Höstbarn 07

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Hej hopp!

Vad roligt att höra att ni mår bra Tina. :D Fnurran fixar ni fint. 8) Ja Gotland var underbart, kanske ses vi där någon gång? :wink:

Alla i mammagruppens barn har gått på förskola sen minst i Januari. Elsa börjar ju nu i september. Vi var där och hälsade på igår och jag var rätt nervös, men det såg jättebra ut och kändes helt ok så nu känns det bättre. Skulle ju egentligen vilja ha henne hemma mer...Men vi har väntat längre än de flesta och de som skulle börja tillsammans med henne var ju bara runt ett år. Och de som går där har gått i ca ett år redan fast de är några månader äldre bara. Vi försöker jobba så att de blir så korta dagar som möjligt för henne. Ja jag vet, försöker fortfarande övertala mig själv att det är rätt val. :roll: En sak jag gillade var att de brukar ha lite svag musik på när barnen ska sova, hon är van vid musik då. Fast de har väl någon sorts lugnande kan jag tro...inte disco som vi. 8)

Jag har börjat jobba igen, 75%. En massa planeringar nu på skolan inför höstterminen...både roligt och tröttsamt. Man är ovan att jobba så mycket. :roll: Elsa är hemma med pappa och nästa vecka kommer farmor hit och är barnvakt hela veckan medan vi jobbar på dagarna. :) Om vi frågar vad farmor brukar göra när Elsa ska sova så svarar hon "diska". :lol:

Ni startar väl upp några roliga trådar (eller skriver här) om era små bebisar sen så att man får följa? :P
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Usch vad man blir otålig så här på slutet :roll: Varje förvärk möts med "OH! Kanske börjar det nu?! :D " Men icke... Igårkväll tänkte jag att NU, nu är det dags eftersom det tryckte nedåt så och jag trodde blåsan skulle spricka. Tills jag insåg att det nog snarare berodde på att jag druckit 3 stora glas pepsi max och två lika stora glas ramlösa :roll: :wink:
Ja, ja, det är ju inte dags förrän den första så det är väl bara att ställa in sig på ytterliggare några veckors väntan. Suck.

Hoppas att ni har det bra så här i sensommarvärmen! Vi släpade fram lilla poolen idag igen när jag insåg att jag varken hade lust eller ork att sitta själv med Dag på lekplatsen. Mamma har varit här och varit mental support i några dagar och det är skönt att ha nån att prata med (Dags konversationer är ju inte ALLTID så stimmulerande...) när maken är på jobbet.
Kram, Tina
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
http://dahlin.bloggproffs.se
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Å nu är det spännande! :D Lova att ni berättar så fort ni kan när de små kommit till världen! [-o<

Och Tina, om ni får en tjej får hon heta NATTalie då? :P :wink:

Jag känner mig helt :shock: för jobbet. Det är mer eller mindre kaos just nu... 8-[ Men det kan ju bara bli bättre. :roll:

Hälsade på en jobbarkompis barnbarn idag, några månader gammal. Det ryckte lite i min bebisnerv. :heart:

Elsa har varit med sin farmor igen nu och det har gått så bra. Hon vinkar glatt hejdå till mig och följer med farmor på äventyr. Det känns skönt att se henne så trygg. Men en gång när jag åkt till jobbet och de kom tillbaka efter en promenad med hunden så hade Elsa gått in och sagt "Min mamma!" :heart: Så farmor fick förklara att jag var på jobbet och skulle komma hem sen. Åå vad jag skulle vilja höra henne säga MIN mamma, lilla pluttan. :heart:
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

HA! Bluna, den var bra :mrgreen: 8) Skall lägga fram förslaget för maken...fast troligare är att vi står fast vid Ingrid som tidigare bestämt :wink:

Ännu ingen bebis märk väl. Suck.

Måste bara berätta om Dags tankar idag. Vi var på väg hem från affären (ca 400m, en promenad som tar ca 30 min, allt i Annas anda :wink: ) när Dag stannade och tittade på min mage och sa; Mamma stor mage. Ja svarade ju ja, mamma har en STOR mage. "Lille, liiiiille, liiille storebror" sa Dag och pekade på sig själv. :shock: Ja, du skall bli storebror svarade jag. "Komma ut?" blev hans reflektion. Jo, bebisen skall komma ut ur magen. "Komma snart" svarade han nickandes och började knalla hemmåt :shock: :shock: Jösses! Vad stora dom har blivit! Han chockar mig varje dag med nya reflektioner och funderingar på all som han ser och sånt vi pratat om, även om det var månader sedan! Snacka om att dom hänger med!

