Wilma är också otroligt uppmärksam på vad Oscar gör och var han är och det är verkligen tur att jag har henne. Han kan dock bli riktigt förbannad ibland när han blir fråntagen små pärlor och annat livsfarligt som Wilmis säger. Hon är grymt duktig på att byta mot nåt annat men ibland hittar hon inte nåt tillräckligt fort eller så hittar hon typ en bok och det tycker Oscar är ett riktigt kass byte.
Oscar blir inte heller direkt glad av handen om handen principen men jag har aldrig tänkt att det skulle finnas nåt annat alternativ. Barnens farmor sa häromdan att Wilma alltid varit så försiktig med deras saker. Hon lyfter, smakar och undersöker allt men ställer försiktigt tillbaka igen och det går i princip aldrig sönder nåt. Där är vi ju förstås inte med Oscar än men det är värt mödan. Sen tror jag det är otroligt viktigt att de små får vara med kring prylar man är rädd om så att det inte blir förbjudet. Annars är det lätt att dom blir jätteintresserade av det förbjudna. Vi har hamnat lite där med trappan och så fort lilleman får chansen och ser grinden öppen så sticker han. Vi har lekt; Nu kommer jag och tar dig leken i trappan vilket är superkul men som verkligen ökat intresset för trappan 8)
Vårt schema för tröttmössan ser ut så här:
7 Godmorgon, välling
Tvåsamlek har vi här också och det brukar lekas i lekrummet till typ 8.
8.30 - 10.00 sova 1,5 tim
11.00 lunch, äter som en häst
12.30 - 14.00 sova 1,5 tim
14.00 mellis
17.00 middag
17.30 ca badorgie med Wilma, Oscars bästa stund på dagen. Håller ofta på 45 min.
18.30 välling
19.00 godnatt, blir ofta tidigare typ 18.40. Är som sagt en trött typ.
Nya mamman - Klart Hugo måste pröva om man kan få sova i pappas säng.... Vi hade ett rejs för typ 2 veckor sen när Wilma plötsligt vaknade på nätterna. Hon har ju alltid sovit hur bra som helst och jag blev lite ställd. Första natten det hände var hon arg i typ en timme sen tog jag henne till mig
Kram