Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

kiki skrev:hjärtebarnkontrollant på Späda barn & små, med massor med klokhet att dela med sig av, det är TorsMamma, lyckliga Tor :heart: :heart:
Men Kristina då... :oops: :cry: :oops:
Nu får du inte skriva och fara med osanningar här... Jag är lika go och glad som du, inget mer inget mindre! Du är en underbar mamma! Och Mio en underbar unge! :heart: :heart: :heart:
Gotlandsmamma skrev: Förlåt kiki, men jag visste inte att Torsmamma var så speciell??? Vadan har jag missat???
Ja du Gotlandsmamma, DET UNDRAR JAG MED! :shock: :oops: :D

- Kanske för jag blivit kallad Terrier? :?
- Kanske för alla slipper se mina "dåliga sidor" på internet. :shock: :wink:
- Jag är definitivt ingen speciell, men jag har äntligen hittat något jag verkligen brinner för. :heart:
OCH - VÄNNER, många VÄNNER. :heart: :cry: :heart:

Fjällfolket skrev:Jag vill också träffa Torsmamma! Och TOR!

/Fjällmor (lite småavis)
Åhhhh.... Om du bara visste älsklingsmor som jag vill träffa dig och alla i ER familj då!!! :heart:
Jo du, Tor är något alldeles speciellt och jag är ju HELT OPARTISK! :lol: :roll: :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Det var inte meningen att låta otrevlig mot Torsmamma, tro inte det! Du ger fantastisk feedback till oss på forumet.

Ska lägga mig raklång och pusta ut. Jag är inte på humör idag, för nånting. Inget känns bra och jag skulle helst vilja gå i ide ett tag. Dumma vår, kom nu med sol o värme innan jag blir skogstokig!

Tur att jag har min yoga i afton!
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Det var inte meningen att låta otrevlig mot Torsmamma, tro inte det! Du ger fantastisk feedback till oss på forumet.
Otrevlig :? :shock: INTE då, jag undrade samma sak själv. :wink: :lol:

Se nu till att få lite ljus i ögonen idag, jag var ute i värsta snöslasket igår över 2 timmar med Tor och på något konstigt vis känner jag mig ändå bättre av att ha varit ute i skitväder än om jag inte varit ute alls. :P 8)

Jag lovar dig Gotlandsmamman, jag kommer klaga, och klaga och klaga när solen kommer, för då trivs INTE jag. Jag gillar inte värme :twisted: :roll:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

Gotlandsmamma, det var jag som sjävömkade lite :oops: så är det ibland :lol: nu verkar det vara din tur. Jag har oxå sovit i 2 timmar som en klubbad oxe, drömde hemska drömmar om att jag var i göteborg och ville s_x med nån snubbe, som ioch fösig var trevlig men jag fick skamligt dåligt samvete :oops: :oops: :oops: hm undrar just om det har fäst på därinne [-( [-( [-(

Nu kommer min lilla pärla hem, nu blir det kram kalas :lol:
kramisar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gotlandsmamma

Sicken dag! :shock: Men en sak är säker - utan mina killar skulle jag vara så fattig. De förlivar tillvaron enormt. Det går så upp o ner för mig, ena stunden är jag himlalycklig medan jag i andra är energifattig och utmattad. :shock:
Med en sådan mamma är det ju inte lätt att såt stadigt på golvet heller. Jag skulle gärna åka iväg en helg och bara vara, men jag har ingen att åka till, för jag vill inte träffa barn, utan få längta järnet efter mina egna...alla fastlandskompisar har barn...behöver få ladda batterierna enormt. Känner inte ni så? Eller blir ni tankade så varje dag så ni står er? :?: :?:

Maken fick jobba över...så jag fick ingen yoga idag. Blev besviken, för yogan är mitt andrum. Den gör att jag mår okej. Där tankas det lite!

Grabbarna har busat med varann mkt idag. Annars brukar C slå lillkillen mest...men det är en fröjd att se dem skratta tillsammans! :-({|= :heart:

En stor gotlandskram till er alla! :wink:
Gotlandsmamma

kiki, jag orkade inte bli medlem på Facebook...kan du inte länka din bild på dig då??? :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

God kväll mina kära allierade i Kackleriets konst! :D

Här har det hänt saker minsann! Allas vår TorsMamma har hittat till Kackleriet! Tack för att du släpade hit henne, Kiki, hon behöver roa sig lite också, den lilla arbetsmyran :heart: :wink: :D .

