Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

God afton alla kacklare! Hoppas ni mår gott och njutit av sol idag?! 8)
Jag har sagt det förr, och säger det igen; sol gör gott för mig. Utan den lider jag tämligen...jag förstår inte TorsMamma som kommer klaga när värme och solen anländer...what do you really mean???
Holabandola, pratade med min mamma förut, som stod på Arlanda o skulle åka hem, eller stod hon på Centralen (trög hjärna)...nåväl, jag hörde med henne om hon ville åka på spa. Det ville hon gärna o kanske i maj då. För i april ska hon till Azorerna (jag är inte avundsjuk). Jag har ju tänkt Varbergs kurort, för jag har hört gott om det stället...men det tar ca 6 tim från Karlstad där jag har min kära mor...så först båt o tåg ca 8-10 tim och sen 6 tim till...hm. Har någon av er åkt på Spa o rekommenderar ni nåt ställe?

Maken jobbar på sen 08 i morse o lär väl inte dyka upp än på nån timma. Polishustrun misströstar. Näe. Ganska lugnt o skönt!!! Åkte till Almedalen (har ni väl sett från Almedalsveckan på tv?) efter Caesars dagis, vi fikade på bibblis och sen var vi i parken o tittade på MASSOR av fåglar och åkte rutschkana o gungade för glatta livet. Väl hemma åt vi pasta o köttfärssås och Caesar åt och åt och åt. Jättegott mamma sa han flera ggr. Körde Josef i en sulky så Caesar fick gå, och inte lite heller...men han klagade inte...syskonvagnen lämnade vi hemma. Motion sätter igång aptiten minsann!

:?: Finns det nån tråd med recept på bra vardagsmat förresten???

Hej så länge! :wink:
kattklo

Inlägg av kattklo »

anna, nu när jag har dig på tråden! :D
köpte ju scrapgrejjor av dig till dotterns första album (om jag inte minns som en kratta :roll: ) men nu har du lagt ner den verksamheten va?
har du något tips på nått bra ställe på internet?
det är hög tid att bunkra upp så kotten kan få nått lika konstnärligt som kakan. :D

jag hr inte njutit i solen. jag har surat.
jag förstår inte hur låååång tid det här ska ta.
kotten lär ju väg 5 kg nu och jag kan typ inte röra mig.
är så less på magen och på att vara tung.

provade någon fromage-receptet? tyckte jag såg en rad om mer fromage i en skål här om kvällen?!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

kattklo - scrapgrejor säljer jag inte, har aldrig gjort heller, jag tillverkar handgjort papper med blommor i, något som jag verkligen inte lagt ner :wink: :D
Om du däremot söker scrapgrejor var det sagomamma som höll i det, men sedan fick hon så mycket att göra så hon gick i väggen, om jag minns rätt :shock: Du kan ju alltid fråga henne!
Annars finns det HUR mycket fint som helst inom scrapbooking på t. ex www.magnolia.se (tror jag det heter) är osäker på /.se/, eller/.com/, men sök på magnolia :D
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

http://www.dreamcottage.nu/butik/index. ... 469.650637
sökte på magnolia, och fick upp denna länk till deras sida
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

anna skrev:(Om det är någon särskilt tapet ni är ute efter, som är med på rean, kan jag ju "köpa ut" så kan ni hämta det när ni åker förbi?)
Vilket rart erbjudande! Men jag har verkligen ingen aning om vad vi är ute efter. Vi har en megarenovering precis runt hörnet och tapetvalet ligger kanske inte först i tur :roll:

Kram på dig!
kiki

Inlägg av kiki »

Jag har ju tänkt Varbergs kurort, för jag har hört gott om det stället...men det tar ca 6 tim från Karlstad där jag har min kära mor...så först båt o tåg ca 8-10 tim och sen 6 tim till...hm.
Gotlandsmamma, Varberg låter härligt, men :shock: tar du inte båten till oskarshamn och bilar typ 3-4 timmar till varberg, väl :shock: åker du över stockholm kan du ju lika gärna spaa på typ hasseludden, eller varför inte ta båten (igen) till Tallin, där har dom jätte mycket spa och billigt som tusan.

Kattklo, här kommer lite tålamod :arrow: [-o< [-o< :-& :-& [-o< [-o< :heart: :heart: :heart:

Nu är jag helt slut, för jag är valberedning i sonens tennisklubb och det är lite turbulent kan man säga och två veckor kvar till årsmöte och många saker som ska falla på plats. Och maken sitter i sitt soffhörn och jobbar med schema till gymnasieskolan, fyrkantig typ detdär, som kan gilla att lägga schema 3ggr per år :shock: :shock: :shock: (14 år har gjort det) jag skulle inte klara en timme, med mitt korta minne.