LaQ: kan rekomendera "Lille Storebror" som läsning för Junior nu innan bebben kommer. Den har varit toppen tycker jag. Vi fick oss även en spark därbak av boken jag och Martin, och lät äntligen Dag måla glatt på min "lilla" mage :D Busiga Bebben skall jag hämta imorgon, den skall visst oxå vara bra med flikar att lyfta på osv.

Stora kramar :heart:
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

TinasDag: Så söt han är Dag! :heart: Ingrid är jättefint. :D

Vi är inne i en ny trotsperiod, en av de värre. :shock: Och det är Johan som är mest lugn och tar det med ro, kanske för att han har tagit mycket medan jag jobbat. Jag blev förvirrad när hon blev galen efter hans sängdumpning och så tog jag över... :oops: Vilket bara blev ännu värre för att jag skulle lägga mig i. :roll: Hon skriker som aldrig förr och VILL bli sängdumpad, springer till sängen och vill i, men sen när hon väl är i så skriker hon mer. :? Vi fick rätsida på det tillslut i varje fall och ett utbrott till blev det på kvällen och då sprang hon till mig men då sa jag "Nu var det pappa som skulle hjälpa dig" och så fick jag hålla mig i sovrummet för att inte ta över. Och det fixade han ju såklart bra...så jag ska backa och lita på honom! :oops: :wink:
Nillan

Inlägg av Nillan »

Hej allihop! :D

Long time no hear! Fast jag smyger in då och då och läser i den här tråden. Alltid kul och med massor av igenkänning.

Fast det känns liksom konstigt att skriva när man är här så sällan, så jag brukar aldrig få något skrivet...... mest läst.

Jag har jobbat heltid sedan oktober medan maken varit hemma. För två veckor sedan började dock lilla K på dagis och nu jobbar vi deltid båda två.
Inskolningen har gått bra tycker jag (om än med stor vånda från min sida). Tror säkert att det kommer fungera för Elsa också Bluna. Jag var mest orolig för sovandet (= på rygg utomhus i vagn till skillnad från hemma där hon ju sover inne på mage). Men det har funkat hur bra som helst. Hon tar sin filt och går till vagnen när det är dags och hela förra veckan sov hon mer eller mindre på minuten 1,5 h precis som hemma. :shock: :lol:

Min vånda rör sig om att hon förstås hade haft det ännu bättre hemma om vi hade vågat prioriterat det. Nu vågar vi dock inte släppa taget om de jobb vi har vilket gjort att vi valt att göra så här. Fast det är väldigt skönt att jobba deltid igen och jag är glad för de nästan två hela år vi kunnat ha henne helt hemma!!

Spännande spännande med bebisarna på G också!! Tyckte nyss att ni skrev att ni blivit gravida.... Kommer att tänka på er.

//Nillan
Nillan, med tre fantastiska döttrar födda aug 01, juni 03 och okt 07.
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Hej Nillan :D! Det är alltid kul när fler skriver så skriv på! Ibland känns det som att jag sitter och skriver en massa själv i väntan på... :roll: :wink: Jo jag tänker ju också så att jag ville haft henne hemma längre egentligen men nu provar vi såhär. Så får vi se hur det går. Skönt att det fungerat så bra för er. :D
LaQ

Inlägg av LaQ »

Ojoj nu var det verkligen längesedan jag skrev här. Har läst allt och följt tråden men bara inte ORKAT svara. :oops:

Jag mår, under omständigheterna, bra. Känner inte mycket av foglossningarna sedan jag gått på flera cranio-sacral-behandlingar och käkar en massa kosttillskott. Underbart! Däremot är man ju stor och tung förstås. Har nog gått upp minst 15 kg och precis som förra gången har jag en stooooor mage. Har dåligt HB trots en massa järntabletter och är trött ibland. Vissa dagar, andra dagar är jag pigg och vardagen funkar fint här hemma ensam med Junior. Det är nog mest synd om hundarna som bara får gå en långsam rastrunda runt kvarteret och släppas lösa att "göra sitt" i skogen på baksidan huset. :? Husse får ta löprundor eller cykelturer på kvällarna med dem.

