på. :(

HJÄLP! Vad skall jag göra... :cry:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Päivi skrev: HJÄLP! Vad skall jag göra... :cry:
Du ber din svärfar rita och berätta. Han är van vid yra kvinnor.

Hälsa min storprins! Han ville åka till mormor & morfar för att diskutera primtal med er - haha!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Päivi: Jag brukar se till att ha telefonsupport av nån som antingen hittar bra eller som kan läsa kartan åt mig... :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: tack svägerska och TorpSara! I värsta fall får jag väl parkera bilen nånstans i Lund och ta en taxi... 8-[
Jannika

Inlägg av Jannika »

Gablex skrev:Jag undrar bara lite stillsamt varför det är så otroooooooligt svårt att berömma och glädjas åt det som är bra, och så superduperenkelt att slå på stora trumman och gärna kalla till krismöte så fort det är tillstymmelse till negativt? Nästa vecka ska jag & Mr Cool sitta i vårt typ 150:e möte om Storprinsen och antagligen få höra en massa skräp om vår son. Maken till sönderanalyserat barn finns inte på denna sida ekvatorn, det kan jag garantera .

Ja, förlåt om jag sabbade stämningen. Jag har i alla fall fått tårta på jobbet i dag igen.
Jamen du vet, då kan de ju missa alla era 150 möten och VEM vill det? Nu när ni ju ÄÄÄÄR så snygga? :wink: Ja blä, vad trist. Jag vet hur det är på den andra sidan, alltså lärarnas. Och det är ibland väääldigt mycket gnäll och skäll och vääääldigt lite verkstad från lärarna själva av typen självinsikt, pedagogisk vilja osv. Men sen är de också piskade att DOKUMENTERA allting så inte skolan/rektor hamnar på pottkanten OM det skulle bli tok/anmälan/skäll från mottagande skola... Tjoho! Hur som är det skräp för Prinsen :heart: och jag förstår att ni sliter ert hår.

JAG har väldigt dåligt med tårta på mitt jobb. Alltså, astrolog är ett dåligt val om man vill ha fredagsfika (får ordna allt själv), skvallra och gå på fortbildning betalt.
Och som hemma-mamma är det rätt skralt med ovanstående också faktiskt. Men nu har jag anmält mig till en högskolekurs på halvfart till hösten ENKOM för mitt höga nöjes skull. Håll en tumme att jag kommer in!

katten då! Hav förtröstan. Jag har lyxat med darlingen hemma de första fyra månaderna VARJE gång och är full av beundran för alla mammor som ammar OCH har andra små själva. Men jag har faktiskt ett tips ändå: Fixa en rolig överraskningspåse som du varierar från gång till gång. Kanske med saker som hon inte har tillgång till annars, lite typ ensamlek. Där kan ju de smaskiga vindruvorna eller russinen ligga också. I lite lagom svåra förpackningar att få upp. Tidskrävande, spännande men inte mammahjälpsbehövande aktiviteter. Sätt släkt och pappa på att hitta/ hitta på skojs. Och glöm inte att variera. Karla ska längta efter sin påse. Trissa upp förväntningarna innan så blir det ännu roligare.

Eller ordna så papsen kan vara hemma ett tag till. Den där stressen smittar till slut alla, jag vet. Been there...

Och klart att du inte ska ge tillägg för jämnan, det var inte SÅ jag menade iaf. Bara ett tag/som slutslurk om du är lite urlakad efter sjukan tänkte jag. Först tutt sen tillägg i så fall. Men nu var ju inte det problemet.
JennyH skrev:Dagen till ära har han haft fri mangoätning (fryst från ICA ), och det har gått åt en del Sedan tog det honom en timma att öppna fyra pefenter. Öppna första paketet låååångsamt, leka lite, äta mango, leka lite till. Också så vidare. Jag och pappan satt och hoppade eftersom vi inte riktigt hade koll på vad det var i varandras paket
Gulle-Anton då! Pem å och fyja pefentej. :heart:

Jag säger som K-ina, Fjällan, vi vill vara med på ett hörn och få noggranna rapporter om allt skojsigt skvaller. Och så får du klappa på den lilla (gissar jag) kulan från tant Jannika. :D
Fjällan skrev:Så satt vi denna första vinter och fikade med andra familjer från byn. Barna deras hade yxan med bland fjällbjörkarna... Jag vågade mig på en fråga:

Ursäkta en nyinflyttad, men är ni inte orolig att det ska hända något..?

Jo, men om he' gör det så gör de ju int' om'et..

ok.. 8-[
Haha! Norrlänningar! Darlingens farfar hade gjort en liten men riktig yxa till honom i tvåårspresent. :shock: Hm. Lyckselebor. Nu är både darlingens mor och far från norra Sverige så jag antar att han fick ha den där uppe i Lappland i alla fall.

Näe, nu ska jag läsa Internationella SHN och sen koka lite gröt till mellis.

