Hej svejs,
nä inte slutkacklat väl?! Jag tycker det är så kul att läsa iallafall. Kul att skriva också!
Usch, det låter inte bra med ond rygg Sussi. Vi har en egen "privat gubbe" som kommer hem till mina föräldrar en gång i veckan. Han är förtidspensionär pga två allvarliga bilolyckor så han orkar inte med så mycket. Han är inte kiropraktor, naprapat eller massör utan en helt egen variant! Han lärde sig det han kan för många år sen i de gamla öststaterna (han är inte så precis...). Han är rätt speciell men det han kan är också speciellt! Svårt att förklara men han jobbar mycket med att allt ska ligga rätt i kroppen (det gör väl de andra också) och flyttar mycket försiktigt på senorna som håller allt på plats. Det hjälper liksom inte att flytta tillbaka kotorna eller mjuka upp musklerna om senorna ligger som gummiband och drar tillbaka alltihopa. Min pappa, som hade stora problem efter en motorcykelolycka, var i princip "utdömd" av alla kiropraktorer och naprapater han gick till. När han träffade "vår gubbe" var det som att träffa Jesus!

Jag kan skriva hur mycket som helst om vilka hopplösa fall han hjälpt. En kompis till min mamma tex, hade fruktansvärd mensvärk i alla år och det krävde bara några få besök hos vår "gubbe" så var hon bra! Fantastiskt helt enkelt.
Hur som helst, man kan inte komma till honom, men det som är så bra är att han har en son som är relativt nyutbildad naprapat och har en mottagning söder om Stockholm. Han har också blivit upplärd av sin pappa. Om någon är intresserad av att testa så kan ni PM:a mig för telefonnummer.
Gotlandsmamma: Te som är så gott!

Jag dricker i princip aldrig kaffe om jag inte blir bjuden eller är extremt trött. Förresten, hade du frågat på barnafostran om förtrotsen? JAg kan säga att hos oss var det sängdumpning nästan varje dag ett tag. Det tog Lovisa emot med lättnad! Bättre det än att som ibland, jag tappade humöret (gravid och trött) och skrek tillbaka. Usch, kommer ihåg att jag satt och grät nån gång när hon sov middag... Över hur dåligt jag kände mig som mamma alltså.
MEN, nu är hon i den riktiga trotsen och det är ju en barnlek i jämförelse!
Kiki: Det är ju så kul när någon verkligen vill ha råd och tar till sig förslag för att förbättra familjens situation! Jag har nog egentligen bara en kompis som har tagit emot råd. Men vi är väldigt bra kompisar med jämgamla barn. Visst, allt går inte in men det är ändå skönt när man kan umgås och har samma grundinställning om det här med att inte neja, visa hur man gör osv.
Tinis: Ska ni göra mycket själva med utbyggnaden eller ska ni ha hantverkare? Eller kanske både och!
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.