Har en del sammandragningar och nu senaste 1-2 veckorna har jag känt hur det nyper och stramar i ljumskarna samt hugg neråt när lilla huvudet fixerar sig. Minns såväl hur det kändes förra gången. Märkligt dock att det känns så redan eftersom det sägs att det inte är säkert att bebisen fixerar sig förrän alldeles i slutet hos omföderskor. Enligt BF har jag ju ändå 1 månad kvar. Dock är det mindre än 3 veckor kvar till snittet nu. Börjar bli lite pirrigt. Cranio-sacral-terapeuten har fört en massiv övertalningskampanj för att jag ska föda normalt men jag törs inte med rädsla för att det ska bli som förra gången. Vi kan konstatera att det är märkligt att jag inte fått något stöd av sjukvården i form av samtal osv. Nu får det bli såhär den här gången, blir det nån nästa gång så får vi se då...

Snart börjar det bli hög tid att fixa lite inför bebisens ankomst här hemma. Jag har sytt två bodies och en liten mössa. (Jag syr barnkläder som finns att beskåda på http://www.nabbgadda.blogspot.com och tar även emot beställningar i liten skala om intresse finns.) Mamma har handlat en overall fast i strl 62 så den får nog ligga på vänt ett tag. Borde plocka fram Juniors gamla kläder och titta igenom ifall vi behöver komplettera något. Spjälsäng har jag beställt och den borde komma inom 1-2 veckor. Syskonvagn har vi bestämt att köpa av sambons jobbarkompis men hon behövde den fram till 1 september. Det är ju ingen panik än. :) En rejäl liggvagn/vagningsvagn måste vi också skaffa. Har två begagnade på G men inget bestämt än. Vad säger ni? Funkar det med en gigantisk Emmaljunga av årsmodell 05 (alltså rätt ny) med hårdlift som man lägger i sittinsatsen? Eller måste man ha en sån rejäl liggkorg som man klickar fast på chassit? Till Junior hade vi en Emmaljunga City Cross med citykorg men den liggdelen blev ganska snabbt för liten. Eller han trivdes inte att ligga i den i allafall.

Sen vet jag inte om det är nåt mer man ska förbereda? Känns som att vi tar det vääääldigt coolt den här gången. 8)

Tack för namnförslagen Bluna! Har några av dem som vi redan funderat på. Just nu är de mest seriösa förslagen Eskil, Elmer, Elise, Ester... Ska bli spännande att se vad det är fören som bor därinne i magen. (Junior klappar på magen och säger bebäää.)

Tina! Jag har beställt böckerna du tipsade om!

Det känns skönt att slippa vara ensam de första veckorna hemma med två barn. Eftersom jag ska snittas kommer jag ju att behöva hjälp med Junior osv några veckor. Sambon ska vara hemma pappaledig och ha semester. Sedan har min snälla mamma tagit semester en vecka också. Sedan blir det väl kaos efter de veckorna. Då har hösten dragit igång på allvar också. Undrar redan nu hur vi ska få till utevistelse. Bebisen kan ju sova i vagnen men det är ju svårt att amma och byta blöja ute i höststormarna. :? Hundarna kommer definitivt att bli lidande... igen...

Med Junior är allt iallafall bara fint! (Ja förutom trotsen då.) Han har blivit så stor i sommar känns det som. Han förstår så bra när man förklarar och pratar med honom. Sedan pratar han inte speciellt mycket tillbaka men det kommer nåt nytt ord per vecka. Senaste nu är väl "kaka". Igår morse hittade han en bit knäckebröd på badrumsgolvet som halkat ner från skötbordet (en fd muta vid blöjbyte) och utbrister entusiastiskt "aah kackaa!" :heart:

Det kommer massor av tänder. Han har ju haft bara sina 8 framtänder lääänge nu men senaste 1-2 veckorna har det kommit 3 hörntänder och den första kindtanden har tittat fram. Sista hörntanden och nån mer kindtand är på G. Att BB-barn sover lika gott osv trots tänder, förkylningar osv är helt klart sant. Han påverkas inte nämnvärt av tänder och jag fnyser åt dem som har "det är nog tänderna" som ursäkt för allt gnäll/trots/sömnstrul som deras barn har. Visst kliar det och han tuggar på saker och gräver med fingrarna i munnen men mer är det inte.