Ja just Fjällan, visst gör du egen välling? Hur ser ett sånt recept ut?

Fjällan förresten, jag har en bra affirmation mot högt blodtryck!

:heart: JAG SLÄPPER DET FÖRFLUTNA MED GLÄDJE. JAG ÄR LUGN. ALLT ÄR BRA. :heart:

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Fjällmors HavreVälling

250 ml standardmjölk
2 msk mixade havregryn
en nypa havssalt
en klick smör (OBS! smör, ej marg.)

Kokas 5 min. Häll i flaskan, fyll upp med grädde...

en hel tråd med vällingprat:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=10654

:D
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jannika, du kära feelgood-kvinna :heart: ! Mr Cool undrar om betoningen var på AP- eller på SNYGGA i apsnygga :lol: :lol: :lol: Jajajaaaa, man får väl ställa upp på de där mötena - i dag känns det bättre.

I kväll ska Sessan och jag bänka oss i TV-soffan, äta fredagsmys (en god frukttallrik!) och heja heja heja på Tina i Let's Dance! I mitt nästa liv vill jag bli som hon. Vilka tänder! Vilka ben! Vilken charm! Och vilken integritet! Tänk att ha visat trosorna för halva Sveriges befolkning och inte bry sig ett skvatt!

Et vous? Vad hittar ni på i kväll?
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Gablex skrev:Tänk att ha visat trosorna för halva Sveriges befolkning och inte bry sig ett skvatt!
Fast hon har ju ingen rumpa att genera sig över heller. Jag menar, hade det varit min rumpa så hade den fyllt upp heeela TV-rutan - inte lika lätt att hålla sig cool då :shock: 8) :oops: !

Jag måste bara få berätta: JAG HAR FÅTT NYTT JOBB!!!! \:D/ \:D/ \:D/
Inge mera pendling, inge mera kliva upp klockan 5, inge mera distansarbete borta från kollegor och händelsernas centrum!! Nu blir det cykelavstånd, trevliga kollegor, och en massa nya spännande saker att lära sig!!

Sen att det blir löneförhöjning + ingen tågbiljettskostnad, jäklar vad vi ska få pengar över! Nu blir det pensionssparande :thumbsup: !
Tänk att det gick att få ett jobb med körkortskrav utan att ha körkort :shock: !
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Jannika

Inlägg av Jannika »

Självklart Tina! What else to do en fredagkväll? Hon är coolare än Ishotellet i Jukkasjärvi. Och var det bara trosorna hade jag också varit cool men det var ju HELA STJÄRTEN! :shock: :lol: Fast tänderna vet jag inte? DE skulle jag klara mig utan, jag gillar mina. Så. Ja, vi måste ju få se hur det går. Tony är också lite rar. Men nu är det dags för en dam.

Nja, alltså. AP är ett förstärkningsord i min värld. Typ APSKALLEgod glass. Har alltså ingenting med apor IRL att göra trots att vi har flera apkändisar på Furuvik här utanför Gävle. Manda och Santino till exempel. De är ju ofantligt söta men inte snygga kanske? Skitsnygg kan man ju också vara, eller jätteliten. Känns inte helt logiskt om man tittar på betydelsen... Men de känns bra i munnen som förstärkningsord. :lol:

Tack Fjällan! :heart:

Päivi. Mitt medlidande. Jag gillar inte heller att köra utan eller liten susning. Du får lita på intuitionen.

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Meeeen GRATTIS :D Ebbab! Det där jobbet som du gärna ville ha alltså? ÄNNU roligare! Dags att fira! Tjoho! Fram med skumpa och jordgubbar! Eller Champis och lösgodis, vad vet jag? :roll: :lol:

Vad ska du göra nu då?

Kram Jannika
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Tacktack, Jannika. Skumpa och jordgubbar - ja varför inte? Vi har en flaska Champange sen nyår som aldrig blev öppnad pga magsjuka... Å andra sidan är det ju inte särskilt gott heller, Champis låter godare. Jag sparar nog skumpan tills körkortet är klart, då tänkte jag ställa till med fest för alla kamrater som har tjatat under alla år :lol: :lol: .

Nu kommer jag pyssla med återvinning och sopor! Ska bli jättekul (Och ja, jag vet att det låter lite knäppt, men det är faktiskt sant. Folk tyckte att jag var lite knäpp den gången jag läste vattenreningsteknik och tyckte det var jättespännande med reningsverk också).
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
kiki

Inlägg av kiki »

Ebbab skrev:
Nu kommer jag pyssla med återvinning och sopor! Ska bli jättekul (Och ja, jag vet att det låter lite knäppt, men det är faktiskt sant. Folk tyckte att jag var lite knäpp den gången jag läste vattenreningsteknik och tyckte det var jättespännande med reningsverk också).
aha, en sopgumma :lol: :lol: GRATTIS

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"