Hej!
Jag har längtat hit! Liver är lite omtumlande just nu, men sylusten finns kvar, trots sömnbrist, ömma bröst och sjuka barn. Ja, jösses... Jag skall inte rapportera om hur vi har det, men oj, så trött jag är!
När sönerna sover, då gäller det. Då ställer jag den stora frågan: Behöver jag sova eller skall jag ta fram symaskinen? Eller kanske datorn? Det har inte varit så många tillfällen där sönerna har den goda smaken att sova samtidigt, men jag har faktiskt fått sytt lite! Gustavs åkpåse är nästan klar, det är bara knapparna som saknas. Jag hade snygga tryckknappar, men fleecen är för tjock, så de funkar inte. Kanske får jag sy på tryckknappar istället???
Annars är det ju tur att jag sydde en påse, eftersom han har höftledsluxation och ligger i en sk Von Rosen-sele, som håller ut benen, så att han ständigt ligger i grodposition. Kanon med bred påse!
Annars syr jag en pyjamas till storebror, som jag har stämplat fiskar på i silver och blå textilfärg med lite glittereffekt. Pyjamasen i övrigt är svart, med turkosa muddar. Sedan syr jag också en brun- och svartrandig tröja samtidigt, för bägge sys med svart tråd. Det gäller att vara effektiv!
Har just beställt MÄNGDER med tyg från E-slöjd. När jag nu skall hinna sy av allt...
När jag inte kan sova (man blir ju lite hypad stundtals), då funderar jag på hur fasen man skall sy det där berömda Tinis-sprundet - då somnar jag som en sten!
Kramar! // Åsa - som definitivt skall försöka sova lite nu