Sömnen är såå stabil som den aldrig har varit förr. Skööööönt! Junior VET verkligen vad som gäller och är helt trygg med det. Förra veckan var mormor barnvakt en eftermiddag/kväll samt följande dag när vi var borta (middag hos vänner och fågeljakt på morgonen, det ni! höggravid och allt ;) men hundarna var glada!). Det hade gått finfint för henne att lägga honom och det är inga bekymmer. Nästa steg är att han sover borta hemma hos mormor utan oss. Det kan nog bli en del protester vid läggning då. Hemma är en sak men sover vi borta så uppstår en helt annan situation. Nu känns det dock bra att man kan prata med honom och förbereda massor så att han känns trygg i det. Upplever att det funkar bra och det är så skönt när de kommit till den här åldern på så vis. Tyckte det var lite frustrerande med kommunikationen när han var yngre.

Förtrotsen då... Den har ändrat karaktär minst sagt. Det är inte speciellt många sura utbrott längre. Däremot en himla massa FLAMS, TRAMS, SLARV och GARV. *suck* Man kan t.ex. slänga sig på golvet och asgarva och vägra ta av sig skorna. Eller helt plötslig slutar benen fungera när man ska stå i badrummet och torka händerna och man bara lägger sig på golvet och skrattar. Sen är det en massa massa test på saker man inte får/ska göra. Kanske har mitt tålamod blivit sämre iom graviditetens fortskridande men han kan verkligen gå mig på nerverna ibland. Det är nästan värre med det skrattande flamset än rent sura utbrott. :roll: Tips på hur man ska hantera den här BUSUNGEN?

Det kastas mycket saker, rymmer ifrån mig ute (kanske för att han vet att jag har svårt att springa efter), sätter på vattenkranen på fullt och sprutar vatten över hela köket, tuggar på blombladen i köksfönstren, slänger mat, bestick på golvet, lägger fötterna på bordet, skjuter ifrån stolen så att man inte når bordet, häller ut mjölken/vattnet, repar med gaffeln i bordet, jagar hundarna, tar saker från diskmaskinen (t.ex. knivar och springer iväg och gömmer sig och sågar i köksstolar) när vi ska arbeta, river ut alla kläderna i min garderob, slänger ner all blöjor på golvet från skötbordet osv. Allt med ett gapskratt. :-k
Storebror 07 12 18 :heart: (v. 42+2)
Lillebror 09 09 16 :heart: (v. 38+4)
~ På äventyr ~
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Hej LaQ! Vad roligt att höra från dig också. :D

Så spännande att se vad ni får för små pluttar denna gång. :wink: Kan tänka mig att det är jobbigt nu sista tiden. Men snart är det dags! Måste kännas lite konstigt att ha ett planerat datum då det blir och samtidigt skönt kanske?

Håller verkligen med dig om tänderna, de kliar och irriterar men mer än så har det inte varit här heller.

Skönt att sömnen fungerar så bra, vi är också i världens harmoni där just nu hon säger "Ville sava!" till oss på kvällen. :P

Imponerad av er som har hundar och småbarn samtidigt, hund är ju nästan som barn tycker jag. 8)
Förtrotsen då... Den har ändrat karaktär minst sagt. Det är inte speciellt många sura utbrott längre. Däremot en himla massa FLAMS, TRAMS, SLARV och GARV. *suck* Man kan t.ex. slänga sig på golvet och asgarva och vägra ta av sig skorna. Eller helt plötslig slutar benen fungera när man ska stå i badrummet och torka händerna och man bara lägger sig på golvet och skrattar. Sen är det en massa massa test på saker man inte får/ska göra. Kanske har mitt tålamod blivit sämre iom graviditetens fortskridande men han kan verkligen gå mig på nerverna ibland. Det är nästan värre med det skrattande flamset än rent sura utbrott. Tips på hur man ska hantera den här BUSUNGEN?

