BM: "Ja, det blir man".
Nancy: "Vem bokar tid för förlossningen då, är det min vanliga BM "
BM: (måste ha tänkt så det knakade förstår jag nu i efterhand och undrat hur denna blivande trebarnsmor ens lyckats förstå hur de små liven blir till...)
"Nja... det går ju inte att BOKA in en förlossning..."
Nancy: "Åh, men jag är snittad två ggr"
BM: "Ok, då förstår jag. Din läkare på MVC skriver en remiss och sen får du en tid för snittet".
Först efter telefonsamtalet insåg jag hur det måste ha snurrat i huvudet på den stackars barnmorskan...
![]()
![]()
![]()
Man måste ju säga att du utmanar sjukvårdens alla delar. Din roll är tydligen att utveckla personalens elasticitet, empati och förmåga att tänka ett steg till. Tänk vilken viktig uppgift du har! 8)
[/quote="Nancy"] I övrigt vill jag säga att jag tycker att denna tråd är fantastisk, att Gablex naturligtvis är snyggare än Pam (Jannika har alltid rätt), att blandingen av humor, allvar, religion, vardagsbetraktelser och numera även fonetik är helt bedårande.Jag kan bara instämma! I love this tråd.![]()
kattklo, min vän, hur mår du och herr Kotten?![]()
Fjällan!Brajan Vajs! Mer eller mindre uppfödd på hans böcker och liknande i genren (new age-mamma). Varje gång jag läser förundras jag över innehållet och får den där känslan av att allt är storslaget, har en mening, att vardagen är det som är viktigt... Sen går det ett tag och jag är tillbaka i den jordiska trallen igen. Tills nästa gång jag läser eller upplever nåt igen som skärper sinnena och gör världen magisk. Så där håller det på. Det är svårt att stanna där i gudomligheten...
Kram Jannika