:oops: önskar jag var gift med en polis, tänk så spännande 8)

Kramis Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gotlandsmamma

Det var jag som åt massor av fromage o det var himmelskt!

Inget spännande alls att vara gift med en polis...det yrket är som värsta slaveriet...

Hasseludden är meeeeeeeeeeegadyrt. Skulle kosta 6500 kr för 2 nätter bara för att BO. Och jag som bara har haft körkort 1 år, vågar ju inte köra på stora färjan, he he...åker bara från mitt hus till city (!!!) inne i Visbytown.
Ja, vi får se, men tack för tipsen!
kiki, vad jobbar din man med då? Är han rektor? Eller samplanerare eller nåt sånt? Ny gissningslek?

Kram o go natt darlings!
kiki

Inlägg av kiki »

kiki, vad jobbar din man med då? Är han rektor? Eller samplanerare eller nåt sånt? Ny gissningslek?
Det klarar du aldrig :wink: Han är faktiskt ingenjör, efter 17 år :shock: på KTH så fick han sin examen :lol: :lol: men han har jobbat som lärare mest under sina 18 år på gymnasieskolan några år som rektor men var förståndig att inte att man faktiskt inte kan vara rektor :? Nu jobbar han som Intendent :roll: har hand om lokalerna, städ, vakmästeri å sånt. schema läggningen hänger med för ingen annan, INGEN, är tillräckligt fyrkantig att man kan klara att göra ett bra schema till 2000 elever. :lol: :lol:

Ps, såg ni AW tråd "äntligen rumsren" \:D/ \:D/ \:D/

Kramis
Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gotlandsmamma

Javat är slut...HUR kunde det hända??? Får nöja mig med te men det är INTE alls lika gott. Ååååå. :x

Här kommer det lite snö. Vad är det de säger? 7 starurar? Sen vår. Halleluja.

TEATIME! Och sängläge.

Hej hej. :wink:
Gotlandsmamma

Känns som att intresset för kackleriet har svalnat, kanske att folk har annat för sig i våranstormningen? Hm?! 8)
Sussi

Inlägg av Sussi »

Inte är det väl slutkacklat än? ;) Jag har så svårt att sitta några längre stunder, har fått så in i bängen ont i ryggen... :( Var till en naprapat igår, och han kallade det för förstadium till diskbråck... Fick massage, ultraljud och Voltaren, det känns redan bättre! Men som sagt, sitta några längre stunder går inte. Hinner mest läsa och knappt skriva något.

Spa låter hur mysigt som helst! Det är en av mina drömmar, att få åka iväg en helg och pysslas om :) Jag och 19-åriga dottern ska i alla fall på ansiktsbehandling i slutet av månaden, det ska bli skönt med lite vårrenovering :D
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Gotlandsmamma

Var rädd om ryggen Sussi. Du har bara en och du ska ha den läääääänge till. Fasen, det är inte skoj när man får problem med ryggen nej. Hoppas att det inte blir värre. Ansiktsbehandling lät inte fel. Mysigt att unna sig nåt extra ibland, och kul för dig och dottern, att göra nåt ihop! Jag uppskattar att umgås med min mamma mkt. Att få tid tillsammans är guld värt!
Ska ringa henne nu och planera Sthlm's resan!

Ska bara hänga lite tvätt. Alltid finns det nåt att göra. :shock:

Min goa Caesar är snart 2 år, lever med sin värmländska mamma och arabiska pappa, går på dagis 15 tim/vecka och pratar redan GOTLÄNDSKA. Mamma!!
Naij sa han förut. Det heter nej. Ha! Det måste vara från dagis...det ÄR inte bra! Hugaliga. Vojne vojne.