Det känns lite konstigt att träffas IRL. Jag och KajsaIE möttes ju för någon månad sedan och det var både hur naturligt som helst och lite förläget sådär... :oops: :lol: Men det var skönt att visa upp Kajsa för maken och förklara att HÄR har du min lilla kvällsaffär, älskling :lol: :lol:.

Fredagen blev så underbart lyckad! Maten smakade ljuvligt (säger jag helt ojantigt! :oops: ) joch vi pratade, pratade, pratade, skrattade, skrattade, skrattade. Till klockan 4 på morgonen!!! :shock: Sånt orkar inte jag längre! Jag är gammal! :lol: Men åh, vad energi man får! Och galna drömmar om framtiden får näring i det där gänget!

Haha, Kiki, vilka härliga drömmar du har! Själv gick jag och laddade, lite lagom dagen-efter-mysig sådär ni vet..,. :oops: inför att maken skulle komma hem på lördagkvällen.... bara för att upptäcka att Tant Röd hade kommit på besök med buller och bång framåt eftermiddagen. Jaha, så det blev choklad istället :lol:

Men du, Kiki: :shock: Tänk om!!!! :lol:
Gotlandsmamma skrev:Det går så upp o ner för mig, ena stunden är jag himlalycklig medan jag i andra är energifattig och utmattad.
...behöver få ladda batterierna enormt. Känner inte ni så? Eller blir ni tankade så varje dag så ni står er?
Kära du! Så känner vi verkligen alla ibland :shock:. Här står just nu KLADDET mig upp i halsen och jag vill ibland bara SPY (om jag inte vore spyfobiker då) över jobbet att torka 1. Barnet, 2. Barnstolen, 3. Matbordet, 4. Mig, 5. Golvet efter VARJE måltid, VARJE dag. :shock: :shock:
Men jag ler glatt mot det lilla Hjärtegullet och övar på att vara Förstående Mor. Sen slår jag på dammsugaren, skäller på maken eller gör något annat konstruktivt :lol:. Nä, men allvarligt, Gotlandsmamma, du faller inte för djupt, eller? Att det går upp och ner är väldigt naturligt men se upp så att det inte blir nattsvart i dalgångarna bara. Nog kunde maken din supporta lite mer, tycker Tinis Surtant :( :wink:

Kram på er!
cissii

Inlägg av cissii »

Hej :D

Gotlandsmamma:

Precis sådär känner jag med, upp och ner upp och ner och ner...sen gör CelestePersikokind nått kul, så går det uppåt igen. Känner mig som en jojo.
Jag tror det är helt normalt och ok, och när det inte är det så känner du det. Eller? För jag tänkte som Tinis, det ser väl inte för mörkt ut i dalarna?

På tal om drömmar så drömde jag att Anna W, fast hon såg inte riktigt ut som sig själv och min svärmor jagade mig i en Bubbla ute på landet. Och det var en riktigt mardröm :!: Vaknade svettig. Kanske hänger på Forumet för mycket eller drömmer sanndrömmar om SHN-kursen..... :wink:
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Jag har oxå sovit i 2 timmar som en klubbad oxe, drömde hemska drömmar om att jag var i göteborg och ville s_x med nån snubbe, som ioch fösig var trevlig men jag fick skamligt dåligt samvete hm undrar just om det har fäst på därinne
Kristina! Du vet väl att drömmen är "fredad zon"? :wink:

Men jag vet vad du menar... :oops: :roll: :shock: :lol: :heart:
Tor 2006

kiki

Inlägg av kiki »

Men du, Kiki: Tänk om!!!!
Ja tänk :lol: jag satte en glad gubbe i almanackan så jag kommer ihåg :lol:
Trist med rött när man vill ha grönt :lol:

Gotlandsmamma, vännen, snart snart kommer jag, och om jag inte kan bidra med något annat så kan jag i allafall låna ut mina öron så du får ur dig allt.