Det kastas mycket saker, rymmer ifrån mig ute (kanske för att han vet att jag har svårt att springa efter), sätter på vattenkranen på fullt och sprutar vatten över hela köket, tuggar på blombladen i köksfönstren, slänger mat, bestick på golvet, lägger fötterna på bordet, skjuter ifrån stolen så att man inte når bordet, häller ut mjölken/vattnet, repar med gaffeln i bordet, jagar hundarna, tar saker från diskmaskinen (t.ex. knivar och springer iväg och gömmer sig och sågar i köksstolar) när vi ska arbeta, river ut alla kläderna i min garderob, slänger ner all blöjor på golvet från skötbordet osv. Allt med ett gapskratt.
:lol: Känner helt klart igen! Ja vad gör man? Fortsätter tjata om hur det går till här i världen tror jag. :roll: Ska erkänna att jag ibland har svårt att hålla mig för skratt och får titta bort och behärska mig lite för ibland ser hon bara för rolig ut när hon flamsar. Ibland är det ju rätt jobbigt också, hon har ju sina skrik hon laborerar med. Som idag i duschen så bara skriker hon rätt ut och gapskrattar sen. Jag försöker mig på "Sjung något för mamma istället" men hon bara flamsar. Då brukar jag titta bort och se mycket upptagen ut, funkar ok. Eller börja prata om något med henne så hon kommer av sig.

Annars tjatar jag på om hur det ska vara med allt som blir "tokigt". Och häller hon ut något får hon torka upp själv. Drar hon fram alla blöjor så får hon plocka ihop dem själv. Drar hon ut alla mina kläder från en låda så får hon lägga tillbaka allt själv. Ok med lite hjälp men hon ska vara med och plocka ihop det hon tagit fram anser jag, speciellt om hon bara rivit fram allt som lite "bus".

Det märks att hon tar efter vårt beteende rätt mycket. Vi bor ju i en liten lägenhet och kan inte ha saker framme överallt och nu går hon också gärna och lägger var sak på sin plats. :wink:
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

:heart: GRATTIS TINA!!!! :heart: Ingrid välkommen till världen! :D :heart:
LaQ

Inlägg av LaQ »

Bluna skrev::heart: GRATTIS TINA!!!! :heart: Ingrid välkommen till världen! :D :heart:
Men åååh GRATTIS Tina! Va underbart med en lillasyster till Dag! Kram och grattis igen! :heart:

(Är bara liiite avundsjuk här jag går med min tjocka mage. ;) )
~ På äventyr ~
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Tack tjejer!
Jodå, liten Ingrid tittade ut i onsdags och allt har gått jättebra! Hon är underbart söt och sover, sover, äter, bajsar & sover 8)

Fick uppleva vad jag trodde var en Hollywoodmyt när jag vaknade av att vattnet gick med dunder och brak vid 02 på morgonen. Snacka om att det FORSADE ut :shock: Sängen blev helt dränkt, likaså gardinerna bakom mig när jag väl kom ur sängen... Martin fattade ingenting! Hade dock inga värkar men vi fick åka in ändå. Väl där ville dom inte skicka hem oss med tanke på hur snabb min förra förlossning var. Värkarna började komma igång vid 04 så dom bäddade jättefint åt mig och Martin inne på ett förlossningsrum & kom med kaffe & dricka. Vid 07 ca så hade jag täta regelbundna värkar´men när dom kopplade upp mig till apparaten gillade dom inte kurvan :? Lite läskigt men barnmorksn var SUPER och lugnade oss. Kollade hur öppen jag var men vid 07.30 var jag bara öppen 5 cm och jag tänkte "f-n oxå, detta kommer ta tid" :evil: Sen han jag bara dra ett tag på lustgasen innan jag fick krystvärkar mitt i den pågående värken och kvart över 8 var hon ute :!: :!:

Det känndes så konstigt när man knallade ut från BB i fredags med lillan i bilstolen...nostalgiskt på nåt sätt. Alldeles nyss hade jag stått där i ösregnet & åskan och ringt på klockan till förlossningen och två dagar senare går man därifrån med en bebis! I love nature!!!!

Amningen kom igång jättefint och lillan hade redan vid PKU-testet passerat födelsevikten med ca 1hg. Som sagt, hon äter & sover och är tyst. Fin tjej :wink:

Dag skall "pussa Ingjiid" hela tiden och tar hennes ankomst med ro än så länge. Men HJÄLP vad stor han blev helt plötsligt! Var tvungen att ställa honom på vågen för att se att han inte gått upp alldeles för mycket medans jag var på BB... :oops: vilket han ju naturligtvis inte hade 8) :roll:
Stora Kramar, Tina
LaQ

Inlägg av LaQ »

Tina! Det låter fantastiskt! Som en saga för bra för att vara sann, typ. 8) Grattis än en gång!

Hoppas att ni fortsätter NJUTA av varandra och framför allt av lilla Ingrid. Man inser ju nu hur fort tiden har gått. Nyss var grabbarna små och nu är dom plötsligt jättestora. Framförallt har detta 2a året gått jättefort tycker jag. Händer såå mkt hela tiden med dem!