Såg Bygglov igår. Betalar tv4 ALLT eller får deltagarna stå för nåt? :roll:
Tänk om de kom hem till mig o gjorde om mitt kök.
Förresten, hur har ni rååååååååååååd med denna megarenovering i huset Tinis om mannen dessutom ska vara hemma??? Är ni rika som troll? :?: :!:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Gotlandsmamma skrev:Känns som att intresset för kackleriet har svalnat, kanske att folk har annat för sig i våranstormningen? Hm?!
Åh nej! Men liiiite mindre kackel tänkte jag ägna mig åt ett tag, för jag vill gärna hinna med lite hjälpforum också (och lite make och vänner IRL kanske... :oops:)
Gotlandsmamma skrev:Förresten, hur har ni rååååååååååååd med denna megarenovering i huset Tinis om mannen dessutom ska vara hemma??? Är ni rika som troll?
Javisst är vi det! 8) Näääää, inte alls. Men vi köpte huset till ganska bra pris för drygt 4 år sedan och så har vi sparat mycket dom åren vi jobbade heltid båda två. Vi har vetat hela tiden att vi skulle bygga till och renovera rejält. Och att maken ska vara hemma har inte med saken att göra minsann! Här tjänar minsann mamma lika mycket, så det så! :D Men däremot spelar det in att vi ska vara hemma BÅDA i fyra månader. Jag har tagit ut en föräldradag i veckan nu länge och det börjar kännas. Fast hugaligen! Visst kan jag få stornojan över hur mycket pengar vi ska lägga på huset nu. Kan inte låta bli att räkna summan i antal månader man skulle kunna vara hemma med barnen istället.... :oops: Fast det ena utesluter faktiskt inte det andra (försöker jag trösta mig med). Vi har en genomtänkt budget och bra uttänkt kring det hela. Påminn mig om det när allt har dragit iväg både i pengar och tid! :roll:
Gotlandsmamma

Du gör helt rätt i att ge barnas päron feedback här på forumet Tinis, det är mkt viktigare än kackleri! Det är bara jag som tycker att det är så himla roligt att ta del av allas små och stora saker här i livet! :D
Du får tänka att gud vad härligt det kommer bli sen när ni är klara med renoveringen, ni kommer ha det toppenfint och era barn kommer trivas än bättre, och kommer vilja ta med sig kompisarna HEM istället för att gå nån annanstans, för hemma är det så fint och mysigt. Jag o maken har tänkt göra om nästa vår i köket, får att få det bättre och en högre standard. Vill att våra barn ska trivas kalas i sitt eget hem!

Inväntar min älskling som skulle köpa med sig bröd hem, för att göra varma mackor. Hungrig varg är jag nu!
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej svejs,
nä inte slutkacklat väl?! Jag tycker det är så kul att läsa iallafall. Kul att skriva också! :D

Usch, det låter inte bra med ond rygg Sussi. Vi har en egen "privat gubbe" som kommer hem till mina föräldrar en gång i veckan. Han är förtidspensionär pga två allvarliga bilolyckor så han orkar inte med så mycket. Han är inte kiropraktor, naprapat eller massör utan en helt egen variant! Han lärde sig det han kan för många år sen i de gamla öststaterna (han är inte så precis...). Han är rätt speciell men det han kan är också speciellt! Svårt att förklara men han jobbar mycket med att allt ska ligga rätt i kroppen (det gör väl de andra också) och flyttar mycket försiktigt på senorna som håller allt på plats. Det hjälper liksom inte att flytta tillbaka kotorna eller mjuka upp musklerna om senorna ligger som gummiband och drar tillbaka alltihopa. Min pappa, som hade stora problem efter en motorcykelolycka, var i princip "utdömd" av alla kiropraktorer och naprapater han gick till. När han träffade "vår gubbe" var det som att träffa Jesus! :shock: :D Jag kan skriva hur mycket som helst om vilka hopplösa fall han hjälpt. En kompis till min mamma tex, hade fruktansvärd mensvärk i alla år och det krävde bara några få besök hos vår "gubbe" så var hon bra! Fantastiskt helt enkelt.

Hur som helst, man kan inte komma till honom, men det som är så bra är att han har en son som är relativt nyutbildad naprapat och har en mottagning söder om Stockholm. Han har också blivit upplärd av sin pappa. Om någon är intresserad av att testa så kan ni PM:a mig för telefonnummer.

Gotlandsmamma: Te som är så gott! :D Jag dricker i princip aldrig kaffe om jag inte blir bjuden eller är extremt trött. Förresten, hade du frågat på barnafostran om förtrotsen? JAg kan säga att hos oss var det sängdumpning nästan varje dag ett tag. Det tog Lovisa emot med lättnad! Bättre det än att som ibland, jag tappade humöret (gravid och trött) och skrek tillbaka. Usch, kommer ihåg att jag satt och grät nån gång när hon sov middag... Över hur dåligt jag kände mig som mamma alltså.
MEN, nu är hon i den riktiga trotsen och det är ju en barnlek i jämförelse! :D

Kiki: Det är ju så kul när någon verkligen vill ha råd och tar till sig förslag för att förbättra familjens situation! Jag har nog egentligen bara en kompis som har tagit emot råd. Men vi är väldigt bra kompisar med jämgamla barn. Visst, allt går inte in men det är ändå skönt när man kan umgås och har samma grundinställning om det här med att inte neja, visa hur man gör osv.

Tinis: Ska ni göra mycket själva med utbyggnaden eller ska ni ha hantverkare? Eller kanske både och!
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"