Här hemma är jag NOGA med mina tider och aktiviteter, vilka inte är många ska gudarna veta. På måndagar är jag borta nån timme på kvällen och på tisdagen några timmar. sen bokar jag med vilje in aktiviteter på dagtid när maken är hemma, för att komma ut. Jag har infört schema för att jag ska slippa "be om lov". På söndagen går vi igenom veckan, vem hämtar, vem lämnar, vem är med Mio då och då och då. Maken spelar ju tennis både träning och match + att han jobbar halvtid. så mina korta timmar (typ max 10-15/vecka) borta från hemmet är jätte viktiga för mig. Visst får jag backa ibland men gör det inte ofta.

Hur ser det ut när maken är ledig? Boka in något nästa gång han är ledig, Frissan, ansiktsbehandling, massage. Jag går ibland på café ensam med en god bok. eller till biblioteket där har dom ju datorer då kan man hänga här med oss :lol: :lol: :lol: samtidigt som man lämnar över alltihop till maken.

Inte för att du bad om några tips :oops: men hoppas ändå att jag kunde bidra med något.

Det är så härligt att höra dig beskriva dina ungar dom låter urmysiga :heart:

kramisar Kristina

Social delaktighet
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Jaha, du tinis :!: Jag har visst dålig koll på hur ofta det är Sandbergsrea! Nu kör de en rea, såg jag i lokaltidningen i morse!

"Rea utgående tapeter och tyger"
Tors 10-19
Fre 10-15
Lör 10-14

Om du menar allvar att du vill dit, så hör av dig och hälsa på vet´ja! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hoppsan Anna! Det var lite hastigt på! :D Nästa gång kanske. Både maken och jag har syskon i Göteborgstrakten så vi kör förbi Ulricehamn ibland. Så vi kanske hoppar in till dig på vägen någon gång, det är nämligen optimal rasttid från Linköping :D

Kram Tinis
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D ja, det var hastigt. :? Så är det med reorna, det utannonseras 2 dagar innan, så man är aldrig beredd.
Ni är varmt välkomna på stopp när ni är i krokarna! :D
(Om det är någon särskilt tapet ni är ute efter, som är med på rean, kan jag ju "köpa ut" :wink: så kan ni hämta det när ni åker förbi?)

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gotlandsmamma

Gud vad ni ÄR rara! Nej, nu är jag uppe på hästen igen, dagen efter - efter regn kommer väl sol?! Jag hämtade mig...fast det var en tuff dag igår, och maken som jobbade 14.5 tim, han var ju också helt slut...det händer grejer här på kobben, det är inte helt dött för poliserna!
Jag bestämde att farmor o farfar får träda in o vara lite barnvakt på mån em, så mamman får pausa lite, och barna får träffa sina farföräldrar lite oftare o lära sig språket och få miljöombyte. Alla blir nöjda, hoppas jag!

Kom på att jag bjudit min mamma, som fyllde 50 förra året, på spa-resa till Varbergs kurort...det får jag se till att det blir av snart, kanske i maj. Vore förträffligt. Rå om sig själv!

Härligt att tjejträffen blev lyckad Tinis! Snart, så där i höst, kommer vi kacklare på marulk och äter hos dig! Efter shn-kursen är vi väl ännu mer bundis?!

Nä, ska jag göra lite mat. Tack för att ni finns, likt praliner!
kiki

Inlägg av kiki »

Tack för att ni finns, likt praliner!
vassego :lol: :lol: :lol: Kul att du mår bättre.

oj nu har jag pratat bort en hel "dag" i telefonen, har en vän som tacksamt :lol: tar emot råd ur BB, härliga tider. Men jag blir så otroligt engegerad så all min energi tar slut, suck :roll: , borde ju bli mer energi eller, när man ätligen har någon som faktiskt lyssnar.

Nu ska jag hämta lillskruttan hos dagmamman, igår hade dom fått blodpudding till lunch, det hade hon ratat :shock: hm det var väl inte Gutecharks. Pappan kompenserade med ett statigt mellanmål :lol: :lol:

Kramar till er alla
Kristina

Social delaktighet
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"