Idag har Junior varit ruskigt trotsig på bushumöret. Ska bara testa sånt man inte får heeeela tiden och mitt tålamod just idag har inte varit så bra. Puh... Skönt att han är i säng nu. :oops:

Något som är kul är att han har börjat kunna LEKA mer. I sandlådan kan vi baka kakor eller "laga mat" och han har förstått att man låtsasäter utan att stoppa i munnen. Håller bara spaden framför munnen och smask-låter och sedan säger man mmmm. :heart: Lyckan var stor idag på förmiddagen när han hittade några kantareller invid sandlådan (en gammal öde sandlåda i en skogsdunge). Han plockade dem med förtjusning och hade i sin "mat". Sedan fick jag förstås smaka på den goda maten. Ja hundarna också, fast de var inge roliga för de förstod inte det roliga i leken. 8)

Att gå i skogen och plocka kantareller med pappa är för övrigt en riktig höjdare! Han blir såå glad när han hittar svamparna och får en egen påse att plocka och lägga i. Sedan visar han stolt upp dem för varje tant han möter på motionsspåret på vägen hem. :heart: Väl hemma rensar vi tillsammans på en tidning på köksbordet. Junior har en egen pensel och plockar bort mossa, tittar på spindlar som kryper och passar på att tralla lite på "Imse vimse spindel". Så söt att man kan dö. Sedan får han förstås vara med och steka svampen och gillar också kantarellstuvning till maten. :P

Jahapp, undra om man ska orka göra något vettigt ikväll då. Satte mig här när vi lagt Junior för natten och luften gick helt ur mig. Imorgon ska vi på äventyr till gamlamormor på äldreboende i Göteborg och sedan hem till mormor och äta middag. Till sist blir det äta äpple och se på Byggare Bob i bilen på vägen hem. För sova kan man INTE göra i bilen! [-(

Kram på er allihop!
~ På äventyr ~
Nillan

Inlägg av Nillan »

Grattis igen Tina och lilla Ingrid :D !

Läste på barnaväntan häromdagen. Men här fanns ju mer info...
Det lät ju som en fantastisk förlossning (om än lite dramatik). Härligt att höra att ni mår bra. Låter väldigt mysigt. :heart:

Och spännande, spännande LaQ! Du berättar väl här på ena eller andra sättet hur det går när du orkar så småningom. Stort lycka till!

Hoppas det löst sig med vagn förresten (annars är vår fortfarande till salu om än till sänkt pris...)!

Vilken fantastisk blogg du har. Vilka fina kläder! Har inte hunnit kolla in det tidigare. Kanske kan man få beställa något (om några månader eller så) när du har lite mer tid igen...

Här testas också föräldrarna en del. :roll: Tvära humörkast som man inte förstår sig på riktigt. Ytnyttjar storasystrarna skamlöst som draghjälp emellanåt. Grupptryck är fantastiskt.....

Lilla K instämmer för övrigt i att bilar inte är något bra ställe att sova i [-( och att sjörövar fabbe är världens bästa låt :wink: .

Har ni hunnit börja på dagis än Bluna? Hur har det gått?
Nillan, med tre fantastiska döttrar födda aug 01, juni 03 och okt 07.
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Hej alla!

Nillan: Jo vi håller på med inskolning nu och det är andra veckan. Förra veckan lämnade Johan henne själv och det hade gått jättebra. :D Sen blev det helg och i går måndag var hon ju inte på sitt bästa humör när vi gick dit, så hon gillade inte riktigt att jag skulle gå. Hon grät inte fullt ut men jag såg att fröken tog upp henne och hörde henne säga "Komma mamma" när jag gick. :( Jag fick ont i magen hela dagen men Johan sa att hon knappt brydde sig om honom när han hämtade och hon fick gå hem. Kanske jag överreagerar, men vill ju inte att hon ska tycka att vi överge henne. Sovningen hade inte gått bra, första gången så det kan vara en omställning, vi får se. Hon hade vilat i 1,5 timmar men inte sovit något. :? Ja ja, fortsättning följer, jag ger det en vecka och ser om jag kan hålla en bra attityd till det hela så får vi se sen. Johan tycker det går jättebra och jag är ju lite tveksam som jag varit från början...

LaQ: Vad mysigt ni har det. :)

Tina: Mys nu! :D
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"